تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):توبه زيباست، ولى از جوان زيباتر .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798653455




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بنیاد خیریه نوآوران سلامت خدمات تخصصی پزشکی در سیستان ارائه می کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: بنیاد خیریه نوآوران سلامت خدمات تخصصی پزشکی در سیستان ارائه می کند زابل- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی زابل با اشاره به شناسایی بیماران روستایی برای معالجه گفت: بنیاد خیریه سلامت از 20 آبان بمدت 100 روز به روستاییان منطقه سیستان خدمات چشم پزشکی، دندانپزشکی و جراحی به صورت تخصصی ارائه می کند.


به گزارش ایرنا، "علی اکبر نصیری" روز جمعه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به طرح تحول نظام سلامت افزود: این طرح از اردیبهشت امسال آغاز شد و نقش مهمی در معالجه و مداوای عموم مردم بویژه بیماران کم بضاعت داشته است.
وی با بیان اینکه منطقه سیستان پایین ترین آمار سزارین در کشور را دارد اظهار داشت: پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت در سیستان دو و نیم برابر زایمان طبیعی افزایش پیدا کرد و سزارین بر اساس نیاز انجام می شود و افراد نمی توانند بر اساس میل شخصی خود سزارین شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زابل با اشاره به پخشی شایعاتی در مورد دستگاه ام آر آی گفت: با راه اندازی این دستگاه از صرف هزینه های گزاف از سوی بیماران برای عزیمت به سایر استانها جلوگیری شده و تاکنون هزار و 100 بیمار خدمات لازم را دریافت کرده اند.

وی با بیان اینکه از این نوع دستگاه دو عدد در کشور وجود دارد، افزود: در جریان نصب دستگاه و آزمایشات به گرمای بیش از حد هوا توجه نشده است بطوریکه در نخستین هفته راه اندازی دستگاه ام آر آی گرمای شدید هوا باعث خرابی آن شده بود که بلافاصله اقدامات لازم برای رفع نقص دستگاه انجام شد و مردم و پزشکان تاکنون از خدمات آن رضایت داشته اند.

نصیری با اشاره به زمان راه اندازی بیمارستان شهرستان هیرمند گفت: چنانچه پیمانکار بیمارستان شهرستان هیرمند آن را تحویل دهد تا سه ماه آینده بخش های از این بیمارستان فعال خواهد شد.

وی عنوان کرد: هزار و 655 دانشجو در 26 مقطع رشته در پنج دانشکده پزشکی، داروسازی، بهداشت، پیراپزشکی، پرستاری و مامایی در دانشگاه علوم پزشکی زابل مشغول تحصیل هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زابل با اشاره به اینکه این دانشگاه 111 نفر عضو هیات علمی دارد اظهار داشت: در یک سال گذشته با برگزاری کارگاه توانمند سازی رشد و ارتقا سطح از نظر پژوهش فعالیت بسیار خوبی انجام شده است.

وی با بیان اینکه 100 درصد دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زابل از نیروهای بومی پذیرش شده اند، گفت: با توجه به ظرفیت دانشگاه بدنبال افزایش رشته هستیم.

نصیری با اشاره به تفاهم نامه اخیر دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه آزاد واحد زابل اظهار داشت: از مهرماه امسال دانشگاه علوم پزشکی با دانشگاه آزاد نسبت به آموزش دانشجویان پذیرش شده در رشته پرستاری و مامایی دانشگاه آزاد تفاهم نامه ای امضا کرده است.

وی علت استقبال نکردن چشم پزشکان متخصص برای استقرار در سیستان را تفاوت نداشتن هزینه ها و درآمدها ذکر کرد و افزود: با این وجود دو چشم پزشک دیگر برای حضور در حوزه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل درخواست کرده ایم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی زابل در پاسخ به این سووال که چرا بیماران مرکز بیماریهای خاص برای پرداخت حق ویزیت خود باید مسیر یک کیلومتری را طی کنند؟ گفت: با توجه به کمبود نیرو امکان ایجاد صندوق در مرکز یادشده وجود ندارد، البته تلاش و پیگیری برای حل این مشکل ادامه دارد و در آینده این صندوق ایجاد خواهد شد.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زابل نیز در این نشست خبری گفت: 220 خانه بهداشت با 399 بهورز در منطقه سیستان به روستاییان خدمات رسانی می کنند که شش خانه بهداشت بدلیل نبود نیروی انسانی غیرفعال هستند.

"جواد اکبری زاده" با بیان اینکه درمانگاه سیدالشهدا از سال 91 به درمانگاه تخصصی دندانپزشکی تبدیل و روزانه چهار دندانپزشک خدمات رسانی می کنند افزود: در این درمانگاه کشیدن دندان، ترمیم، جرم گیری، معاینات و آزمایشات انجام می شود.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زابل نیز گفت: با وجودی که ظرفیت اسمی بیمارستان امیرالمومنین(ع) 263 تخت است اما اکنون به 400 تخت رسیده است.
"محمود فاطمی" افزود: هم اینک 550 تخت بیمارستانی در منطقه سیستان فعال است که با در خواست های انجام شده این رقم تا 800 تخت افزایش پیدا خواهد کرد.

"محمود فرخزاد" مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زابل نیز از عموم شهروندان خواست شکایات و پیشنهادات خود را به صورت مستند از طریق سامانه 1590 و شماره تماس های 09133185867 بیمارستان امیرالمومنین(ع)، 09162321613 بیمارستان امام خمینی(ره) و 09155440936 بیمارستان سیدالشهدا(ع) اعلام کنند. ک/2
7312 / 653


21/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن