تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805679633




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خطیب جمعه کرمان: ایران باید در کنار دنیا و منطقه دیده شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: خطیب جمعه کرمان: ایران باید در کنار دنیا و منطقه دیده شود کرمان - ایرنا - امام جمعه موقت کرمان گفت: جمهوری اسلامی ایران امروز جدای از دنیا، کشورهای همسایه و منطقه نیست و باید در کنار هم دیده شوند.


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد قاسمی زاده در خطبه های نمازجمعه در مصلی امام علی (ع) کرمان با برشمردن فرازهایی از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار خبرگان ملت با ایشان افزود: هر که بخواهد درباره ایران اظهار نظر کند و حرف بزند باید نگاهش هم به کشور، هم به منطقه و همه به جهان باشد.
وی تصریح کرد: ما دیگر ایران 36 و 40 سال قبل نیستیم و امروز ایران یک کشور فوق العاده مهم است.
وی گفت: بعضی ها وقتی می خواهند مسائل انقلاب و نظام را تحلیل کنند نگاهی داخل کشور می اندازند و بعضی حرف ها را مطرح کنند که ممکن است برخی را ناامید کند و بعضی مسائل ممکن است تبعات پیدا کند اما کسی که فهمیده است و می تواند به نتیجه برسد ایران را در کنار کشورهای منطقه، جهان اسلام و جهان امروز در کنار هم می بیند.
خطیب موقت جمعه کرمان بیان کرد: آن وقت معلوم می شود آنچه به نام جمهوری اسلامی و نظام مستقر است امروز چقدر ارزش دارد.
وی با یادآوری تقسیم بندی جهان به دو قطب غرب و شرق و سپس فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر اعضای مجلس خبرگان با ایشان فرمودند امروز نظم جدیدی در دنیا در حال شکل گیری است و نظم جدید را کسانی می توانند ایجاد کنند که حرف برای گفتن دارند، قدرت و توان این کار و موضوعیت داشته باشند.
حجت الاسلام قاسمی زاده اضافه کرد: غربی ها و آمریکایی ها دو پایه داشتند که یکی قدرت، سلطه و تسلط بر کشورها بوده و در همان دوره ای که بر دنیا تسلط داشته اند از درون ایران، مردم انقلاب کردند و این انقلاب منجر به نظام و حکومت اسلامی شد.
وی گفت: بیش از سه دهه از عمر انقلاب و نظام اسلامی می گذرد و دشمنان هرچه می کنند نمی توانند این نظام و انقلاب، مردم و امت اسلامی را متوقف کنند.
وی پایه دوم را بحث اخلاقی ذکر کرد و افزود: امروز جهان غرب با بحران های متعدد مواجه است اما خیلی از آنها را به ما نمی گویند زیرا می فهمند اگر گفته شود افراد و کسانی که هنوز امیدوارانه حرف می زنند دلشان خالی می شود لذا آن جمله ای که مقام معظم رهبری فرمودند اینجا موثر است و همه باید با این فکر آشنا شوند که غرب همیشه می خواهد تسلط داشته باشد.
امام جمعه موقت کرمان گفت: امروز هم که نظم جدید جهانی شکل می گیرد غرب می خواهد تسلط داشته باشد و اگر ما احساس کنیم شکست می خوریم و نمی توانیم طبیعی است ممکن است بازنده شویم.
وی افزود: اما همان طور که انقلاب، امام راحل، رهبری، آیات و روایات و فرهنگ دینی و ملت مسلمان ایران به ما یاد داده اقتدار، غیرت، شکوه و عظمت خود را حفظ کنیم و ملتی باشیم که برای خود تصمیم بگیرد و از چیزی نمی ترسد مطمئن باشید در این نظمی که می خواهد شکل بگیرد جایگاه، حق و موضوعیت داریم.
وی با طرح این پرسش که چه باید انجام دهیم؟ ادامه داد: اول باید آن نگاه را درست و دوم کشور را آباد کنیم که رهبر معظم انقلاب هم در این دیدار فرمودند تمام استعدادها، پتانسیل ها و ظرفیت هایی که در کشور داریم باید بکار گرفته شود.
حجت الاسلام قاسمی زاده با تاکید بر این که امسال در سه حوزه باید کار شود، گفت: اولین حوزه، علم و فناوری است که در این حوزه رشد بسیار خوبی داشته ایم اما کافی نیست و باید ادامه یابد.
وی حوزه دوم را استقرار اقتصاد مقاومتی برشمرد و افزود: اگر بخواهیم ملتی باشیم که حرف برای گفتن و در این نظم جدید جهانی جایگاهی داشته باشد باید به اقتصاد مقاومتی رو بیاوریم و آن را قبول و به دولت، حکومت و نظام کمک کنیم اقتصاد مقاومتی استقرار پیدا کند.
وی سومین حوزه را فرهنگ عنوان کرد و گفت: منظور از فرهنگ، فرهنگ اسلامی، فرهنگ دینی و فرهنگ انقلابی و ارزش هاست زیرا ما خیلی دستاوردها در نظام بدست آوردیم که ممکن است دشمنان بخواهند از ما بگیرند و نباید بگذاریم.
خطیب موقت جمعه کرمان تاکید کرد: باید این موضوعات جدی گرفته شود تا همان طور که جمهوری اسلامی تاکنون حرف برای گفتن داشته از این به بعد حرف ها محکم تر، جامع تر، کامل تر و قوی تر باشد و جهان اسلام نیز تشنه و نیازمند این موضوع است.
وی همچنین به تشکیل دولت ائتلاف اسلامی در عراق اشاره کرد و گفت: نخست وزیر عراق توانست از گروه های مختلف شیعی، اهل سنت و گروه های سیاسی دیگر برای انتخاب وزرا و تشکیل دولت استفاده کند.
حجت الاسلام قاسمی زاده افزود: دولت عراق دو سیاست را در ابتدای کارش اعلام کرد که یکی مبارزه با تررویست هایی است که امان را از ملت های مسلمان در لبنان، سوریه و بویژه عراق بریده اند و دوم بازگرداندن مردمی است که خانه و کاشانه خود را در این مدت از دست داده و آواره شده اند.
وی گفت: کشورهای غربی خیلی تلاش کردند ترکیبی که اکنون در دولت عراق شکل گرفته اتفاق نیفتد و نخست وزیر به جمع بندی نرسد و در ادامه کارشکنی ها، حرف و حدیث ها ادامه دارد.
وی اضافه کرد: یکی از موضوعاتی که توسط مسوولان ارشد آمریکایی مطرح شده این است که می گویند ایران ممکن است به کمک ما در عراق بیاید و ما با کمک ایران در عراق وارد شویم و با تروریست ها مبارزه کنیم.
امام جمعه موقت کرمان گفت: حرف خنده داری است و همه ملت ایران می توانند تجزیه و تحلیل کنند که واقعیت ندارد زیرا داعش و تکفیری ها دست پرورده آمریکایی ها، اسراییلی ها و کشورهای غربی هستند و آیا معقول است کسی چیزی را بوجود آورد و پرورش دهد بعد خرابش کند.
وی اظهار کرد: اگر قرار باشد ایران به عراق برود اول این که دولت عراق باید درخواست رسمی بدهد و دوم این که ما بصورت مستقل وارد می شویم و کاری به آمریکایی ها نداریم و نخواهیم داشت زیرا مفهوم اش این است که آمریکایی ها اگر خوششان نیامد این گروه نباشد و آن گروه باشد و ما نمی توانیم با آنها همراهی کنیم و با اهداف انقلاب سازگار نیست.
وی گفت: امروز در لبنان، یمن، سوریه، پاکستان و عراق بمب گذاری هایی که صورت می گیرد و مردم مظلوم و بی گناه به خاک و خون کشیده می شوند همه انسان هایی هستند که الگوی مقاومت را پذیرفته اند و مقاومت در برابر آمریکا و اسراییل را امری ضروری می دانند، چرا در کشورهای دیگر آدم کشی و مسلمان کشی نیست.
حجت الاسلام قاسمی زاده با اشاره به این جمله رهبر معظم انقلاب که امروز داعش و تکفیری ها خطر اصلی نیستند، اظهار کرد: اینها را بوجود آوردند تا مسلمانان را از دشمن اصلی غافل کنند و دشمن اصلی آمریکا و اسراییل است، دوم این که ما را سرگرم و از پیشرفت ها دور کنند.
وی گفت: سوم این که تعداد مسلمانان در دنیا قابل توجه است و با این مسلمان کشی، شمار مسلمانان روز به روز تقلیل یابد.
وی بیان کرد: داعش و تکفیری ها تهدید هستند اما تهدید اصلی نیستند و تهدید اصلی آمریکا و اسراییل به عنوان دشمن اصلی جهان اسلام و مسلمانان می باشند.
امام جمعه موقت کرمان همچنین با شکرگذاری به درگاه خداوند برای سلامتی رهبر معظم انقلاب افزود: جای شکر به درگاه خداوند دارد برای این که بر امت اسلامی و مردم شریف و بزرگوار ایران و مسلمانان عالم منت گذاشت عمل جراحی رهبر معظم انقلاب به خیر و خوبی و با موفقیت انجام شد.
وی خاطرنشان کرد: اگرچه به فرموده ایشان عمل آنچنان حساس نبود اما دعای خیر مردم و مومنان و سپاس و الطاف الهی را به همراه داشت و خداوند وجود مقام معظم رهبری را برای تداوم انقلاب و نظام محفوظ بدارد.ک/2
8154


21/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن