تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شش (صفت) در مؤمن نيست: سخت گيرى، بى خيرى، حسادت، لجاجت، دروغگويى و تجاوز.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821122877




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ايران در تعاملات اقتصادي براي هند الويت قائل است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ شهريور ۱۳۹۳ (۱۳:۱۹ب.ظ)
روحاني در ديدار در ديدار وزير خارجه هند؛ ايران در تعاملات اقتصادي براي هند الويت قائل است روحاني گفت: ايران براي هند به عنوان يک شريک قدرتمند منطقه‌اي و همچنين ساير کشورهاي منطقه، اولويت قائل است.
به گزارش خبرگزاري موج، حسن روحاني ظهر جمعه در ديدار وزير خارجه هند که در حاشيه اجلاس شانگهاي در تاجيکستان برگزار شد، گفت: ايران و هند علاوه بر ريشه‌هاي مشترک تاريخ و فرهنگي همواره شرکاي مطمئني براي يکديگر بوده اند.
رييس جمهوري با اشاره به همکاري‌هاي فراوان دو کشور در حوزه انرژي افزود: در فضاي جديد بسياري از کشورهاي جهان براي سرمايه گذاري در ايران ابراز تمايل مي کنند و ايران براي هند به عنوان يک شريک قدرتمند منطقه‌اي و همچنين ساير کشورهاي منطقه، اولويت قائل است.
روحاني از نخست وزير هند براي سفر به تهران و مذاکره در خصوص توسعه روابط دعوت کرد و گفت: اميدواريم شاهد دوران جديدي در روابط دو کشور باشيم.
وزير امور خارجه هند نيز در اين ديدار گفت: ايران علاوه بر روابط تاريخي همواره يکي از شرکاي مطمئن و از تامين کنندگان اصلي انرژي هند بوده است.
"سوشما سوراج " در پاسخ به دعوت رييس جمهوري از هند براي مشارکت و سرمايه گذاري در بنادر جنوبي ايران بويژه چابهار، گفت: هند در حال بررسي نهايي اين موضوع است و نتيجه نهايي طي هفته‌هاي آينده اعلام خواهد شد.
وي همچنين ضمن تشکر از دعوت از نخست وزير کشورش براي سفر به تهران، گفت: پروژه هاي کريدور ترانزيتي شمال – جنوب علاوه بر کاهش قابل توجه هزينه هاي حمل و نقل، منافع دو کشور و ساير همسايگان را نيز تامين خواهد کرد و نخست وزير هند در سال آينده از ايران ديدار خواهد کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن