تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):خدا اطاعت و پیروی از ما اهل بیت را سبب برقراری نظم اجتماعی در امت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798647031




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خرید توافقی برنج از سوی دولت تحرک جدیدی در بازار ایجاد می کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: استاندارگیلان: خرید توافقی برنج از سوی دولت تحرک جدیدی در بازار ایجاد می کند رشت - ایرنا - استاندار گیلان گفت : با توجه به مصوبه خرید توافقی برنج از سوی هیات دولت ، تحرک جدیدی در بازار برنج ایجاد می کند.


به گزارش خبرنگار ایرنا، "محمدعلی نجفی" عصر روز پنجشنبه در بازدید از کارخانجات برنج کوبی شهر رشت در گفت و گو با کشاورزان و کارخانه داران برنج، مسائل و مشکلات آنان بویژه رکود بازار برنج داخلی را مورد بررسی قرار داد.
وی بیان کرد: از زمستان گذشته با ارسال نامه و رایزنی های مختلف با وزارتخانه های جهاد کشاورزی و صنعت ، معدن و تجارت خواستار جلوگیری از واردات برنج در زمان دروی این محصول و افزایش تعرفه واردات شده بودیم.
وی گفت : در پی گزارش استانداران استان های مازندران و گیلان در خصوص بازار راکد فروش محصول برنج کشاورزان، مقرر شد سازمان تعاون روستایی نسبت به خرید توافقی برنج از کشاورزان اقدام و شرکت بازرگانی دولتی نیز از عرضه برنج وارداتی در بازار جلوگیری کند.
استاندار گیلان ادامه داد: به منظور حمایت از کشاورزان، همه دستگاه های دولتی باید برنج مورد نیاز خود را از محصول تولیدی داخل کشور تامین کنند.
نجفی با بیان اینکه دولت دغدغه فروش محصولات کشاورزی را دارد، تصریح کرد: دستگاه های دولتی نیز از ابتدای کار دولت تدبیر و امید حتی یک کیلوگرم برنج خارجی وارد کشور نکرده اند.
وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که برنج داخلی در بازار عرضه می شود، برنج وارداتی توزیع نمی شود و این شرایط حداقل تا آذرماه ادامه می یابد.
نجفی همچنین با اشاره به افزایش تعرفه واردات برنج گفت: تعرفه واردات برنج خارجی از 10 درصد به 40 درصد در فصل برداشت افزایش یافته و این موضوع به معنای این است که تجار و بازرگانان برای واردات برنج باید چهار برابر تعرفه پرداخت کنند که برای آنان مقرون به صرفه نیست.
وی گفت : مجموع این تصمیمات به نفع کشاورزان است و برنج داخلی در سبد حمایتی دولت قرار می گیرد.
استاندار گیلان همچنین از صدا و سیما خواست برای حمایت از کشاورزان، پخش تبلیغات برنج خارجی را تا پایان آذرماه متوقف کنند.
به گزارش ایرنا، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری چهارشنبه گذشته، در پایان نشستی که با موضوع خرید توافقی برنج استان های شمالی با حضور وزرای جهاد کشاورزی و صنعت ، معدن و تجارت و مدیران مرتبط برگزار شد از خرید توافقی محصول برنجکاران شمالی با هدف حمایت از این بخش خبر داد.
محمدباقر نوبخت گفت: در پی گزارش استانداران استان های شمالی از جمله مازندران و گیلان در خصوص بازار راکد فروش محصول برنج کشاورزان همزمان با برداشت و اجبار کشاورزان به فروش محصولاتشان به قیمت نازل به واسطه ها ، هیأت دولت مأموریتی را به این معاونت برای خرید توافقی برنج از کشاورزان واگذار کرد و بر این اساس، خرید توافقی برنج از شالیکاران شمال کشور تصویب شد.
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری تأکید کرد: خرید توافقی برنج از کشاورزان باید بگونه ای ساماندهی شود که برنجی که به دست مصرف کنندگان می رسد، با قیمت بالا نباشد و هم کشاورزان مجبور به فروش محصولشان با قیمت پایین به واسطه ها نشوند.
به گفته نوبخت؛ مقرر شد سازمان تعاون روستایی به خرید توافقی برنج از کشاورزان اقدام کند و شرکت بازرگانی دولتی نیز از عرضه برنج وارداتی در بازار جلوگیری کند.
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری گفت: با این تصمیم، محصول کشاورزان با قیمت توافقی خریداری و حاصل دسترنج آنان از طریق دولت به فروش می رسد.
نوبخت با بیان اینکه خرید محصولات کشاورزی به دو روش خرید تضمینی و خرید توافقی امکان پذیر است، افزود: در خرید تضمینی مبنای قیمت گذاری محصول به گونه ای است که منافع کشاورزانی که موفق به فروش محصول خود نشده اند، لحاظ می شود.
وی اضافه کرد: آنچه در این جلسه در باره برنج تصمیم گیری شد، خرید از کشاورزان به قیمت توافقی است که بیشتر از قیمت تضمینی خواهد بود و این همان سیاست دولت برای بودن در کنار کشاورزان است.
استان گیلان 238 هزار هکتار شالیزار دارد و 317 هزار نفر در بخش کشاورزی استان فعالیت دارند؛ سالیانه حدود 700 هزار تن برنج سفید از اراضی شالیکاری استحصال می شود.ک/2
7296/695/ 605


21/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن