تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانايى، ريشه همه خوبى‏ها و نادانى ريشه همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819727606




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندارگیلان: مصوبه هیات دولت، تحرک جدیدی در بازار برنج ایجاد می کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: استاندارگیلان: مصوبه هیات دولت، تحرک جدیدی در بازار برنج ایجاد می کند رشت - ایرنا - استاندار گیلان با اشاره به تصویب خرید توافقی برنج از سوی هیأت دولت گفت: با این مصوبه، تحرک جدیدی در بازار برنج ایجاد می شود.


به گزارش خبرنگار ایرنا، "محمدعلی نجفی" عصر پنجشنبه در بازدید از کارخانجات برنج کوبی شهر رشت در گفتگو با کشاورزان و کارخانه داران برنج، مسائل و مشکلات آنان بویژه رکود بازار برنج داخلی را مورد بررسی قرار داد.
وی بیان داشت: از زمستان گذشته با ارسال نامه و رایزنی های مختلف با وزارتخانه های جهاد کشاورزی و صنعت ، معدن و تجارت خواستار جلوگیری از واردات برنج در زمان دروی این محصول و افزایش تعرفه واردات شده بودیم.
وی گفت : در پی گزارش استانداران استان های مازندران و گیلان در خصوص بازار راکد فروش محصول برنج کشاورزان، مقرر شد سازمان تعاون روستایی نسبت به خرید توافقی برنج از کشاورزان اقدام و شرکت بازرگانی دولتی نیز از عرضه برنج وارداتی در بازار خودداری و جلوگیری کند.
استاندار گیلان ادامه داد: بمنظور حمایت از کشاورزان، همه نیازهای داخلی دستگاه های دولتی باید از محصول برنج داخلی تامین شود.
نجفی با بیان اینکه دولت دغدغه فروش محصولات کشاورزی را دارد، تصریح کرد: در همین راستا، دستگاه های دولتی از ابتدای دولت تدبیر و امید حتی یک کیلوگرم برنج وارد نکرده اند.
وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که برنج داخلی در بازار عرضه می شود، برنج وارداتی توزیع نخواهد شد و این شرایط ، حداقل تا آذرماه ادامه خواهد داشت.
نجفی همچنین با اشاره به افزایش تعرفه واردات برنج گفت: تعرفه واردات برنج خارجی از 10 درصد به 40 درصد در فصل برداشت افزایش یافته و این موضوع، به این معناست که واردکنندگان برای واردات برنج باید چهار برابر تعرفه پرداخت کنند که برای آنان مقرون به صرفه نیست.
وی مجموع این تصمیمات را منجر به سود کشاورزان دانست و اضافه کرد: برنج داخلی در سبد حمایتی دولت قرار خواهد گرفت.
استاندار گیلان همچنین از صداوسیما خواست در راستای حمایت از کشاورزان، پخش تبلیغات برنج خارجی را تا پایان آذرماه متوقف کند.
به گزارش ایرنا، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری چهارشنبه گذشته، در پایان نشستی که با موضوع خرید توافقی برنج استان های شمالی با حضور وزرای جهاد کشاورزی و صنعت ، معدن و تجارت و مدیران مرتبط برگزار شد؛ از خرید توافقی محصول برنجکاران شمالی با هدف حمایت از این بخش خبر داد.
محمدباقر نوبخت گفت: در پی گزارش استانداران استان های شمالی از جمله مازندران و گیلان در خصوص بازار راکد فروش محصول برنج کشاورزان همزمان با برداشت و اجبار کشاورزان به فروش محصولاتشان به قیمت نازل به واسطه ها ، هیأت دولت مأموریتی را به این معاونت برای خرید توافقی برنج از کشاورزان واگذار کرد و بر این اساس، خرید توافقی برنج از شالیکاران شمال کشور تصویب شد.
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری تأکید کرد: خرید توافقی برنج از کشاورزان باید بگونه ای ساماندهی شود که
برنجی که به دست مصرف کنندگان می رسد، با قیمت بالا نباشد و هم کشاورزان مجبور به فروش محصولشان با قیمت پایین به واسطه ها نشوند.
به گفته نوبخت؛ مقرر شد سازمان تعاون روستایی به خرید توافقی برنج از کشاورزان اقدام کند و شرکت بازرگانی دولتی نیز از عرضه برنج وارداتی در بازار خودداری و جلوگیری کند.
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری گفت: با این تصمیم، محصول کشاورزان با قیمت توافقی خریداری و حاصل دسترنج آنان از طریق دولت به فروش می رسد.
نوبخت با بیان اینکه خرید محصولات کشاورزی به دو روش خرید تضمینی و خرید توافقی امکان پذیر است، افزود: در خرید تضمینی مبنای قیمت گذاری محصول به گونه ای است که منافع کشاورزانی که موفق به فروش محصول خود نشده اند، لحاظ می شود.
وی اضافه کرد: آنچه در این جلسه درباره برنج تصمیم گیری شد، خرید از کشاورزان به قیمت توافقی است که بیشتر از قیمت تضمینی خواهد بود و این همان سیاست دولت برای بودن در کنار کشاورزان است.
استان گیلان 238 هزار هکتار شالیزار دارد و 317 هزار نفر در بخش کشاورزی استان فعالیت دارند؛ سالیانه حدود 700 هزار تن برنج سفید از اراضی شالیکاری استحصال می شود.ک/2
7296/695


21/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن