تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز دل به باطل بودن حق و به حق بودن باطل يقين نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815421010




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرا بعضی‌ کلم دوست دارند بعضی‌ نه؟


واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی:
چرا بعضی‌ کلم دوست دارند بعضی‌ نه؟ وقتی صحبت از کلم به میان می‌آید عکس‌العمل‌ها متفاوت‌اند. بعضی‌ها عاشق کلم هستند و بعضی دیگر چشم دیدن این سبزی پرخاصیت را ندارند. شما چطور؟

وقتی صحبت از کلم به میان می‌آید عکس‌العمل‌ها متفاوت‌اند. بعضی‌ها عاشق کلم هستند و بعضی دیگر چشم دیدن این سبزی پرخاصیت را ندارند. شما چطور؟ از طرفداران هستید یا مخالفان؟ به نظرتان دلیل این عکس‌العمل‌های متضاد چیست؟ به عقیده‌ی دانشمندان آمریکایی پای ژن‌ها در میان است.
 بروکلی، کلم بروکسل، کلم برگ، گل کلم و غیره. دوست دارید؟ حالتان به هم می‌خورد؟ باید بدانید نتایج پژوهشی که اخیراً در The American Journal of Clinical Nutrition به چاپ رسیده نشان می‌دهد تقصیر شما نیست که کلم یا کلاً سبزیجات تلخ دوست ندارید بلکه پای ژن‌هایتان در میان است.
 محققان معتقدند که دو گونه از ژنی به نام TASR38 وجود دارد که مسئول حساسیت ما نسبت به طعم تلخ است. برخی از افراد با گونه‌ای از این ژن به دنیا می‌آیند که طعم تلخ را دوست ندارند اما افراد دیگر با چنین مسئله‌ای روبه رو نیستند.
 در این پژوهش 22 داوطلب شرکت داشتند که طعم انواع مختلفی از آب بروکلی و آب هویج را چشیده و میزان و شدت تلخی آن‌ها را یادداشت کردند.سپس محققان سلول‌های روی زبان این داوطلب‌ها که دریافت‌کننده‌ی طعم تلخ بودند را مورد بررسی قرار دادند.
 آن‌ها به این نتیجه رسیدند افرادی که طعم بروکلی را خیلی تلخ می‌دانند افرادی هستند که روی زبانشان دریافت‌کننده‌های طعم تلخ زیاد است.
 محققان هم اکنون به دنبال دلیل اصلی تنوع و اختلاف بین ژن‌ها هستند. پس اگر شما هم جزو افرادی هستید که کلم یا تربچه را خیلی تلخ و غیرقابل تحمل می‌دانید شاید جزو افرادی هستید که روی زبانتان دریافت‌کننده‌های طعم تلخ زیاد است و برای همین تلخی را چند برابر دریافت می‌کنید.تبیاناخبار مرتبط:کلم بروکلی گیاهی با هزاران خاصیتخوردن کلم بروکلی بصورت خامآشنایی با 11 خاصیت گل کلمآب کلم مناسب برای مقابله با کم‌خونی و یبوست

جمعه 21 شهریور 1393 





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نیک صالحی]
[مشاهده در: www.niksalehi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن