تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله چيزى مثل شام و غير آن را بر نماز مقدم نمى‏داشتند و ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819083392




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آوار اعتیاد در صورت بی توجهی، بر سر همه فرود خواهد آمد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: آوار اعتیاد در صورت بی توجهی، بر سر همه فرود خواهد آمد رشت - ایرنا - سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان گفت: معضل اعتیاد مشکلی است که باید با مشارکت همه آحاد جامعه برطرف شود و در صورت بی توجهی، آوار آن بر سر همه فرود خواهد آمد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، "یونس رنجکش" روز پنجشنبه در دومین کمیته تخصصی سازمان های مردم نهاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان افزود: یکی از راه های پیشگیری از این مشکل و معضل اجتماعی، همگرایی و هم افزایی همه نیروهای اجتماعی است که باید با درک اهمیت موضوع وارد میدان عمل شوند.
وی ادامه داد : پدیده شوم اعتیاد به هر دلیلی امروزه یکی از مخاطرات جدی جامعه و واقعیتی است که قادر به کتمان آن نیستیم اما برای پیشگیری از گسترش آن می بایست مشارکت های اجتماعی بیشتر شود.
سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان اظهار کرد : ایجاد حساسیت نسبت به معضل اعتیاد و مراقبت های ویژه جامعه باید در سر لوحه برنامه ها قرار گیرد و در این میان، آموزش همگانی نقش مهمی دارد که نیروهای مرجع جامعه باید در این راه پیشگام شوند .
جانشین رییس کمیته تخصصی سازمان های مردم نهاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان افزود: سازمان های مردم نهاد در این زمینه نقش تاثیرگذاری دارند که این نقش باید پر رنگ تر شود.
وی استفاده از ظرفیت خیرین در جامعه را یک رکن اساسی در این زمینه دانست و از سازمان های مردم نهاد خواست تا با ایجاد شبکه های اجتماعی خیرین و حساس کردن آنها برای حضور در بخش درمان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی ناشی از اعتیاد پیشگام شوند.
رنجکش افزود: تاکنون نسبت به سهم خیرین سلامت در حوزه پیشگیری از آسیب های اعتیاد توجه کافی نشده که امیدواریم از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.
وی همچنین نقش رسانه ها را در فرآیند پیشگیری از اعتیاد برای آموزش همگانی حیاتی خواند.
در این جلسه که با حضور جمعی از مدیران تشکل های مردم نهاد گیلان برگزار شد؛ علی اکبر پراوزان دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان هم با تاکید بر مشارکت های مردمی در پیشگیری و درمان معضل اعتیاد گفت : معتاد امروز دیگر مجرم شناخته نمی شود بلکه بیماری است که باید درمان شود.
وی از پیگیری های اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان در تشکیل جلسات و فعال سازی تشکل های مردم نهاد در راستای پیشگری از اعتیاد قدردانی کرد.
نمایندگان سازمان های مردم نهاد شرکت کننده در این جلسه هم هر کدام به ارائه راهکارهای خود برای استفاده از ظرفیت های مردمی در این خصوص پرداختند.ک/2
7295/695


20/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن