تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):در پاسخ به كسى كه عرض كرد: من در عمل ناتوانم و نماز و روزه كم به جا مى آورم اما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804138684




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صدور انقلاب اسلامی در گرو اسلامی شدن سبک زندگی مردم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



نماینده طلاب و فضلای تهران تأکید کرد؛
صدور انقلاب اسلامی در گرو اسلامی شدن سبک زندگی مردم خبرگزاری رسا ـ مشاور تربیتی مدرسه حجتیه قم در خصوص سبک زندگی اسلامی در عصر حاضر و اهمیت آن گفت: یکی از راه های صادر کردن انقلاب اسلامی به دنیا، اسلامی شدن سبک زندگی مردم است.



حجت الاسلام عباس مداحی، نماینده طلاب و فضلای تهران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خصوص سبک زندگی اسلامی در عصر حاضر و اهمیت آن گفت: یکی از راه‌های صادر کردن انقلاب اسلامی به دنیای کنونی، اسلامی کردن سبک زندگی مردم است، که در این راه جرقه‌هایی زده شده است؛ اما هنوز الگوی کاملی ارائه داده نشده است.
 
وی در ادامه افزود: از شهید بهشتی سخن زیبایی مبنی بر این که برای معرفی کردن انقلاب جهانی امام زمان(عج) باید اول یک منطقه ای را آباد کرد و تا الگوی جامعه مهدوی را به دنیا معرفی کنیم، مردم جهان نیز با دیدن ایثار، گذشت و فداکاری در این جامعه به این سمت و سو می آیند همانند حضور گسترده مردم در اول انقلاب که به خاطر یکرنگی و نوع دوستی ای بود که در میان مردم وجود داشت.
 
نماینده طلاب و فضلای تهران با اشاره به حدیث «الناس علی دین ملوکهم» ابراز داشت: برای تبلیغ سبک زندگی اسلامی اولین گروه تأثیرگذار، خواص اند که مردم با دیدن آن‌ها درس می گیرند هم چنان که رهبر معظم انقلاب زندگی ساده ای دارند مسؤولان نیز باید این رویه را در پیش بگیرند تا فرهنگ ساده زیستی ایجاد شود.
 
وی بهترین سبک زندگی را پیروی از قرآن و کلام و سیره اهل بیت(ع) دانست و افزود: در روایت آمده «کان خلقه القرآن» پیامبر، اخلاقشان قرآنی بود، بنابراین باید اخلاق قرآنی را در جامعه ترویج داد و اگر خوردن، آشامیدن، معاشرت، خرید و فروش، و غیره بر مبنای قرآن و اهل بیت باشد می توان جامعه اخلاقی درست کرد.
 
حجت الاسلام مداحی در ادامه با اشاره به آیه «الا بذکر الله تطمئن القلوب» خاطرنشان کرد: تنها راه آرامش و اطمینان قلب، یاد خداست اما در جوامع امروزی خانواده ها، آرامش را در به دست آوردن تکنولوژی بیشتر می دانند.
 
وی شعار «رفاه بیشتر، آرامش بیشتر» را تبلیغات سوء و خسارت بار دانست و افزود: همچنان که انسان ها در ابتدا برای این که به خالق خود پی ببرند هر چیزی را می پرستید در زندگی امروزی نیز، مردم برای پیدا کردن آرامش، به هر وسیله ای چنگ می زنند بعضی آرامش را در ماشین خوب می دانند و برخی دیگر در خانه مجلل و ... در حالی که آرامش حقیقی در ذکر و یاد خداوند متعال است.
 
مشاور تربیتی مدرسه حجتیه قم یکی دیگر از عوامل بروز ناهنجاری رفاه بیشتر، آرامش بیشتر را تبعیت ازهوای نفس خواند و افزود: در روایات آمده «المؤمن یأکل بشهوة أهله و المنافق یأکل أهله بشهوته» مومن با خواسته های همسرش زندگی می کند و با این ایثار و فداکاری خود را در سختی قرار می دهد تا خانواده اش در آسایش باشند برخلاف منافق که هر چه هوای نفس دستور دهد انجام می دهد.
 
وی در ادامه افزود: انسان دائما در پی رفاه بیشتر است و این رفاه را، آرامش خود می داند ولی در مسیر خطایی حرکت می کند پیامبران نیز برای روشنگری و هدایتگری جامعه مبعوث شدند و در حال حاضر روحانیت این مسؤولیت را بر دوش می کشند همچنان که رهبر انقلاب اسلامی بر بصیرت افزایی جامعه تأکید کردند طلاب نیز باید مردم را از خطر چنین رفتارهایی در جامعه، آگاه کنند.
 
حجت الاسلام مداحی تحول درونی و ارائه نگاه درست به جامعه را دو ویژگی بصیرت دانست و افزود: براساس آیه «إِنَّ الَّذِینَ اتَّقَوْا إِذَا مَسَّهُمْ طَائِفٌ مِّنَ الشَّیْطَانِ تَذَکَّرُوا فَإِذَا هُم مُّبْصِرُونَ» بصیرت باعث تحول درونی می شود و راه درست را برای او روشن می کند. همچنان که امام صادق(ع) در حدیثی می فرمایند «شیعتنا اصحاب اربعة أعین» شیعیان ما دو چشم ظاهر و دو چشم باطنی دارند.
 
وی در پایان سخنان خود تاکید کرد: پیامبر اکرم(ص) با همه تاکیداتی که بر حفظ ثقلین «کتاب الله و عترت اهل بیت(ع)» داشتند در اواخر عمر شریف خود فرمودند «قلم و جوهری بیاورید تا برایتان چیزی بنویسم که هرگز گمراه نشوید» بنابراین هرگاه اصول از قرآن و فروع از اهل بیت(ع)  گرفته شد سبک زندگی اسلامی درست می شود./921/ت302/س




۱۳۹۳/۶/۲۰






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن