تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر چیز دارای سیماست، سیمای دین شما نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805676395




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

داعش کلیدواژه نبرد مقاومت و غرب بر سر خاورمیانه جدید


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



نگاهی گذرا به داعش از دیروز تا امروز؛
داعش کلیدواژه نبرد مقاومت و غرب بر سر خاورمیانه جدید خبرگزاری رسا ـ به نظر می‌رسد داعش به عنوان ابزار آمریکا و رژیم صهیونیستی برای تضعیف جهان اسلام، تبدیل به موضوعی مهم در نبرد بین محور مقاومت اسلامی با غرب بر سر تشکیل خاورمیانه جدید باشد.



 
 
از روزهای آغازین بحران سوریه دولت‌هایی که تظاهرات مسالمت آمیز مردم مصر وتونس را محکوم واز دیکتاتورهای این کشورها حمایت کرده بودند به سرعت دست به کار شده و از همان روزهای اول با خرج میلیاردها دلار خواستار مسلح کردن به اصطلاح انقلابیون سوریه شدند که ارسال محموله هزارتنی اسلحه از سوی عربستان از مرزهای اردن، نمونه کوچکی از این فعالیت ها است.
 
در همین راستا مرزهای ترکیه به سرعت در برابر تروریست ها باز شد و پادگان هایی در کشورهای همسایه سوریه جهت آموزش آنان افتتاح شد. تروریست ها از تونس، لیبی ، چچن وسایر کشورها به سوریه وارد شدند که سازمان های جاسوسی غربی عدد آنها را بیش از هفتاد هزار نفر تخمین زدند.
 
از سوی دیگر صهیونیست‌ها هم دراین مدت بیکار نبوده و با کمک‌های نظامی، لجستیک و درمانی برای به زانو درآوردن دشمن دیرین خود وارد عمل شدند.
 
به موازات اقدامات نظامی دشمنان مقاومت، رسانه های غربی، عربی نیز با پخش اخبار ضد و نقیض ، به منظور ایجاد برادرکشی در سوریه، بر طبل تفرقه مذهبی کوبیدند تا به مردم منطقه القا کنند که شیعیان مشغول کشتار اهل سنت در سوریه هستند.
 
فتاوای متعدد علمای وهابیت نیز آتش جنگ مذهبی را شعله ورتر کرد تا نیروهای افراطی وهابیت از سراسر جهان به سوریه روانه شده وجبهه النصره به عنوان شعبه القاعده در سوریه تشکیل شود. پس از آن دلارهای نفتی به سرعت از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به حساب جبهه النصره واریز شد . این گروه تروریستی با تسلط بر مناطق گسترده‌ای از سوریه به قدرت بلامنازع تروریستی در این کشور تبدیل شد.
 
ایجاد اختلاف بین تروریست‌ها و پیروزی‌های مهم مقاومت
 
با ایجاد اختلاف بین سران جبهه النصره و جدایی داعش از جبهه النصره، روند درگیری‌ها در سوریه تغییر کرد و نبردهای سنگینی بین این دو گروه ترویستی ایجاد شد. از سوی دیگر نیز اختلاف عربستان وامارات متحده عربی با ترکیه و قطر درباره حکومت اخوان المسلمین در مصر موجب دامن زدن به اختلافات‌ بین معارضان نظامی و سیاسی حکومت بشار اسد شد.
 
ورود به هنگام حزب الله به سوریه و کسب پیروزی‌های استراتژیک مانند نبرد القصیر و قلمون موجب تغییر معادلات قوا و محاسبات محور غربی،عربی شد. ورود نظامی حزب الله به سوریه همچنین ضربات محکمی را به تروریست ها وارد کرد و بخش‌های مهمی از خاک سوریه را به تصرف دولت بازگرداند.
 
درحال حاضر نیز محور مقاومت به سرعت درحال آزاد سازی مناطق مختلفی از سوریه است که نوید پایان بحران سوریه را می دهد وتجربه ثابت کرده است که نیروهای مقاومت در هر عرصه ای که وارد شوند، پیروزی را به دنبال می‌آورند.
 
داعش یادآور تجربه طالبان و القاعده
 
داعش با ورود به عراق، عرصه جدیدی را برای دخالت های آمریکا در منطقه گشود که یادآور مساله طالبان و القاعده در افغانستان است. طالبان والقاعده که ابتدا ابزاری برای فشار به شوروی از سوی آمریکا بودند پس از پایان تاریخ مصرف آنها تبدیل به موضوعی برای مداخله در افغانستان شدند تا بدین وسیله آمریکا سیطره خود را بر کشور های منطقه گسترش دهد. در برهه کنونی نیز داعش که به اذعان هیلاری کلینتون محصول سیاست‌های اشتباه آمریکاست، بهانه خوبی برای دخالت مجدد این کشور در خاورمیانه و رسیدن به اهداف مورد نظر غرب است.

تقسیم کشورهای منطقه؛ هدف غرب از حمایت داعش
 
آمریکا این بار به دنبال تقسیم کشورهای منطقه است که این موضوع را می توان از سخنان جوبایدن، معاون رییس جمهور آمریکا متوجه شد. وی به صراحت اعلام کرد که عراق باید به سه اقلیم کرد،شیعه وسنی تقسیم شود. بسیاری از کارشناسان عرب زبان تقسیم عراق را مقدمه‌ای برای تقسیم کشورهای منطقه ارزیابی کرده‌اند، کشورهایی که توان مقابله با رژیم صهیونیستی را نداشته و در نتیجه به تحقق خاورمیانه بزرگی که آمریکا چندین سال به دنبال تشکیل آن است کمک کند.
 
 سید حسن نصرالله با تبیین اهداف غرب از ایجاد بحران کنونی منطقه، تشکیل داعش را در راستای تقسیم منطقه به کشورهای کوچک و ویران ارزیابی کرد و گفت: کار به جایی می‌رسد که این اقلیم‌های طایفه‌ای برای رهایی از داعش باید دست به گریبان آمریکا وغرب شوند و همین امر سیطره کامل آمریکا در منطقه را درپی خواهد داشت.
 
اوج گرفتن داعش در عراق و واکنش محور مقاومت
 
پس از ناکام ماندن اقدامات داعش در سوریه این گروه تروریستی با تغییر تاکتیک به افزایش تحرکات نیروهای خود در عراق پرداخت و با سوء استفاده از برخی اختلافات سیاسی موجود در این کشور به همراه بازماندگان حزب بعث بخش‌های مهمی از عراق را به تصرف خود درآورد. خیانت فرماندهان ارتش عراق نیز کار را برای تکفیری‌ها به منظور تصرف شهرهایی مانند موصل تسهیل کرد.
 
از سوی دیگر آمریکا و غرب که به دنبال حمله داعش به منطقه کردستان عراق مصالح خود را با تهدیدی جدی مواجه می‌دیدند با افزایش تبلیغات رسانه ای و با اعزام شماری از افسران اطلاعاتی خود به اربیل فضا را برای دخالت نظامی درعراق مهیا کردند. حال اینکه فتوای مرجعیت تقلید در نجف اشرف و تغییر مسالمت آمیز قدرت در عراق بسیاری از نقشه‌های محور تکفیری، صهیونیستی را خنثی کرد و پیروزی‌هایی را مانند آزادسازی مناطق گسترده‌ای از تکریت و آمرلی را به دنبال آورد.
 
با همه این تفاسیر و تحلیل‌ها باید تاکید کرد که آمریکا در سال2006 نیز به دنبال تشکیل خاورمیانه جدید بود که نابودی مقاومت فلسطین و لبنان و تضعیف سوریه و ایران لازمه آن بود اما ایستادگی حزب الله در جنگ سی و سه روزه خاورمیانه جدیدی را بر خلاف میل آمریکا به وجود آورد. محور مقاومت اسلامی به رهبری ایران باوجود همه توطئه‌ها و فشارها در سال های گذشته توانسته است تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده و علاوه بر ناکام گذاشتن نقشه‌های دشمنان دستاوردهایی مهمی را به دست آورد. امری که امیدواری‌ها را به تقویت روز افزون محور مقاومت و شکست محور غربی، عربی در آینده نزدیک افزایش می‌دهد./983/ی704/ک
 
عبدالحسین عبیاوی

 



۱۳۹۳/۶/۲۰






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن