تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بپرهيز از كارى كه موجب عذرخواهى می ‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819492398




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماینده مجلس: صنایع کاغذ مراغه به بخش خصوصی واگذار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نماینده مجلس: صنایع کاغذ مراغه به بخش خصوصی واگذار شد مراغه – ایرنا – نماینده مردم مراغه و عجبشیر در مجلس شورای اسلامی گفت: صنایع کاغذ سازی مراغه با تغییر کاربری به بخش خصوصی واگذار شد.


مهدی دواتگری، روز پنجشنبه در آیین بررسی مشکلات صنایع و معادن مراغه با اشاره به اینکه این کارخانه هم اکنون 780 میلیارد ریال به بانک صادرات و صندوق بازنشستگی کشور بدهی دارد افزود: به دلیل بدهی و غیر کارشناسی بودن احداث، این کارخانه به بخش خصوصی واگذار شد.
وی اظهار کرد: هم اکنون این کارخانه از طریق مزایده به بخش خصوصی واگذار شده که طی شش تا هشت ماه آینده با اخذ مجوزهای لازم کارهای احیای مجدد و تغییر کاربری آن آغاز می شود.
نماینده مردم مراغه و عجبشیر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: صنایع کاغذ در سال 83 به بهره برداری رسیده و تاسیسات آن مربوط به 1954 میلادی بوده که فرسودگی تاسیسات و نداشتن مواد اولیه خام در منطقه از مهمترین دلایل تعطیلی این کارخانه است.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون اداره کل صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی توجه جدی به رفع مشکلات صنایع و معادن این شهرستان دارد ادامه داد: در نظر داریم در حد توان در محدوده قوانین این مشکلات را حل کرده تا شاهد شکوفایی توسعه صنعت در این شهرستان باشیم.
مهدی دواتگری ادامه داد: با توجه به اینکه حمایت از تولید مهمترین وظیفه مسوولان بوده، تولید کنندگان باید مسوولان را مجاب به ارایه خدمات به این عرصه کرده و در این راستا تمامی مسوولان موظف به همکاری با آنان هستند.
قایم مقام سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی نیز در این آیین گفت: در نظر داریم برخی از اختیارات این اداره کل تا مرحله امضا نهایی را به صنعت، معدن و تجارت مراغه محول کرده تا بتوانیم قدمی در راستای رفع مشکلات این عرصه برداریم.
غلامعلی راستی همچنین از استقرار کارشناس معدن در تمامی اداره های صنعت، معدن و تجارت شهرستان ها بر اساس چارت سازمانی در آینده نزدیک خبر داد و افزود: در این استان هشت هزار و 500 واحد معدنی وجود داشته و هم اکنون طرحی به منظور بررسی فعال یا غیر فعال بودن آنها آغاز شده است.
وی اظهار کرد: همچنین مسوولان شهرستان به دنبال ایجاد کمیته رفع موانع صنعت و معدن شهرستان باشند تا با بسته بندی مشکلات این عرصه زمینه روفق اقتصادی شهرستان فراهم شود.
فرماندار مراغه نیز در این آیین گفت: عدم پرداخت به موقع تسهیلات از سوی بانک ها، تحریم، صرف تسهیلات واحدهای تولید در سایر منایع، پرداخت نشدن تسهیلات سرمایه در گردش مهمترین مشکلات صنایع و معادن مراغه است.
ظفر محمدی افزود: تشکیل کمیته رفع موانع صنعت و معدن، موافقت با تمدید اقساط تسهیلات معوقه، تشکیل شورای گفت و گو صنایع زیر نظر شورای استان و تفوض اختیارات سازمان صنعت و معدن تجارت استان به شهرستان از جمله راهکارهای رفع موانع این عرصه در مراغه است.
هم اکنون 178 پروانه استخراج معدن در این شهرستان صادر شده است.
7483/590/245


20/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن