تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار خدا اندیشیدن است
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820966467




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استقلال اسکاتلند، چه بر سر بریتانیا می آید؟


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



استقلال اسکاتلند، چه بر سر بریتانیا می آید؟
اگر اسکاتلندی‌ها در همه‌پرسی هجدهم سپتامبر به استقلال از بریتانیا رای بدهد، این رویداد برای بقیه بریتانیا چه معنایی دارد؟



به این مطلب امتیاز دهید

  به گزارش سرویس بین المللی جام نیوز، اگر چه نتیجه همه پرسی تنها متکی بر تصمیم شهروندان اسکاتلند است، رای "آری" تحولاتی برای کل بریتانیا به دنبال دارد که مهمترین آن تغییر مساحت این کشور است.  

  بدون اسکاتلند، جایگاه بریتانیا از لحاظ تراکم جمعیت از چهل و پنجمین به بیست و نهمین کشور جهان صعود می کند.   در نتیجه این تحولات، دست کم به لحاظ آماری، کشوری که هم اکنون پرجمعیت است، یک باره شلوغ تر نیز می شود.  

  اسکاتلند از طریق تولید کالا و خدمات، حدود ۱۰۶٫۳ میلیارد پوند از "ارزش ناخالص افزوده" بریتانیا را تأمین می‌کند. ارزش ناخالص افزوده یا (GVA)، شاخص کلیدی است که سازمان ملی آمار بریتانیا (او ان اس) بر اساس آن تولیدات اقتصادی منطقه ای را ثبت می کند.  

  بر اساس ارقام او ان اس، ارزش ناخالص افزوده بریتانیا در سال ۲۰۱۲ حدود ۱,۳۸۳ میلیارد پوند بود.  

  در نتیجه جدایی اسکاتلند - و شهروندانش - از بریتانیا، سرانه تولید ناخالص داخلی با افزایش ناچیزی در حدود ۱۷۷ پوند همراه خواهد بود.   "ارزش ناخالص افزوده" - ارزش کالا و خدماتی که در یک منطقه، صنعت یا بخش اقتصادی تولید می شود.   در همین حال صادرات کالاهای اسکاتلندی ۷٫۱ درصد کل صادرات بریتانیا را تشکیل می دهد.   در صورت رای "آری" در همه پرسی ماه سپتامبر، اسکاتلند پنجاه و نه کرسی خود در وست مینیستر را از دست می دهد. چنین امری تاثیر به سزایی بر دولت های آینده خواهد داشت.  

  مدل سازی نتایج انتخابات سال ۲۰۱۰ در وست مینیستر نشان می دهد که بدون ۵۹ کرسی اسکاتلند، دیوید کامرون می توانست اکثریت نسبتا کم اما کارامدی را برای خود رقم بزند. به این ترتیب حزب کارگر ۴۱ کرسی را از دست می‌داد و از تعداد کرسی های لیبرال دموکرات ها نیز یازده تا کاسته می شد.   اگر در سال ۲۰۱۰ چنین بود، مجلس عوام چنین ترکیبی پیدا می کرد.  

    به گزارش بی بی سی(BBC)، رسانه دولتی انگلیس، نرخ امید به زندگی در اسکاتلند به دلایلی از جمله مشکلات اجتماعی و موارد فقر شدید از دیگر بخش های بریتانیا پایین‌تر است.   براساس آمار کنونی بریتانیا به طور متوسط مردان ۷۸٫۷ سال و زنان ۸۲٫۶ سال عمر می کنند.   در صورت استقلال اسکاتلند، امید به زندگی مرد ها ۰٫۴ سال (۴٫۸ ماه) و زن ها ۰٫۳ سال (۳٫۶ ماه) افزایش می یابد.  

  در اتحادیه اروپا، امید به زندگی مردها در سوئد با ۷۹٫۹ سال و زن ها در اسپانیا با۸۵٫۱ سال، از دیگر کشور ها بیشتر است.   با این وجود، آمار سال های اخیر نشان می دهد که اوضاع در اسکاتلند رو به بهبود است.   106




۲۰/۰۶/۱۳۹۳ - ۱۰:۲۸




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن