تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه در دنيا به امانتى خيانت كند و آن را به صاحبش برنگرداند و آنگاه بميرد بر دين...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798726958




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پرداخت زکات در کشور بیش از صددرصد افزایش یافته است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس شورای زکات کشور: پرداخت زکات در کشور بیش از صددرصد افزایش یافته است اراک- ایرنا- نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و رییس شورای زکات کشور گفت: روند پرداخت زکات در سال جاری در کشور بیش از صددرصد افزایش یافته است.


آیت الله "حسن عالمی" عصر روز چهارشنبه در گردهمایی مسوولان و روسای شورای زکات استان مرکزی گفت: پارسال حدود دو هزار و 800 میلیارد ریال زکات در کشور جمع آوری شد که امسال پیش بینی می شود این رقم پنج هزار میلیارد ریال برسد.
وی ادامه داد: امسال به رقم مشکلات بخش کشاورزی و کمبود نزولات جوی و بارندگی ها در کشور،با همت و تلاش مردم دیندار نه تنها مشکلی در حوزه پرداخت زکات نبوده بلکه روند پرداخت زکات نیز صعودی بوده است.
رییس شورای زکات کشور خاطرنشان کرد: پرداخت زکات فقط منحصر به کشاورزان و تولیدکنندگان محصولات کشاورزی نیست بلکه بر اساس نظر فقها پرداخت زکات برای درآمد های تجاری نیز واجب است.
آیت الله عالمی بیان کرد: پرداخت زکات سبب سامان یافتن زندگی و معاش بخش عظیمی از مردم کشور که نیازمند زکات هستند می شود و موجب رفاه این قشر می شود.
وی ادامه داد: خیلی از موارد مهم و مسائل فرهنگی، دینی، ترویجی باید با همت مردم از زکات تامین شود.
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با یادآوری اهمیت زکات افزود: اهمیت زکات در این حد است که پذیرش نماز از سوی خداوند وابسته به ادای زکات است و قبولی سایر اعمال نیز به پذیرفته شدن نماز است.
آیت الله عالمی ادامه داد: به خوبی مشاهده می شود که ریشه اصلی پذیرش اعمال در توجه به زکات است، بنابراین علاوه بر توجه و تبیین احکام نماز باید به ابعاد فلسفه و حکمت زکات در جامعه نیز توجه شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خاطر نشان کرد: مردم وقتی تکلیف دینی خود را انجام می دهند خداوند در برکت زمین و آسمان را برایشان می گشاید و وقتی زکات داده می شود نزولات آسمانی بیشتر می شود و محصولات کشاورزی در زندگی افزایش می یابد.
رییس شورای زکات کشور ادامه داد: بنابر این نباید تصور شود که با پرداخت زکات بخشی از مال کم می شود بلکه پرداخت زکات عامل افزایش مال و پاداشی برای آخرت است.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و رییس شورای زکات استان در این نشست گفت: زکات باید با کمترین هزینه ها دریافت شود و بر اساس اولویت ها که خود مردم، فقرا، ایتام و ستمدیدگان هستند مصرف شود.
آیت الله" قربانعلی دری نجف آبادی " افزود: پرداخت زکات باید به 10 درصد جمعیت زیر خط فقر داده شود که کمک های کمیته امداد و سایر ارگان ها جواب گوی نیازهای آنان نیست و همچنین به بخش فرهنگی و معنوی نیز توجه ویژه شود.
وی ادامه داد: مودیان زکات در پرداخت ها به گونه ای عمل کنند که کرامت و شخصیت افراد حفظ شده و به آن خدشه وارد نشود.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: پرداخت مستمری و هزینه غذا و پوشاک برای نیازمندان کافی نیست و بایستی به دنبال توانمند سازی افراد و تبدیل نیازمندان به نیروهای مولد گام برداشت.
آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: شخصیت افراد اگر خدشه دار شود برای جامعه آسیب زا خواهند بود و بیشتر جرم ها از طرف کسانی است که کمبود و نقصان عاطقی و شخصیتی ، تحصیلی و یا آسیب اجتماعی دیده اند.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی در این نشست گفت: بر اساس برنامه ها این اداره کل در سال گذشته باید 44میلیارد ریال زکات جمع آوری می کرد که در سایه برنامه های کارآمد توانسته است رقم زکات دریافتی را به 55 میلیارد ریال برساند.
"محمد مهدی ناصری "ادامه داد: این مبلغ برای احداث 32 مسجد، 41 حسینیه، 10 خانه عالم، سه غسالخانه همچنین مرمت 120 مسجد، 16 حسینیه، سه خانه عالم، دو غسالخانه پرداخت شده است.
وی ادامه داد: همچنین 420 میلیارد ریال برای تهیه جهیزیه،125 میلیون ریال در بخش درمان ودو میلیارد و 650 میلیون ریال برای تحصیل، 250 میلیون ریال برای مسکن و یک میلیارد ریال به سایر امور پرداخت شده است.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی خاطر نشان کرد: استان مرکزی امسال شش میلیارد ریال زکات فطره و کفاره بعد از ماه مبارک رمضان جمع آوری کرده است.ک/2
716/


19/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 119]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن