تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زيبايى مرد به شيوايى زبان اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816516314




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سطح نوازندگان فلوت بالا رفته است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: در گفت وگو با هیات داوران جشنواره موسیقی: سطح نوازندگان فلوت بالا رفته است تهران - ایرنا - عضو هیئت داوران هشتیمن جشنواره موسیقی جوان گفت: در پوست خود نمی گنجم چرا که می بینیم سطح اجرایی نوازندگان فلوت تا این اندازه پیشرفت کرده است .


آذین موحد روز در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: اگر 10 - 15 سال پیش تلاش مان بر این بود که نوازندگان فلوت با نگاهی حرفه ای به روی صحنه حاضر شوند و اصول اخلاق و نوازندگی حرفه ای را بیاموزند امروز به جرات می توانیم بگویم بچه ها در زمینه ساز فلوت واقعا حرفه ای می نوازند و حرفه ای رفتار می کردند.
وی ادامه داد: در حین برگزاری رقابت های فلوت به این نتیجه جالب رسیده ام که فرهنگ نوازندگی این ساز واقعا رشد کرده است. رقابت در این بخش بسیار تنگاتنگ بود و این نشان می دهد که سطح نوازندگی فلوت در ایران بسیار بالا رفته است.
موحد با بیان اینکه، سطح کار شرکت کنندگان دراین جشنواره نشان از آن دارد که جایگاه فرهنگی این ساز را فهمیده اند، افزود: آنها رویکرد آکادمیک ساز فلوت را پذیرفته اند،
وی افزود: شرکت کنندگان دراین جشنواره تلاش می کنند به استانداردهای بین المللی نزدیک شوند و در همین راستا نیز گام بر دارند.
این عضو هیات داوران هشتمین جشنواره موسیقی جوان با بیان این جمله که او دبیر اولین جشنواره موسیقی جوان بوده و در جریان یکی دو دوره دیگر این جشنواره نیز قرار داشته است ، افزود: اما به مرور موسیقی کلاسیک از جشنواره موسیقی جوان حذف شد.
" با این پیشینه باید بگویم اگر 10 -15 سال پیش تلاش مان بر این بود که بچه ها با یک نگاه حرفه ای به روی صحنه حاضر شوند و اصول اخلاق و نوازندگی حرفه ای را بیاموزند امروز به جرات می توانم بگویم بچه ها در زمینه ساز فلوت واقعا حرفه ای می نوازند و حرفه ای رفتار می کردند."
موحد گفت: بچه های گروه سنی«ب» خیلی خوب بودند و انتظار می رود که اگر همین روال را ادامه بدهند حتی در عرصه های بین المللی نیز در آینده نوازندگان خوبی از ایران معرفی کنیم.
فیروزه نوایی دیگر داور بخش فلوت درباره این بخش از رقابت های هشتمین جشنواره موسیقی جوان گفت: حدود یک سال است که به ایران باز گشته ام. در واقع نزدیک به 35 سال در اتریش در زمینه تدریس موسیقی فعالیت کرده و امسال نیز بازنشسته خواهم شد.
وی افزود: در گذشته فکر می کردم که سطح آموزش در زمینه ساز فلوت در ایران پایین است اما امروز بعد از دیدن رقابت جوان هایی با این سطح بسیار خوشحال شدم.
وی درباره گروه های شرکت کننده نیز گفت: گروه اول بخش نوازندگی ساز فلوت از سطح خوبی برخوردار بود که ما امیدواریم بهتر هم بشوند. اما اجرای گروه دوم به نحوی بود گروه دوم انتخاب را بهتر بودند طوری که انتخاب برای داوران سخت شده بود.
وی همچنین عنوان کرد: برگزاری چنین جشنواره ای بسیار جای خوشحالی دارد و امیدوارم که در آینده ای نه چندان دور در زمینه سازهایی که نوازنده کمی دارد ، هنرمندان خوبی ظهور کنند.
مجید سینکی دیگر داور بخش نوازندگی ساز فلوت گفت: امروز برای جشنواره موسیقی جوان روز خوبی بود چرا که ما شاهد رقابت استعدادهایی در بخش نوازندگی ساز فلوت بودیم که از سطح خوبی در اجرا برخوردار بودند.
وی گفت : مشاهده این همه فلوتیست خوب واقعا داوران را به آینده این ساز امیدوار کرد. البته این حاصل زحمات دست جمعی همکارانی است که در عرصه آموزش در این سال ها فعالیت کرده اند.
این داور بخش نوازندگی فلوت افزود: امیدواریم زمینه جذب این جوان ها نیز در آینده فراهم شود. البته این موضوع نیازمند به وجود آمدن ارکسترهایی است تا نوازندگان ما علاوه بر اجرهای انفرادی شان در ارکسترها نیز فعالیت کنند.
وی همچنین عنوان کرد: به هر صورت جشنواره فرصتی ایجاد می کند تا جوانانی که در اقصی نقاط کشور هستند و دیده نمی شوند این فرصت را پیدا کنند. این جنبه از کاری که جشنواره موسیقی جوان انجام می دهد قطعا در رشد سطح کیفی و کمی موسیقی کشورمان تاثیر خواهد داشت.
هشتمین جشنواره موسیقی جوان فردا 20 شهریور ساعت 20 با معرفی نفرات برگزیده به کار خود پایان می دهد.
فراهنگ** 9252**1601**


19/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن