تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن ابتدا به سلام مى كند و منافق منتظر سلام ديگران است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813015252




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آتش در منطقه حفاظت شده هلن مهار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: آتش در منطقه حفاظت شده هلن مهار شد شهرکرد - ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال وبختیاری گفت: آتش سوزی در منطقه حفاظت شده جنگلی هلن، پیش از گسترش آتش مهار شد.


"شهرام احمدی" روز چهارشنبه به رسانه های استان گفت: درپی آتش سوزی در ساعت 20 و 30 دقیقه شب گذشته در منطقه حفاظت شده هلن در محدوده دهستان مشایخ، روستای دورک، در دقایق اولیه و به محض اطلاع مأموران یگان حفاظت محیط زیست با اعزام محیط بانان به همراه تجهیزات، عملیات مهار آتش شروع شد.
وی با بیان اینکه تنها راه دسترسی به محل آتش سوزی عبور از رودخانه است، افزود: ماموران یگان حفاظت حفاظت محیط زیست چهارمحال وبختیاری در تاریکی شب با شنا از عرض رودخانه عبور کردند و خود را به محل آتش سوزی رساندند.
احمدی اضافه کرد: این آتش سوزی پس از 2.5 ساعت تلاش ماموران و همکاری نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان اردل و کمک مردم در ساعت 23 به صورت کامل مهار شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال وبختیاری ادامه داد:برای جلوگیری از حریق مجدد، محیط بانان در محل آتش سوزی مستقرند.
احمدی گفت:این آتش سوزی در مساحتی کمتر از سه هکتار و به صورت سطحی، گیاهان یکساله زیر اشکوب جنگل را دربر گرفت و به درختان بلوط این محدوده آسیب جدی وارد نشده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال وبختیاری با بیان اینکه گرما و خشکسالی زمینه ایجاد یا گسترش حریق در مناطق طبیعی را فراهم می کند، گفت:علفزارها، بوته زارها و چوب های خشک جنگلی با کوچکترین بی توجهی آتش می گیرد.
احمدی که خود در محل وقوع حادثه حضور دارد، تصریح کرد:علت آتش سوزی مشخص نشده است.
وی عوامل انسانی را از علل اصلی آتش سوزی در فصول گرم و خشک سال در مناطق طبیعی عنوان و بیان کرد: کسانی که وارد عرصه های طبیعی می شوند باید اهتمام جدی به رعایت جوانب ایمنی جهت جلوگیری از آتش سوزی داشته باشند.
منطقه حفاظت شده جنگلی هلن دارای وسعتی حدود 40 هزار و 200 هکتار بوده که 30 هکتار آن جنگل و مابقی آن مرتع است.
هلن کاملا" کوهستانی بوده و کمترین ارتفاع آن در کنار رودخانه ارمند و بیشترین آن در ارتفاعات "بزمنی" قرار دارد.
این منطقه در شهرستان های اردل، لردگان و کیار چهارمحال وبختیاری با فاصله تقریبی 110 کیلومتری از شهرکرد مرکز استان واقع شده و نزدیک ترین شهر به آن شهر ناغان است که در فاصله حدود 20 کیلومتری از آن قرار دارد.
7360 / 684


19/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن