تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خداوند عزيز و جليل نقل كرده است كه فرمود: هر كار ارزشمندى كه در آن بسم ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802750097




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزاري نشست تبيين سياست هاي حفظ و احياي اماكن تاريخي آذربايجان غربي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ شهريور ۱۳۹۳ (۱۰:۵ق.ظ)
برگزاري نشست تبيين سياست هاي حفظ و احياي اماكن تاريخي آذربايجان غربي با حضور مديرعامل صندوق حفظ و احياي بناهاي تاريخي کشور، نشست هم انديشي تبيين سياست هاي اقتصادي فرهنگي و جذب مشاركت بخش خصوصي در حفظ و احياي اماكن تاريخي آذربايجان غربي برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري موج، احسان ايرواني در اين نشست كه با حضور مسؤولين ارشد استاني درفرهنگسراي خانه جوان اروميه برگزار شد، اظهار داشت: در محدوده هاي شهري، بافت هاي قديمي و تاريخي وجود دارد كه مديران شهري چه به لحاظ روح بنا، مرمت و حفاظت از اين آثار وظايفي بر عهده دارند.
او ادامه داد: اين آثار كه شامل كاروانسراها، امامزاده ها بقعه ها و .. مي باشند، كلماتي هستند كه ذهن را به ساختار قديمي مي برد كه پدران و مادران ما آن را تجربه كرده و نوع دوستي و انسان دوستي در اين محله ها شكل گرفته است.
ايرواني افزود: هدف از برگزاري اين نشست ايجاد يك پرسش در ذهن همه ماست و آن اين است كه انتظار شهروندان از ما در قبال آثار تاريخي چيست؟ پاسخ ما به شهروندان چيست؟ او ادامه داد: بهتر است براي جواب اين پرسش از منظر مردم نگاه كنيم.
وي با تاكيد بر استفاده از كلمه ناكارآمد در خصوص آثار تاريخي و قديمي، افزود: در نشست سه دستگاه وزارت كشور، راه و شهر سازي و سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور مصوب شده كه كلمه فرسوده در ارتباط با آثار و بافت هاي تاريخي و قديمي حذف شود.
مدير عامل صندوق حفظ و احياَ بناهاي تاريخي كشور گفت: مدلي را كه صندوق حفظ و احياَ به منظور تغيير كاربري ارائه مي دهد بدين شكل است كه اماكني كه در يك دوره، كاربري مسكوني و تجاري داشته اند با يك راهكار و تجربه اي كه توسط سازمان ميراث فرهنگي ارائه مي شود با تغيير كاربري به كالبد قبلي برگشت داده شده و ارزش افزوده ايجاد شود.
ايرواني گفت: سه معضل مهمي كه در بافت هاي تاريخي جريان داشته و گريبان گير مديران و مسؤولان شهري است فقر اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي مي باشد كه امنيت اجتماعي به اين سه مقوله بستگي دارد .
وي ادامه داد: راهكاري كه در اين زمينه ارائه مي شود و به واسطه تجربيات مثبتي كه در اثر اجراي اين طرح دربرخي از شهرها وجود دارد، حمايت از طرح تغيير كاربري است كه در قالب صدور معافيت عوارضي و حق انتقال ساخت و ساز با تراكم شناور در چارچوب قوانين و مقررات خاص براي اين افراد است.
هادي بهادري معاون عمراني استاندار آذربايجان غربي نيز در اين نشست با اشاره به اين كه توسعه نياز عمومي بشر امروزي در دنياي مدرن است، گفت: در اين مسير پارادايم هاي متفاوتي مطرح است؛ دنيا مسير پيشرفت را طي كرده و از سنت به مدرنيته رسيده و اكنون بعد از چند صد سال به اين نتيجه رسيده است كه بايد به داشته هاي تاريخي و فرهنگي خود توجه كند كه به اصطلاح تغيير گذر از مدرنيته به پست مدرنيسم است.
وي افزود: با توجه به اين كه ما هنوز در مرحله در حال توسعه بودن قرار داريم، بايد به اين موارد توجه كرده و عقب گرد نداشته باشيم و ميراث فرهنگي و تاريخي خود را حفظ كنيم.
بهادري در ادامه با اشاره به اين كه استان آذربايجان غربي جايگاه تمدن هاي تاريخي ارزشمندي چون حكومت ماناها، اوراتوها و ... بوده، افزود: با توجه به نگاه ويژه استاندار به مقوله گردشگري و ورود اين موضوع به سند توسعه استان، جاي دارد تا توجه وي‍ژه اي به احياَ و مرمت آثار تاريخي آذربايجان غربي شود.
جليل جباري مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان نيز در اين نشست با اشاره به اين كه وضعيت آثار تاريخي كشور در وضعيت مناسبي قرار ندارد، افزود: با توجه به كمبود منابع مالي دولت به عنوان سياستگذار اصلي در اين خصوص، كمك زيادي در اين راستا نمي تواند انجام دهد؛ بنابراين بايستي تمام دستگاه هاي اجرائي و مالكان خصوصي بناها حمايت كنند تا بافت ها و بناهاي تاريخي استان مرمت و احياَ شوند.
وي اظهار اميدواري كرد: با حضور مدير عامل صندوق حفظ و احياَ بناهاي تاريخي كشور، طرح هاي پرديسان اين صندوق در استان پياده شده و زمينه انعقاد تفاهم نامه با منطقه آزاد تجاري ماكو در خصوص مرمت و احياي بناهاي فاخر اين شهرستان از جمله ساختمان بانك ملي، هلال احمر و عمارت كلاه فرنگي هر جه سريعتر فراهم شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن