تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسيار عزيزى كه، نادانى اش او را خوار ساخت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804107286




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تداوم قیمت پایین نفت برای طولانی مدت، پوتین و اوپک را گرفتار می کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: یک نشریه آمریکایی: تداوم قیمت پایین نفت برای طولانی مدت، پوتین و اوپک را گرفتار می کند تهران - ایرنا - نشریه خبری کوارتز آمریکا نوشت: اگر قیمت نفت برای یک مدت طولانی پایین بماند، پوتین و اوپک را دچار مشکلات جدی خواهد کرد.


به گزارش گروه اقتصادی ایرنا، کوارتز اضافه کرد؛ قیمت نفت دیروز (دوشنبه) به کمتر از 100 دلار در هر بشکه رسید که یک آستانه روانی محسوب می شود. این وضعیت اگر تداوم داشته باشد، تهدیدی برای سردمداران روسیه و شماری از اعضای اوپک است که برای ساکت نگهداشتن مردم خود به قیمت بالای نفت متکی هستند.
سوال اساسی این است که آیا قیمت نفت قبل از آنکه بار دیگر افزایش یابد، برای یک دوره طولانی پایین باقی خواهد ماند یا نوسان گذرا خواهد داشت؟
قیمت نفت برنت دریای شمال که در تجارت بین الملل بیشتر مورد معامله قرار می گیرد، دیروز به 99 دلار و 36 سنت در هر بشکه کاهش یافت که کمترین قیمت در 14 ماه گذشته است.
قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز دیروز به 91 دلار و 70 سنت در هر بشکه رسید که به خط قرمز بشکه ای 90 دلار این کشور نزدیک است.
اوپک می گوید، قیمت فعلی نفت برای این سازمان نگران کننده نیست، زیرا قیمت ها ظرف ماه های آینده، با آغاز تقاضای زمستانی افزایش خواهد یافت.
اسوالد کلینت تحلیلگر ارشد موسسه تحقیقاتی برنستین لندن به کوارتز گفت: روند طولانی مدت افزایش قیمت نفت با افزایش هزینه تولید و کاهش عرضه عملی می شود.
اما بنابه اعلام بانک آمریکایی سیتی گروپ در تاریخ سوم سپتامبر (12 شهریور)، دلایلی وجود دارد که برای اوپک نگران کننده است.
این بانک افزود: تغییرات تولید ناخالص داخلی بشدت بر تقاضای نفت تاثیرگذار است، بنابراین کاهش تولید ناخالص داخلی موجب کاهش تقاضای نفت می شود که مهمترین عامل تعیین کننده در پیش بینی چشم انداز قیمت است.
نرخ رشد هدف تولید ناخالص داخلی چین در سال جاری 7.5 درصد بود که نسبت به سال گذشته کاهش دارد و بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که چین حتی با دستیابی به این نرخ رشد نیز با مشکلات زیادی دست به گریبان خواهد بود.
اد موریس تحلیلگر سیتی گروپ به کوارتز گفت: در میان مدت نرخ رشد چین از این حد نیز کمتر خواهد شد و به کمتر از شش درصد خواهد رسید.
سیتی گروپ در یادداشتی به کوارتز اعلام کرد، کسانی که فکر می کنند افزایش تقاضای نفت از سوی چین موجب افزایش قیمت نفت می شود، باید دوباره به رشد واردات نفت این کشور که در حال کاهش است و نیز به خالص واردات محصولات نفتی پالایش شده که کاهش آن آشکار است، توجه کنند.
کاهش تولید نیز ممکن است به افزایش قیمت نفت بیانجامد.
نیک باتلر مدیرعامل سابق بریتیش پترولیوم در وبلاگ خود نوشت: با وجود فشارهایی که موجب افزایش قیمت نفت می شود از جمله تحولات ژئوپلیتیکی در اوکراین، عراق، سوریه و لیبی و تحریم نفتی ایران و روسیه، قیمت نفت در حال کاهش است.
باتلر گفت: در نتیجه، مدیران شرکت های نفتی برای دستیابی به درآمد بیشتر، لازم است هزینه ها را کاهش دهند زیرا زمان یک خداحافظی دیگر با شرکت های هواپیمایی خصوصی، اسراف در هزینه کرد و مبلمان چرم ادارات در مراکز شهرها فرارسیده است.
بنابه این گزارش، در سال 2013 قیمت سر به سر کننده درآمد و مخارج برای نیجریه 124، اکوادور 122، الجزایر 119، ونزوئلا 117، عراق 116، لیبی 111، آنگولا 94، عربستان سعودی 92، امارات متحده عربی 90، کویت 59 و قطر 58 دلار در هر بشکه بوده است.
با توجه به این قیمت ها، قیمت فعلی 99 دلار و 36 سنت در هر بشکه برای نیجریه، اکوادور، الجزایر، ونزوئلا، عراق و لیبی نامطلوب است.
این گزارش با اشاره به چگونگی نحوه محاسبه قیمت نفت برای کشورهای صادرکننده نفت، نوشت: با این روش می توان میانگین قیمت نفت مورد نیاز هر کشور برای پاسخگویی به مخارج مازاد را محاسبه کرد.
به عنوان مثال، ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه به قیمت نفت 110 تا 117 دلار در هر بشکه نیاز دارد تا مخارج کشور را تامین کند.
هرچند وی با برخی حیله های مالی می تواند روزهای بدی مانند امروز را تحمل کند، به شرطی که این روزها برای یک مدت طولانی ادامه نداشته باشند.
اقتصام(6)1063**1558


18/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن