تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه اگر آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803315831




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جایگاه عوارض سالانه املاک در بودجه شهرداری تهران بازنگری شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: جایگاه عوارض سالانه املاک در بودجه شهرداری تهران بازنگری شود تهران بزرگ - ایرنا - مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران تاکید کرد: سهم ناچیز ˈشارژ شهریˈ یا همان عوارض سالانه املاک در بودجه شهرداری تهران به عنوان یک ضرورت باید بازنگری و تعریف مجدد شود.


به گزارش ، فریبرز واحدی روز سه شنبه در گفت وگویی خبری افزود: شارژ شهری مفهومی است که در تعاریف منابع مالی شهرداری تهران گمشده محسوب می شود.
وی ادامه داد: حدود ٤٠ درصد منابع مالی شهرداری شهرهای بزرگ اروپایی برای انجام هزینه های عمرانی و یا جاری شهری از محل عوارض سالانه املاک ( property tax) تامین می شود.
وی گفت: این درحالی است که نیمی از منابع مالی شهرداری تهران به جای آنکه با شارژ شهری املاک تامین شود از عوارض ساخت و ساز و فروش تراکم حاصل می شود.
واحدی تصریح کرد: نتیجه روند تراکم فروشی ایجاد معضل گسترش بی رویه و سرطانی شهر تهران و نیز افزایش آلودگی های صوتی و زیست محیطی است.
وی با تاکید بر اینکه عوارض صدور مجوز تراکم و تغییر کاربری هر دو در ردیف منابع ناپایدار و سهل الوصول قرار دارند گفت: وابستگی شهرداری های کشور و به ویژه شهرداری تهران به این دو منبع ناپایدار از عوامل مهم بی نظمی ها و مشکلات شهر تهران قلمداد می شود.
واحدی اظهار کرد: شارژ شهری اگر چه می تواند به عنوان یک منبع پایدار شهری بازتعریف شود اما در حال حاضر تنها ٥/١درصد از منابع درآمدی شهرداری تهران را به خود اختصاص داده است و این در حالی است که بهای عوارض نوسازی در تهران حداکثر ١/٠ درصد ارزش آپارتمان های مسکونی است.
وی با اشاره به اینکه قبض عوارض نوسازی صادره از سوی شهرداری تقریبا به صورت رایگان به منازل ارسال می شود، گفت: پرداخت عوارضی حدود ٧٠ تا ١٠٠ هزار تومان مبلغ ناچیزی است علاوه بر اینکه واریز این نوع عوارض را مالکان بیشتر در زمان فروش واحد مسکونی تسویه می کنند؛ یعنی سال ها یک ملک یا آپارتمان در شهر تهران بدون شارژ شهری باقی می ماند.
واحدی اظهار داشت: چسبندگی وصف ناپذیر شهرداری به درآمد ناپایدار حاصل از عوارض ساخت و ساز تراکم جمعیتی و ساختمانی تهران را به حالت انفجار درآورده است.
وی با تاکید بر اینکه شارژ شهری می تواند به یک کنترلگر درست و منطقی تنظیم اقتصادی بازار مسکن باشد، گفت: اخذ این عوارض می تواند جدای از بحث درآمدی شهرداری تهران از عوامل کنترل کننده بورس بازی در بازار مسکن باشد.
واحدی با بیان اینکه شهرداری تهران باید گروهی را برای تجدیدنظر در قیمت های منطقه ای که مبنای اخذ مالیات و عوارض است مامور کند، گفت: در حال حاضر هیچ تناسبی بین قیمت های منطقه ای که مبنای اخذ عوارض است با قیمت روز ملک وجود ندارد.
مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران افزود: این عوارض در حال حاضر بدون ساز و کار برای یک ملک در جنوب شهر تهران و شمال تهران یکسان اخذ می شود .
واحدی همچنین از شورای عالی شهرسازی و معماری کشور خواست تا به عنوان متولی سیاست گذاری نظام شهری و ناظر بر عملکرد نظام شهرداری ها در این زمینه به ارائه راهکارها مناسب بپردازند و البته در این مسیر شارژ شهری را نیز می تواند بعنوان یک گزینه خوب و منطقی در نظر گرفته شود.
وی دولت را به عنوان مسوول و سیاستگذار اصلی در این زمینه معرفی کرده و گفت: به طور قطع دولت نمی تواند به منابع اخذ درآمدهای شهری بی تفاوت باشد و مسوولیت را به صورت کامل به شهرداری که نهادی غیر دولتی است واگذار کند، نتیجه واگذاری این مسوولیت هم اکنون عوارضی است که شهر تهران به آن دچار شده است.
واحدی با اشاره به اینکه در شهرهای مهم اروپا و آمریکا و حتی آسیا چیزی به اسم درآمد از محل ساخت و ساز وجود ندارد، با ابراز امیدواری اظهار کرد: پس از سیاستگذاری در شورای عالی شهرسازی و معماری و بعد ظرف سه تا پنج سال آینده، چسبندگی شهرداری به این درآمدهای ناپایدار شهری به پایان می رسد.
مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران تصریح کرد: شهروندان نیز می توانند با پرداخت به موقع (شارژ شهری) در حفظ حقوق شهروندی خود کمک کرده و عارضه هایی که هم اکنون شهرهایی همچون شهر تهران با آن دست به گریبان است در نهایت با کمک دولت، شهرداری ها و همیاری شهروندان مرتفع شود.
تهرام564/1699


18/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن