تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس روزه دارى را افطار دهد، براى او هم مثل اجر روزه دار است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806991736




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

با این کشور باستانی و زیبا آشنا شوید


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



با این کشور باستانی و زیبا آشنا شوید




به این مطلب امتیاز دهید

 
به گزارش سرویس کودک جام نیوز، سلام بچه‏ ها در این قسمت ما شما را با کشور یونان آشنا می‏ كنیم. کشور یونان از نظر فرهنگی، هنری و دانش سابقه‏ ی بسیار طولانی دارد.
یونان کشوری است در جنوب شرقی اروپا و محل اتصال سه قاره آسیا، اروپا و آفریقا است. آتن پایتخت آن است و تسالونیکا، پاتراس و هراکلیون از شهرهای بزرگ آن می‏باشد. کشور یونان ۱۳ استان دارد و هر کدام از این استان‌های نیز ۵۴ شهرستان دارند.   آب و هوا
آب و هواي يونان، (مديترانه‏اي است) منطقه به منطقه بسيار متفاوت است. تابستان يونان تقريبا در تمام مناطق گرم و خشك است. پائيز يونان طولاني و ملايم است اما باران‏هاي كوتاه مرتب مي‏بارد. و تقریبا روزهاي باراني آن ساليانه 106 روز است.  


بچه‏ ها در هر کشوری یک واحد پول وجود دارد مثلا ریال واحد پول ایران است. به عنوان مثال می‏گويیم این عروسک بیست هزار ریال است. در کشور یونان این واحد پول (دراخما) است.
هر کشوری در سرزمین خود یک سری محصولات تولید می‏کند این محصولات اگر بیشتر از نیاز خود کشور بود به کشورهای همسایه می‏ فروشد به این کار می‏گویند (صادرات ) و در مقابل آن محصولاتی که نیاز دارد از کشورهای دیگر خریداری می‏کند که به این کارها می‏گویند (واردات ).
کالاهائی که به كشور یونان وارد می‏کنند، بيشتر شامل: ماشين‏ های صنعتی، آهن و فولاد، نفت خام، گوشت، ‌اتومبيل ‏هاي سواري و كاميون است. و کالاهائی که از یونان به دیگر كشورها فرستاده می‏شود بيشتر شامل: توتون، كشمش، پنبه، سنگ معدن (آلومينيوم، ‌آهن، نيكل)ميوه و روغن زيتون است.   محصولات كشاورزي
يونان تقریبا يك كشور كشاورزي مي‏باشد كه بيشتر نيازهاي خود را در داخل تهيه می‏کند و مقدار زیادی از آن را به خارج صادر مي‏كند. گندم، ‌ذرت، انگور وكشمش، ‌ميوه، ‌برنج، ‌پنبه، ‌توتون، ‌مركبات، زيتون و نيز چغندرقند مهمترين محصولات كشاورزي این كشور را تشكيل مي‏دهد.   جهانگردي
به دليل اینکه یونان کشوری تاريخي با طبيعت بسیار زيبا است، برای همین سالانه مسافران زیادی از کشورهای دیگر به اين كشور مسافرت مي‏كنند. سفر مسافران خارجی به یونان بسیار مهم است و اگر در صورتی سفر مسافران خارجی به این کشور کمتر شود. این کشور با مشکل روبرو می‏شود زیرا درآمد بسیاری از مردم يونان بوسیله همین مسافران تامین می‏شود.  

  مذهب در یونان باستان
هر یک از مردم یونان در خانواده پرستش‏گاهی داشتند و همیشه در آن پرستش‏گاه آتش درست می‏کردند. صاحبخانه باید آن آتش را شب و روز روشن نگه دارد. شب‏ها از آن حفاظت می‏کردند و صبح اولین کار، زیاد کردن آتش بود. آن آتش خاموش نمی‏شد مگر زمانی که تمام افراد خانواده از بین می‏رفتند ... این آتش در نظر آنان مقام خدایی داشت، چنانکه آنرا می ‏پرستیدند و دعا می‏کردند که انسان را از نعمت‏های سلامتی، توانگری و خوشبختی برخوردار کند. اما امروزه بیشتر مردم یونان مسیحی هستند.   مجسمه زئوس
در یونان، شهری تاریخی بنام المپیا قرار دارد، شهری که اولین بازی‏های المپیک در آنجا بوده است و اصلا نام این بازی‏های از آنجا گرفته شده است. ارزش و مقام بازی‏های المپیک در یونان قدیم بسیار زیاد بود که در مدت بازی‏ها جنگ‏ها متوقف می‏شد و ورزشکاران از کشورهای مختلف مثل سوریه، مصر و ... برای مسابقه و پرستش مجسمه زئوس به شهر المپیا می‏ آمدند.
و اما مجسمه زئوس در یک آتش سوزی بسیار بزرگ خراب شد. بلندی این مجسمه حدود 13 متر بود و یونانیان باستان مجسمه زئوس را در مراسم مختلف با زیورآلات خاصی آرایش می‏کردند.
"روی سر این مجسمه تاجی از برگ زیتون قرار داشت و در دست راست او نشان پیروزی ... در دست چپ او عصای سلطنتی که مینا کاری شده بود و روی عصا یک عقاب از طلا نشسته بود. کفش‏هایش طلا بود و لباس‏هایش از پوست حیوانات و گل یاس و ... تخت پادشاهی او از طلا، چوب آبنوس و عاج فیل ساخته شده بود."
آثار زیبای هنری و بزرگ تاریخی بسیاری در آتن وجود دارد و هر ساله هزاران جهانگرد مشتاق و علاقمند آثار هنری تاریخی را به سوی خود می‏کشاند. بعضی از ابن بناها عبارتند از پارتنون، پروپلایا، ارختنوم و اکروپولیس.  


اسب تروا اسبی است که یونانیان در حمله به شهر(تروی) وانمود کردند که از دشمن شکست خوردند ولی آنها به صورت پنهانی شروع به ساختن اسبی چوبی کردند و آن را طوری ساختن که سربازانشان بدون اینکه دیده شوند داخل آن پنهان شوند و این اسب را به عنوان هدیه به دشمن دادند و آنها اسب را به داخل شهر خود بردند اما شبانه افرادی که در آن اسب چوبی پنهان شده بودند، از آن خارج شدند و شهر را به تصرف خود درآوردند.   شیا چیلدرن/ 2006   «برای ارسال نقاشی های زیبای خود این قسمت را کلیک کنید»




۱۸/۰۶/۱۳۹۳ - ۱۶:۵۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن