تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى‏لله‏ عليه ‏و ‏آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820969436




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیا وزارت بهداشت به تنهایی قادر به پیشگیری از چاقی است؟


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: آیا وزارت بهداشت به تنهایی قادر به پیشگیری از چاقی است؟ تهران - ایرنا - 45 درصد جمعیت و 30 درصد کودکان کشورمان چاق هستند. کارشناسان معتقدند ، اگر چاقی ادامه یابد ، طی 15 سال آینده با توجه به روند روز افزون چاقی،کم تحرکی و استفاده از غذاهای آماده، جمعیتی بیمار خواهیم داشت.


به گزارش ایرنا از رادیو سلامت، دکتر « فریدون عزیزی » رئیس پژوهشکده غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دبیر علمی دومین سمپوزیوم بین المللی تغذیه، در این ارتباط می گوید :براساس پژوهش های انجام شده ، از بین 25 میلیون جمعیت کشور ، هشت میلیون تن مبتلا به چاقی و 17 میلیون تن دیگر هم مبتلا به اضافه وزن هستند، به عبارت دیگر تقریبا یک سوم جمعیت ایران دارای اضافه وزن و یا چاق هستند که از این تعداد 43 درصد را مردان و 57 درصد را زنان تشکیل می دهد.
کارشناسان و دیگر متخصصان ضمن ابراز نگرانی از بحران چاقی در ایران، آن را اصلی ترین عامل بروز بیماری های غیر واگیر می دانند که زنگ خطری برای افزایش جمعیت بیمار در آینده است.
دکتر «زهرا عبدالهی»، رییس اداره دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در برنامه «فردای بهتر» گروه سلامت جسم و پیشگیری رادیو سلامت در خصوص بحران چاقی در ایران گفت: وزارت بهداشت به تنهایی قادر به پیشگیری از اضافه وزن و چاقی نیست.
عبدالهی با اشاره به برنامه های میان مدت کوتاه مدت و بلند مدت وزارت بهداشت در خصوص پیشگیری از چاقی افزود: هنوز سیاست و برنامه جامع و ملی برای پیشگیری از اضافه وزن و چاقی که درآن همه بخش ها بتوانند به وظایف خود عمل کنند ،درکشور اجرا نشده است .
وی با بیان اینکه برنامه جامع پیشگیری از چاقی با مشارکت همه جانبه بخش ها و دستگاه ها در مرحله تدوین است، افزود: تا زمانی که دستگاه های مسوول در امر پیشگیری،آموزش و تحرک بدنی در کنار هم قرار نگیرند،سیاست گذاری های وزارت بهداشت در امر پیشگیری موفق نخواهد بود.
عبدالهی گفت: همچنین صنایع غذایی تا زمانی که محصولات کم کالری و کم چربی به بازار ارائه ندهند ، تازمانی که دولت از صنایع غذایی حمایت نکند، تا زمانی که نهادهای آموزشی و رسانه ها در کنار وزارت بهداشت قرار نگیرند، و تا زمانی که مردم به امکانات تحرک بدنی دسترسی نداشته باشند، نمی توان انتظار داشت، سیاست گذاری در امر پیشگیری از چاقی عملی شود.
رییس اداره دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با تاکید بر نظارت بر قیمت مواد غذایی و کنترل محصولات وارداتی اظهار داشت: با توانمندسازی مردم در خصوص خود مراقبتی هم می توان سیاست و برنامه جامع ملی پیشگیری از اضافه وزن و چاقی را عملیاتی کرد.
اجتمام(1)**1776** 1418


18/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن