تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات دانش، آموزش به كسانى كه شايسته آن‏اند و كوشش در عمل به آن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798581713




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

۶۰ درصد دانشجویان معتاد از دوران دانش‌آموزی مبتلا شده‌اند


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین:
ستاد مبارزه بامواد مخدر ,دانشجویان معتاد
۶۰ درصد دانشجویان معتاد از دوران دانش‌آموزی مبتلا شده‌اند قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: ۶۰ درصد دانشجویانی که مواد مصرف می‌کنند اعلام کرده‌اند که شروع مصرف آن‌ها از دوران دانش‌آموزی بوده است همچنین طی دو هفته گذشته دو هزار معتاد را از خیابان‌های تهران جمع‌آوری کردیم.




به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر ، علیرضا جزینی امروز در سومین جشنواره نوجوان سالم، اظهار کرد: راهبردهای چندگانه پیشگیری، درمان، صیانت، مقابله و توانمندسازی استراتژی ستاد مبارزه با مواد مخدر است.

وی افزود: اما در طول سال های فراز و فرودهای مختلفی داشتیم و وقتی وارد مراکز درمان و کاهش آسیب ها می شویم اشک های جاری برگونه های معتادان را ملاحظه می کنیم انرژی منفی می گیریم اما از تلاش برای این که تعدادی از این معتادان را به عنوان بهبود یافته به جامعه معرفی می کنیم، خوشحالیم.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: نخستین راهبرد ستاد مبارزه با مواد مخدر مبتنی بر پیشگیری است و نخستین سند ستاد نیز سند پیشگیری اولیه از اعتیاد است که تمام سازمان ها باید در این رابطه نقش آفرینی داشته باشند، مسئله پیشگیری در سیاست های ابلاغی رهبری به صراحت ذکر شده و در بند 4 و 9 سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) به آن اشاره کرده ایم به گونه ای که بر اتخاذ راهکارهای پیشگیرانه در برابر تهدیدات و آسیب های ناشی از مواد مخدر و روانگردان ها تأکید شده است.

مقابله با 100 کارگاه تولید مواد مخدر صنعتی این مقام مسئول ادامه داد: 6 هزار و 500 تن مواد مخدر در افغانستان تولید می شود و 210 هکتار زمین در حال کشت مواد مخدر است که این تهدید جدی برای ایران است. از سوی دیگر در داخل کشور با معضل تولید مواد مخدر صنعتی مواجهیم و در داخل کشور 3 هزار و 600 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی کشف شد و در طول سال جاری با 100 کارگاه تولید مواد مخدر صنعتی برخورد شد.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد: در شیوع شناسی که در حوزه جوانان انجام شد مشخص شد که کف سنی ابتلا به اعتیاد از 15 سالگی است و امسال با هماهنگی که با وزارت آموزش و پرورش انجام دادیم مقرر شد تا شیوع شناسی مجددی انجام شود.

یک درصد دانش آموزان تفننی مواد مخدر مصرف می کنند جزینی با اشاره به این که یک درصد از دانش آموزان مواد مخدر مصرف می کنند، گفت: البته این دانش آموزان معتاد نیستند بلکه به صورت تفننی اقدام به مصرف مواد مخدر می کنند و هم اکنون مصرف شیشه و مواد روان گردان رو به افزایش است.

وی ادامه داد: مربیان و دبیران با دانش آموزان ارتباط نزدیکی دارند و نسبت به احساسات و حالات آن ها آگاهند بنابراین می توانند در پیشگیری از ابتلای دانش آموزان به آسیب های اجتماعی نقش مهمی را اجرا کنند. باید توجه داشت که عوارض مصرف مواد مخدر بسیار گسترده بوده و اختلال های روانی، جسمی، اجتماعی و فرهنگی را به همراه دارد و فردی که معتاد می شود درمان آن بسیار دشوار است.

طی 2 سال گذشته 25 میلیارد تومان برای درمان معتادان هزینه کردیم قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به این که در دو سال گذشته 25 میلیارد تومان برای درمان معتادان هزینه کردیم، افزود: هم اکنون 27 هزار نفر مبتلا به ایدز در کشور هستند که 67 درصد از آن ها به دلیل استفاده از سرنگ های مشترک مبتلا به ایدز شده اند.

جزینی افزود: 70 درصد زندانیان مبتلا به اعتیاد، 40 درصد جرائم خرد توسط معتادان رخ می دهد همچنین 55 درصد طلاق ها و 65 درصد همسرآزاری ها به دلیل اعتیاد است.

وی عنوان کرد: از یک فرد معتاد فیلم تهیه کردیم که خودش عنوان می کرد شیشه مصرف کرده و سر همسرش را بریده بود به دلیل این که دچار توهم شده و همسرش را به شکل دیو مشاهده می کرد.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با هشدار به مصرف قرص شب امتحان یا ریتالین توسط دانش آموزان و دانشجویان گفت: ریتالین و قرص های لاغری که زنان استفاده می کنند حاوی مواد آمفتامین بوده که مقدمه ای برای اعتیاد است.

جزینی با اشاره به این که توقع ما از آموزش و پرورش بسیار بالاست چون جمعیت هدف این وزارتخانه حساس است، افزود: اصلاح و تغییر نگرش افراد از نگرش مثبت به نگرش منفی به اعتیاد، توسعه محتوای عمومی در متون درسی برای مقابله با اعتیاد و هشدار به دانش آموزان در خصوص آسیب های مواد مخدر از اقدامات ضروری است. باید دانش آموزان را اگاه کرده و مطالب را به صورت صریح به آن ها عنوان کنیم تا آگاه شوند، مدت زمانی آمار مبتلایان به ایدز را مخفی می کردند اما سرانجام این آمار بیان شد و نتیجه آن افزایش آگاهی خانواده ها در برابر خطرات و تهدیدات ایدز است.

67 درصد نوجوانان اعلام کرده اند نسبت به مواد مخدر هیچ شناختی ندارند این مقام مسئول گفت: 67 درصد جوانان و نوجوانان اعلام کرده اند که هیچ شناختی نسبت به مواد مخدر ندارند که این رویه باید اصلاح شود؛ در 3 تا 4 سال نخست اعتیاد آثار آن در جوان نمایان نیست اما معلم و خانواده باید به محض تغییر رفتار و حالات جسمی دانش آموز حساس شود و نسبت به آن واکنش نشان دهد.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: 8 درصد از مدارس را تحت پوشش برنامه های پیشگیری از اعتیاد قرارداده ایم اما آموزش و پرورش معتقد است که این درصد بالاتر است باید تلاش کنیم تا تمام مدارس را تحت پوشش قرار دهیم.

تنها 20 درصد معتادان امکان بهبود یافتگی دارند جزینی ادامه داد: 4 هزار نقطه آلوده به اعتیاد در سراسر کشور داریم که آنها را پاکسازی می کنیم اما مجددا معتادان به این نقاط بازمی گردند چرا که بیخانه مان و فراری بوده و مبتلا به بیماری های مزمن هستند. باید بگویم که از میان جمعیت معتادان تنها 20 درصد آنها امکان بهبود یافتگی دارند بنابراین باید نسبت به این مسئله حساس بود.

وی افزود: 98 درصد افرادی که به مواد مخدر وابسته شده اند سیگار و قلیان مصرف می کنند؛ هم اکنون یک میلیون و 325 هزار معتاد در کشور وجود داشته که 50 درصد آن ها به مراکز درمانی مراجعه می کنند و بیش از 6 هزار مرکز درمانی و در تهران و کلان شهرها وجود دارد همچنین از ابتدای سال تاکنون نزدیک به 5 هزار معتاد و طی دو هفته گذشته دو هزار نفر از معتادان را از سطح خیابان ها جمع آوری کرده ایم. ( فارس)


سه شنبه 18 شهریور 1393 14:12    بازدید:3





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن