تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مؤمن را از سيمايش مى شناسيم و منافق را از نشانه هايش.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819256978




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تنها چهار درصد دانشجویان کشور در رشته های کشاورزی تحصیل می کنند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > همدان بصام :
تنها چهار درصد دانشجویان کشور در رشته های کشاورزی تحصیل می کنند
همدان - خبرگزاری مهر: رئیس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی وزارت جهاد کشاورزی کشور گفت: تنها چهار درصد دانشجویان کشور در رشته های کشاورزی تحصیل می کنند و این در حالی است که با توجه به اولویت بخش کشاورزی، به تحصیل 15 درصدی دانشجویان در این رشته نیاز است.



به گزارش خبرنگار مهر، سید جلال الدین بصام ظهر دوشنبه در جمع عوامل موسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاد کشاورزی استان همدان اظهار داشت: در راستای پیشرفت موسسات علمی کاربردی کشور تبادلات جدیدی در دوره ها در حال انجام است و برای اصلاح برخی مشکلات اقداماتی نیز انجام خواهد گرفت. وی به برنامه های سه روزه در طول سفر به استان همدان اشاره کرد و افزود: بازدیدی نیز از صنایع غذایی و افراد متخصص در این زمینه خواهیم داشت. رئیس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی وزارت جهاد کشاورزی کشور عنوان کرد: آموزش های علمی کاربردی نقش بسیار موثری در بهبود وضعیت کشور در شاخه های کشاورزی، صنعت و خدمات دارد. بصام ادامه داد: با آموزش های صحیح و ساده به افراد و تعیین اهمیت هر موضوع می توانیم تا 50 درصد از مشکلات بخش های کشاورزی و صنعت را برطرف و برای کاهش بیش از 50 درصدی مشکلات نیاز به روش ها و آموزش های پیشرفته تر داریم. وی با بیان اینکه آموزش های کشاورزی نیاز به دقت و برنامه ریزی دارد گفت: موسسات آموزش عالی علمی کاربردی وزارت کشاورزی در راستای بهبود وضعیت کشاورزی آموزشهایی برای کارکنان، بهره برداران، مقطع متوسطه و آموزش های علمی کاربردی را انجام داده و در حال حاضر نیز آموزش های نهضت سواد آموزی نیز در حال اضافه شدن است. رئیس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی وزارت جهاد کشاورزی کشور در خصوص مباحث تئوری در موسسات آموزش عالی علمی کاربردی گفت: این موسسات دارای دوره های تکمیلی و پیشرفته برای افراد با تحصیلات دانشگاهی نیز است. بصام با بیان اینکه هماهنگی و همنوایی آموزش ها از اهداف این موسسه است عنوان کرد: دوره های علمی کاربردی جاذبه بیشتری نسبت به بقیه دوره ها دارند و اهداف این موسسه دادن مدرک به افراد نیست بلکه ارتقا کشاورزی، آموزش بهره برداران  و کلیه افرادی که در کشاورزی فعالیت دارند است. وی به دیدگاه موردپسند وزارت جهاد کشاورزی از موسسه آموزش عالی علمی کاربردی و ذهنیت ایجاد شده از این موسسه اشاره کرد و گفت: یکی از راهکار ها برای تطابق این دیدگاه ها افزودن آموزش بهره برداران به مجموعه و ایجاد مدیریت واحد است، چرا که با یکی شدن مجموعه ها و برطرف کردن تفاوت ها هماهنگی لازم در راستای اهداف وزارتخانه که همان اهداف دولت است ایجاد می شود. رئیس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی وزارت جهاد کشاورزی کشور گفت: تنها حدود چهار درصد دانشجویان کشور در رشته های کشاورزی تحصیل می کنند و این در حالی است که با توجه به اولویت بخش کشاورزی در کشور نیاز به تحصیل 15 درصدی دانشجویان در این رشته است. بصام در ادامه به نقش وزارت جهاد کشاورزی در آموزش های عالی اشاره کرد و افزود: کارآموزی دانشجویان کشاورزی برای افزایش بهره بری از منابع طبیعی و واگذاری آموزش تمام دانشجویان کشاورزی به موسسات آموزش عالی علمی کاربردی، مشخص کردن سیاست های موسسه علمی کاربردی تا سال 1404، آموزش کشاورزان پیشرو، آموزش متوسطه و آموزش نهضت سوادآموزی از برنامه های در حال پیگیری است.            


۱۳۹۳/۶/۳ - ۱۴:۱۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن