تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسیارند دانشمندانی که جهلشان آنها را کشته در حالی که علمشان با آنهاست، اما به حالش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798343751




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صادرات محصولات کشاورزی مازندران افزایش یافت/ کشت دانه های روغنی در 35 هزار هکتار از مزارع


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > مازندران حیدرپور:
صادرات محصولات کشاورزی مازندران افزایش یافت/ کشت دانه های روغنی در 35 هزار هکتار از مزارع
ساری - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از افزایش 4.3 درصدی صادرات انواع محصولات کشاورزی استان در پنج ماه اول سال جاری خبر داد.



 به گزارش خبرنگار مهر، دلاور حیدر پور پیش از ظهر سه شنبه در شورای اداری کشاورزی، بیش از 65 هزار تن انواع محصولات کشاورزی به ارزش بالغ بر 88 میلیون و 213 هزار دلار از گمرکات استان مازندران به خارج از کشور صادر گردید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی بیش از 4.3 درصد افزایش داشته است. وی با اشاره به اینکه این محصولات کشاورزی شامل کیوی، مرکبات، گل و گیاه و فرآورده های لبنی و سایر محصولات کشاورزی بوده است، عراق، ترکمنستان، روسیه، جمهوری آذربایجان، ازبکستان و تاجیکستان را از کشورهای هدف صادرات محصولات کشاورزی استان مازندران در مدت زمان فوق اعلام داشت.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در پایان رفع مشکلات زیر ساختی صادراتی، بسته بندی مناسب محصولات کشاورزی، افزایش سطح مهارت و تخصص صادرکنندگان محصولات کشاورزی، افزایش توان بازاریابی صادرکنندگان محصولات کشاورزی، بالا بودن کیفیت مطلوب محصولات کشاورزی، پرداخت یارانه صادراتی، حضور در نمایشگاه ‌های کشورهای هدف جهت معرفی توانمندی های صادراتی، برقراری جوایز صادراتی و ... را از دلایل مهم رشد صادرات محصولات کشاورزی استان مازندران به خارج از کشور در پنج ماهه اول سالجاری برشمرد.
 
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران انجام عملیات شخم عمیق تابستانه و استفاده از بذور سالم و گواهی شده جهت کنترل بیماری فوما کلزا را ضروری دانست.
 
محمد اخوان اظهار داشت: با عنایت به نزدیک شدن زمان کاشت کلزا و به منظور پیشگیری و کاهش خسارت بیماری فوما که یکی از بیماری های مهم و خسارتزای کلزا می باشد، رعایت نکات و توصیه های کارشناسی از سوی کشاورزان کلزا کار ضروری است.
 
وی با اشاره به اینکه علائم اولیه بیماری در برگ های اولیه به صورت لکه های گرد همراه با نقاط سیاه رنگ با هاله بنفش رنگ تیره بوده که در صورت شدت بیماری گیاهچه های اولیه از بین خواهند رفت، افزود: در صورت پیشرفت بیماری در مراحل بعدی، ساقه ها و کپسول نیز آلوده شده و موجب خسارت و کاهش عملکرد می شود.
 
وی در ادامه در خصوص راه های کنترل این بیماری گفت: استفاده از بذور سالم و گواهی شده، رعایت تناوب حداقل سه سال با محصولات زراعی دیگر، انجام عملیات شخم عمیق تابستانه (برای از بین بردن کاه و کلش از طریق زیر خاک کردن با شخم عمیق تابستانه پس از برداشت محصول) رعایت زمان مناسب کاشت برابر توصیه مراکز تحقیقاتی و مدیریت زراعت سازمان را از راه های کنترل بیماری فوما کلزا است.
 
وی با بیان اینکه در صورت استفاده از بذور خود مصرفی ضد عفونی بذور قبل از کاشت با سموم توصیه شده از سوی کارشناسان گیاهپزشکی الزامی بوده، به کشاورزان کلزاکار توصیه نمود: بازدیدهای دوره ای حداقل هفته ای یک بار در طول فصل رشد را انجام داده و در صورت مشاهده هرگونه علائم مشکوک به بیماری، ضمن تهیه نمونه در اسرع وقت با کارشناسان حفظ نباتات، ناظرین و کلینیک های گیاهپزشکی مشاوره و پس از دریافت نسخه گیاهپزشکی نسبت به خرید سموم از فروشگاهه ای مجاز و معتبر اقدام کنند.
 
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران از پیش بینی کشت دانه روغنی کلزا در بیش از 35 هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان در سال زراعی جاری خبر داد.
 
حسن عنایتی اظهار داشت: در سال زراعی جاری بیش از 35 هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان مازندران به کشت دانه روغنی کلزا تخصیص یافته است.
 
وی با بیان اینکه سطح زیر کشت دانه روغنی کلزا کشور در سال گذشته حدود یکصد هزار هکتار با تولید بیش از 164 هزار تن بود افزود: مازندران در سال گذشته بیش از 15 درصد از سطح زیر کشت دانه روغنی کلزا کشور را با تولید بیش از 16 درصد این محصول به خود اختصاص داد.
 
وی در ادامه گفت: برای حدود پنج هزار هکتار از زمین های کلزاکاری استان در سال زراعی جاری ارقام هیبرید بهاره وارداتی در نظر گرفته شده است که از هم اکنون بایستی نسبت به انتخاب کشاورزان پیشرو در قطعات وسیع اقدام گردد.
 
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران از انتقال دانش فنی تولید دانه روغنی کلزا از کشورهای استرالیا، کانادا و هندوستان از طریق آموزش، تامین نهاده های مورد نیاز و نظارت بر مزارع طی برنامه 5 ساله در استان های مازندران، گلستان و خوزستان خبر داد.
 
وی اظهار داشت: توسعه کشت کلزا با برنامه مشترک معاونت بهبود تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی و شرکت پاسفیک سید استرالیا از اهداف برگزاری جلسه فوق بوده است.
 
وی با بیان اینکه توسعه کشت کلزا موجب تامین روغن خوراکی مورد نیاز کشور، کاهش وابستگی به واردات، تامین کنجاله مورد نیاز دام و طیور و دانه کارخانه های روغن کشی، ایجاد فرصت های مناسب شغلی در بخش کشاورزی و ... می گردد، تصریح نمود: کشت کلزا یکی از کشت های جایگزین مناسب و به صرفه در شرایط کم آبی است.



۱۳۹۳/۶/۱۸ - ۱۲:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن