تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه زهرا (ع):خدای تعالی ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805779334




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

میهمانان ناخوانده آشنا برای «پیک امد»


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: میهمانان ناخوانده آشنا برای «پیک امد» مشهد - ایرنا - هشتمین سفر کاروان تدبیر و امید به سرزمین خورشید هشتم با طرحی نو و عنوان پیک امید به نام سامانه الکترونیکی دریافت مطالبات مردمی همراه شد که عملکردی متفاوت از مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری داشت.


شب میلاد حضرت امام علی ابن موسی الرضا (ع) است، شهر غرق در رنگ و نور است و شادی همه جا موج می زند.
این حس شاد و چراغ های رنگی و ریسه های نور در کوچه پس کوچه های این منطقه محروم یعنی توس، محله ای از محلات محروم مشهد، کم فروغ تر است.
در نیمه باز است ، زنگ که می زنیم ، مردی میانسال با چهره ای تکیده و لاغر درچارچوب در ظاهر می شود.
وقتی در می یابد میهمانان ناخوانده، از طرف نهاد ریاست جمهوری است تعجب و خوشحالی برای لحظه ای در چهره اش ظاهر می شود و بعد از مکثی کوتاه آنان را به داخل دعوت می کند.
فضای خانه تقریبا خالی است و جز فرش و چند پشتی چیزی ندارد، زن با چادر رنگی مندرسی در گوشه اتاق، دور از میهمانان، بی صدا می نشیند و شوهرش در مقابل ما.
مرد در پاسخ سووالات می گوید: مدتهاست گرفتارم ، همسرم نزدیک 30 سال است هپاتیت نوع B دارد و سه فرزندم هم در سنین 16 تا 22 سال گرفتار این بیماری هستند و فقط فرزند آخرم که 15 سال دارد ، ظاهرا سالم است.
وی افزود : بیماری همسر و پسر بزرگم حادتر از بقیه و در حال پیشروی و تخریب کبد است و هزینه داروی آنها ماهانه 200 هزار تومان می شود ضمن آنکه هر شش ماه یکبار هم باید همه آنها آزمایشات مربوطه را انجام دهند که به دلیل نداشتن بضاعت مالی، برایم مشکل است.
وی گفت، تا سه ماه پیش کارگر کارخانه کیک و کلوچه بوده و الان بیش از سه ماه است که به دلیل ورشکستگی کارخانه بیکار شده است.
وی ادامه داد: به دلیل واریز نشدن حق بیمه توسط مسوولین کارخانه مزبور از پنج ماه قبل امکان استفاده از بیمه بیکاری را هم ندارم.
وی افزود: همچنین تا زمانی که تکلیفم در این مجموعه کاملا روشن نشده است نمی توانم به سراغ کار دیگری بروم و برای حق و حقوقات خود به همراه تعدادی دیگر از کارگران هر روز از طریق سازمان صنعت و معدن گرفته تا اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیگیر هستم.
وی گفت: در میان همه معضلات، از دو سال قبل دختری را به عقد پسرم درآوردم که به دلیل ناتوانی مالی و نداشتن سرپناه نمی توانند ازدواج کنند.
علاوه بر آن دو پسر کوچک او هم به دلیل عدم توان مالی، ترک تحصیل کرده و با وجود بیماری در تراشکاری شاگردی می کنند.
ماجرا از ظهر همان روز شروع می شود ، وقتی از تلویزیون تیزر مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری "سامد " پخش می شود، به ناگاه در میانه استیصال ، ناچاری و اعصاب درهم ریخته اش ، امیدی جوانه می زند و در تماس با شماره 111 مشکل خود را طرح می کند.
ساعتی نمی گذرد که موضوع مطرح شده توسط او در قالب یکی از موارد دارای فوریت برای پیگیری قرار می گیرد و همان شب میزبان این میهمانان غریب اما آشنا می شود.
وی می گوید : امید چندانی نداشتم که در میان هزاران هزار تماس ، این طرح مساله به جایی برسد ، چه رسد به آنکه به این سرعت ترتیب اثر داده شود.
همسر بیمار این مرد هم در حالی که گریه مجالش نمی دهد، دعا می کند و از خدا می خواهد همانگونه که دلش به این حضور گرم و خشنود شد ، خداوند هم بانیان این طرح و رئیس دولت را شادی عطا کند.
اما ساعتی پس از خروج از این منزل با وجود آنکه دیر هنگام است این پیک سه نفره مصمم است امشب دو مورد دیگر را که تعهد کرده پیگیری و بررسی کند، مورد دیگر در محدوده شهرک شهید رجایی است که از جمله محروم ترین مناطق و حاشیه شهر مشهد محسوب می شود.
کوچه ها تنگ و تاریک و تودرتو ، بی هیچ نظم و قاعده ای که به ندرت روشنایی شهری داشته و هر آنچه هست همان روشنایی است که موردی و تک لامپی است که برخی بر سر در خانه نصب کرده اند.
زنگ می زنیم بعد از لحظاتی زنی جوان در را می گشاید و وقتی عنوان نمایندگان نهاد ریاست جمهوری را می شنود با خوشحالی به درون می دود و بعد از لحظاتی پرده را کنار زده و میهمانان را به درون دعوت می کند.
زن جوان حدود 25 ساله، سه سال است با دو فرزند پسر هشت و چهار ساله خود بعد از جدایی از همسر کریستالی اش که زندگی او و فرزندانش را به جهنم تبدیل کرده بود ، نزد مادرش که زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) است زندگی می کند.
رقیه می گوید : خودم هم زیرپوشش کمیته امداد هستم و هر دوماه 500 هزار ریال می دهند درحالی که این پول فقط هزینه نان مصرفی ما هم نمی شود واگر یارانه و کمک برادرم نباشد زندگی برای من و بچه ها ، مادر و دو خواهرم دشوار می شود.
مادرش بیماری قلبی دارد و ضمن آنکه بینایی چشمش هم از دست رفته ، برای خانه ای که در آن زندگی می کنند ماهانه 300 هزار تومان اجاره می دهد.
وی می افزاید: خواهر جوانش چند سالی است که به عقد پسری درآمده و تامین جهیزیه برای او هم مشکل دیگری شده است و خواهر دیگرش با وجود قبولی در دانشگاه ، به دلیل ضعف مالی قادر به ادامه تحصیل نیست.
زن جوان با وجود همه نیازش می گوید : من هیچ نمی خواهم فقط یک وام نیاز دارم تا برای خود شغلی ایجاد و معاش خود و خانواده ام را تامین کنم.
وی گفت : دو سال است که تلاش می کنم از طریق کمیته امداد و یا هر بانکی وام چند میلیونی بگیرم اما راه به جایی نبرده ام و همه ضامن کارمند می خواهند که ندارم.
از او می پرسند با چقدر وام مشکلت حل می شود، می گوید : همین قدر که یک جایی اجاره کنم و یک سری وسایل اولیه بخرم تا آرایشگاه کوچک راه بیاندازم سر و جمع حدود پنج میلیون تومان می شود و بعد از آن اصلا نیازی به مستمری کمیته امداد هم نخواهم داشت.
آنقدر از این حضور خوشحال است که در پوست خود نمی گنجد هر چند فقط مسائل وی از نزدیک بررسی و احصا شد و قرار شد به سرعت پیگیری شود اما همین حضور در شب عید ولادت حضرت امام علی ابن موسی الرضا (ع) برایش شادی و امید را به ارمغان آورد.
به راستی عنوان پیک امید برازنده این گروه ها است ، گروه هایی که از یک روز مانده به سفر رییس جمهوری به استان همزمان با فعالیت مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری (سامد) در استان خراسان رضوی فعال شد و ضمن بررسی مواردی به صورت خودجوش بدون اعلام درخواست مردم، برخی از درخواست ها و مطالباتی که فوریت دارد و به سامد اعلام می شود را نیز بررسی و رسیدگی می کنند.
طی همین دو ، سه روز این گروه ها تعدادی از موارد را در سطح استان و نیز مشهد به صورت حضوری مراجعه و رسیدگی و پیگیری کرده اند.
پیکهایی از امید که راهی خانه های کم فروغ ،دلهای شکسته، چشم های خیس و تن های رنجور می شود تا روشنی و امید را به دلهای مغموم و دردمند هدیه کنند.
ساعت دو بامداد است اما هنوز همه با انرژی کار می کنند پیام ها را می گیرند ، درخواست ها را ثبت و نیازها را بررسی می کنند.
سامانه الکترونیکی سامد مرکزی برای ارتباط نزدیک تر و سهل تر مردم با رییس دولت بویژه در ایام سفرهای استانی است و شبانه روزی فعال است و فعالان آن خستگی نمی شناسند.
کار طی این چهار روز یکسره و بدون وقفه است و از سه شنبه به روال عادی خود بازمی گردد.
اما این بار سامانه تماسی را دریافت می کند، صدای بی ریا و خالصانه دخترک دلها را می لرزاند، دخترکی که پدر و مادری به خود ندیده و همیشه آرزو کرده کاش پدر می داشت اینک دیدار رییس جمهوری ایران اسلامی را در هیبت پدر خود آرزو می کند.
طولی نمی کشد که رییس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری با شنیدن این پیام بر آن می شود این آرزو را در لحظه ای برآورده کند و فرصت و مجالی هر چند اندک در میان شلوغی و انبوه برنامه های بهم فشرده رییس جمهوری لحظاتی قبل از نشست خبری وی با رسانه ها فراهم می کند.
دیداری که در فضایی سرشار از محبت دخترک به پدری مهربان شکل می گیرد و او و چهار دوستش که خواهر می خواندشان مورد لطف و توجه رییس جمهوری قرار گرفته و دل کوچکشان به این محبت پدرانه خشنود و شاد می شود.
دخترکی که خانواده را تا به این روز در آنچه که در پرورشگاه داشته خلاصه کرده و اینک این دیدار را عیدی امام رضا (ع) همزمان با میلاد فرخنده آن حضرت می داند و عکسی از خود و دوستانش را به رییس جمهوری که پدر معنوی خود می داند اهدا می کند.
این ها همه خود تزریق امید و نشاط است به اجزای جامعه ای که علوی می خوانیمش.
یا آنجا که در پی تماس شهروندی مبنی بر مساعدت به همسر باردارش که در حال وضع حمل است، نمایندگان مرکز ارتباطات رسانه ای نهاد ریاست جمهوری بلافاصله موضوع را پیگیری کرده و امور مربوط به پذیرش زن در حال وضع حمل، انجام می شود.
این زن بعد از پذیرش ،نوزاد پسری به دنیا می آورد و هدیه ای هم از سوی رییس جمهوری به مناسبت تولد فرزند برای این مادر فرستاده می شود.
اینها همه نشان از حساسیت این نهاد به عنوان ناظر است. ضمن آنکه به قول مسوولان اگر دستگاه ها وظایف خود را به درستی انجام دهند مشکلات کمتر و درخواست ها کاهش می یابد.
در واقع این ها نمونه هایی از اقدامات پیک های امید برای پیگیری تماس ها و برخی مواردی است که دارای اولویت و فوریت می باشد ضمن آنکه طی این چند روز هزاران هزار تماس به این مرکز از استان خراسان رضوی ارسال شده است.
این بار در خراسان رضوی، سامانه سامد با 250 دستگاه رایانه و 900 کاربر در سه نوبت فعال شد و هزاران پیام و تماس تلفنی را طی این سه روز ثبت کرد و همیشه نیز البته با ظرفیت کمتر طی روزهای آینده فعال خواهد بود.
در عین آنکه ارائه نامه با تغییر از روش سنتی به شیوه مناسب تر، یعنی تماس با تلفن 111 تبدیل شد و سرعت انجام و رسیدگی به درخواست ها و موارد مورد نظر مردم را بیشتر کرد.
تعیین گروه هایی در قالب پیک امید و اعزام به مناطق محروم و یا احصای مسائل و مشکلات خاص و دارای فوریت از میان هزاران تماس دریافتی، کار ویژه ای است که به خوبی انجام شد.
گروه هایی که به مفهوم واقعی پیک امید هستند و با حضور در منازل مردم نیازمند و گرفتار با مشکلات جدی و فوریت دار، بارقه امید و شادی را در دلها و خانه ها روشن می کنند.
البته این گروه ها با کارت شناسایی، این خدمت را به انجام می رسانند تا مردم دچار سوء استفاده های احتمالی نشوند.
این اقدام هر چند به دلیل محدودیت ها خیلی گسترده نبوده اما خود بسیار دلگرم کننده است و مردم در می یابند که همه این مسائل رسیدگی می شود و تنها با ارسال مبلغی اندک رفع و رجوع نمی گردد.
مسوولان این مرکز از جمله رییس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری بارها تاکید کرده است که این درخواست ها با جدیت و ظرف یک ماه و نیم آینده پیگیری و پاسخگویی می شود و هیچ موردی بدون پاسخ منطقی نمی ماند.
2713 / 664


18/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن