تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804342373




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آشتي جامعه ‌مان با ورزش كي تحقق خواهد يافت؟


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ شهريور ۱۳۹۳ (۰:۴ق.ظ)
آشتي جامعه ‌مان با ورزش كي تحقق خواهد يافت؟
به گزارش خبرگزاري موج، روزنامه آفرينش چنين نوشت:
يكي از مسائلي كه همواره به گونه‌ي ثابت، شاهد تبليغات متعدد پيرامون آن بوده‌ايم مساله‌ي ورزش است. در برنامه‌هاي مختلفي كه از شبكه‌هاي سراسري پخش مي‌شوند دائما در رابطه با پيامدهاي منفي ورزش نكردن به مخاطبان، هشدار داده شده و نيز، فوايد ورزش كردن تشريح مي‌شود.
اما با وجود اين، چرا با همه‌ي تلاشهايي كه در جهت سوق دادن جامعه به سمت ورزش صورت گرفته، هنوز هم ورزش در زندگي بخش بزرگي از افراد جامعه‌مان، جايي ندارد؟ اقليت ورزش‌كاري كه فعاليتهاي ورزشي به بخشي از زندگي آنها تبديل شده، را كه كنار بگذاريم، عموم افراد جامعه حتي در حد نرمشهاي صبحگاهي هم با ورزش ميانه‌اي ندارند. به نظر مي‌رسد بعد از سالها تبليغ و تشويق درخصوص ورزش، جايگاه كنوني ورزش در بين عموم، جايگاه چندان مطلوبي نيست. به راستي بعد از تمام اين اطلاع‌رساني‌ها درمورد ورزش و اثرات جسمي و روحي آن براي انسان‌، چرا هنوز هم در جامعه‌ي ما، آشتي‌اي كه بايد بين يك جامعه‌ي سالم با مقوله‌ي ورزش اتفاق بيفتد، حاصل نشده است؟ چه موانعي بر سر تحقق اين آشتي وجود دارد؟
دو سال پيش آماري منتشر شده بود كه بر طبق آن، در ايران فقط شش درصد مردم ورزش مي‌كنند. اگرچه پس از آن، اين آمار حدود بيست‌ويك درصد اعلام شد اما به هر حال، پايين بودن فعاليتهاي ورزشي و در اغلب موارد، نبود فعاليتهاي ورزشي در بين افراد جامعه، چيزي است كه چندان هم آمار خاصي را نمي‌طلبد و واضح است. در اين رابطه، يكي از مسائلي كه موجب مي‌شود جامعه ما اين قدر با ورزش بيگانه باشد، نوع عملكرد و برخورد با ورزش در مدارس و دانشگاهها و جايگاه ورزش در اين دو حوزه‌ي مهم است. با ابلاغ بخشنامه و ارائه طرحهاي تئوري در اين موارد، نمي‌توان انتظار به دست آوردن نتيجه‌اي مثبت و تغييردهنده را داشت و به همان نسبت كه تا به حال، ورزش در مدارس و دانشگاههاي ما ناديده گرفته شده و همواره به گونه‌ي امري در حاشيه و كمرنگ بدان نگريسته شده، براي احيا نمودن آن لازم است طرحها و برنامه‌هاي عملي و جدي آغاز شود تا رفته‌رفته شاهد تغيير و تحولات در اين عرصه باشيم.
در اين زمينه يكي از مشكلاتي كه همواره جامعه‌ي آموزشي ما با آن درگير بوده و همچنان هم به قوت خود باقي است ناكافي بودن امكانات ورزشي در اين حيطه‌ها است كه در كنار نگاههاي سطحي و غيرجدي به مقوله‌ي ورزش، مشكلات موجود در اين رابطه را دوچندان مي‌كند. تنها يك مقايسه‌ي اجمالي بين وضعيت و جايگاه ورزش در مدارس و دانشگاههاي ما و كيفيت ورزش در همين محيطها در بسياري از كشورهاي ديگر، ما را به نتايج معناداري در اين رابطه مي‌رساند. البته در كنار اين مساله، موارد زياد ديگري هم هستند كه در روند آشتي جامعه با ورزش، اختلال ايجاد مي‌كنند.
براي رسيدن به جامعه‌اي كه عموم افراد آن نه فقط ورزش‌دوست هستند، بلكه خود نيز اهل ورزشند، اقداماتي همچون مورد توجه و دلسوزي قرار دادن ورزش مدارس و دانشگاهها و نوع آموزش آن، به طوري كه منجر به استعداديابي شده و بتواند افراد را با توجه به روحيات، استعداد و علاقمندي‌شان به رشته ورزشي مناسب با آنها هدايت كند، امري موثر خواهد بود. همين طور تاسيس باشگاهها و فراهم آوردن امكانات ورزشي براي همه اقشار و همه سنين مي‌تواند راهگشا باشد. به علاوه يكي از مشكلاتي كه در جامعه ورزشي ما همواره وجود داشته است مساله مورد توجه قرار دادن يك رشته ورزشي خاص يعني فوتبال و تمركز امكانات و بودجه‌ها براي آن است. درست است كه فوتبال نه فقط در كشور ما بلكه در ساير نقاط جهان نيز در زمره ورزشهايي است كه هواداران بسياري دارد اما بايد پذيرفت رشته‌هاي ورزشي ديگر نيز براي مطرح شدن در سطح ملي و فرا ملي، نيازمند امكانات هستند. توجه عادلانه به همه رشته‌هاي ورزشي چيزي است كه موجب مي‌شود رشته‌هاي ورزشي گمنام‌تر و در حاشيه‌تر، بيشتر در جامعه شناخته شوند و طرفداران و علاقمندان بيشتري پيدا كنند.
موانع آشتي جامعه با ورزش هر چه باشد، ميزان خسارت‌هاي جسمي و روحي كه تا به حال از اين جهت به جامعه‌مان وارد آمده و ضررهايي كه جامعه همواره در اين رابطه، متحمل آن مي‌شود، مساله‌اي قابل تامل است كه كوشش درراستاي رفع و حذف آن‌ها، امري ضروري است.
نويسنده:زهرا كيان‌بخت













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن