تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شادی مومن در رخسار او و اندوهش در دل است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820122386




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضرورت اصلاح الگوي مصرف آب در بخش کشاورزي لرستان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ شهريور ۱۳۹۳ (۱۸:۳۷ب.ظ)
ضرورت اصلاح الگوي مصرف آب در بخش کشاورزي لرستان در کميسيون کشاورزي، آب و منابع طبيعي اتاق خرم‌آباد برضرورت اصلاح الگوي مصرف آب در بخش کشاورزي لرستان تاکيد شد.
به گزارش خبرگزاري موج، رييس کميسيون کشاورزي، آب و منابع طبيعي اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي خرم‌آباد کميسيون کشاورزي، آب و منابع طبيعي اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي خرم‌آبادبا اشاره به اين‌که پيش از اين در زيربخش‌هايي چون زراعت و باغباني موضوع مصرف آب را مورد بررسي قرار داده‌ايم، اظهار داشت: در زيربخش دامپروري هم ضرورت دارد مصرف آب مورد بررسي قرار گيرد.
مرتضي هادي‌پور به وضعيت بحراني آب در کشور اشاره و تصريح کرد: اگر چه وضعيت لرستان نسبت به ساير استان‌هاي کشور کمي بهتر است، با اين حال اگر برنامه‌ريزي مناسبي براي مصرف بهينه‌ي آن نداشته باشيم، هيچ حاشيه‌ي امني براي ما هم وجود ندارد.
وي افزود: بر اساس نظر کارشناسان حتي استفاده از اصطلاح خشک‌سالي هم توجيهي ندارد چون اين اصطلاح براي شرايط موقت کم‌باراني به کار مي‌رود؛ اين در حالي است که وضعيت در کشور ما به همين منوال است و ضرورت دارد تدابيري براي کنترل وضعيت و مديريت منابع آبي انديشيده شود.
هادي‌پور به کاهش ميانگين بارش نزولات آسماني در لرستان اشاره و عنوان داشت: در پنج سال گذشته ميانگين بارش استان از حدود 500 ميلي‌متر به 395 ميلي‌متر کاهش يافته که 25 درصد از ميانگين بلندمدت کمتر است.
رييس کميسيون کشاورزي، آب و منابع طبيعي اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي خرم‌آباد گفت: همان‌طور که مطلع هستيد ديروز وزير جهاد کشاورزي اعلام نمود که آب اختصاص‌يافته به بخش کشاورزي نصف خواهد شد و همين مسأله ضرورت مديريت منابع آب در حوزه‌ي کشاورزي را بيش از پيش گوشزد مي‌کند.
مرتضي هادي‌پور تأکيد کرد: علي‌رغم اينکه به نظر نمي‌رسد در زيربخش دامپروري مصرف آب چنداني وجود داشته باشد، اما واقعيت چيز ديگري است.
وي با طرح اين پرسش که آيا در چنين شرايطي احداث واحدهاي بزرگ دام شيري در استان توجيه اقتصادي دارد يا خير، افزود: در سفر اخير هيأت دولت به استان طرح احداث واحد 10 هزار رأسي دام شيري در لرستان مطرح شد که ضروري است بر اساس شرايطي که در حال حاضر بر استان حاکم است، همه‌ي جوانب آن مورد ارزيابي کارشناسي قرار بگيرد.
هادي‌پور عنوان داشت: وقتي در شرايط فعلي و براي همين مقداري که در حال حاضر دام در استان داريم با کمبود علوفه مواجه هستيم، آيا قادر خواهيم بود با توجه به محدوديت‌ منابع آبي که در حال حاضر با آن مواجه هستيم، قادر خواهيم بود علوفه‌ي مورد نياز را تأمين کنيم؟













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن