تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):گوش خود را به شنيدن خوبى‏ها عادت بده و به آنچه كه به صلاح و درستى تو نمى‏افزايد گو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813227842




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار قزوین: ورزش همگانی باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: استاندار قزوین: ورزش همگانی باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود قزوین-ایرنا- استاندار قزوین با تشریح نقش ورزش در حفظ و تامین نشاط و تندرستی جامعه، گفت: ورزش همگانی باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.


به گزارش ایرنا، "مرتضی روزبه" بعدازظهر دوشنبه در دیدار با معاون امور بانوان وزیر ورزش و جوانان افزود: فراگیری ورزش همگانی جامعه ما را از ابتلا به بیماری ها و مواجه با آسیب های اجتماعی تا حد زیادی مصون می سازد.
وی با بیان اینکه در کنار پرداختن به امور قهرمانی باید به بخش همگانی ورزش نیز توجه جدی داشته باشیم، گفت: اقدامات و برنامه های مربوط به حوزه ورزش باید موجب ارتقای سلامت جامعه شود.
این مسوول در ادامه افزایش زیرساخت های لازم را برای توسعه ورزش همگانی ضروری دانست و اظهار داشت: برای تحقق این مهم باید از ظرفیت مدیریت شهری بیشتر استفاده کرد.
استاندار قزوین با اشاره به تغییر سبک زندگی و ماشینی شدن بیشتر کارها و همچنین گسترش آپارتمان نشینی، گفت: این شرایط تحمیلی به مشکلاتی چون به بیماری ها و معضلات جسمی و حرکتی بویژه در بین بانوان دامن زده است و ما باید برای خروج از این وضعیت به فکر توسعه و ترویج ورزش همگانی و فراگیر کردن آن باشیم.
وی، فضاها و اماکن ورزشی موجود را جوابگوی بانوان ورزشکار ندانست و گفت: می توان با برنامه ریزی و فرهنگ سازی مناسب زمینه توجه این قشر به ورزش های همگانی از جمله پیاده روی که نیاز به داشتن فضاهای خاصی نیستند و در اماکن عمومی همچون بوستان ها قابل انجام می باشند را فراهم نمود.
روزبه در ادامه با اشاره به برگزاری همایش های پیاده روی خانواده از این کار به عنوان اقدامی نمادین که می تواند در راستای ترویج ورزش همگانی موثر باشد یاد کرد اما آنرا کافی ندانست و افزود: این همایش ها بیشتر جنبه نمایشی و تبلیغاتی دارند و آنطور که باید نمی توان آنها را به عنوان یک فعالیت ورزشی همگانی یاد کرد بنابراین باید به فکر اجرای برنامه هایی که دارای استمرار هستند و به تقویت این بخش از ورزش کمک می کنند، بود.
استاندار قزوین خاطرنشان کرد: زمانی از همایش های پیاده روی می توان به عنوان یک فعالیت ورزشی یاد کرد که به یک عادت روزانه و فرهنگ عمومی تبدیل شوند و در ارتقای سلامت شهروندان نقش داشته باشند.
این مسوول در پایان بر تلاش برای فرهنگ سازی دستگاه ها و رسانه ها نسبت به تغییر سبک زندگی
تاکید کرد و گفت:به منظور حفظ نشاط و تندرستی خود باید کمی از زندگی ماشینی فاصله گرفته و تحرک داشته باشیم که این موضوع با ترویج ورزش همگانی محقق خواهد شد.
معاون وزیر ورزش و جوانان در امور بانوان نیز در این دیدار، توسعه ورزش بویژه در بخش همگانی را از سیاست های جدی دولت تدبیر و امید یاد کرد و گفت: امیدواریم با این رویکرد شاهد ارتقای سطح نشاط و شادابی و تندرستی در جامعه خود باشیم.
"رباب شهریان" در ادامه جایگاه ورزش بانوان قزوین در سطح کشور را خوب و قابل توجه دانست و گفت: ورزش بانوان قزوین در حوزه قهرمانی و همگانی جزو استان های پیشرو است.
"طاهره بیگم سیدی" مشاور استاندار و مدیر کل دفتر بانوان و خانواده استانداری قزوین نیز در این دیدار از وزارت ورزش و جوانان خواست تا در راستای افزایش سلامت کارکنان دستگاه های اجرایی بویژه بانوان شاغل در ادارات در خصوص تعیین ساعات ویژه ورزش در ساعات اداری اقدام شود.
7392/ 614


17/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن