تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن شوخ و شنگ است و منافق اخمو و عصبانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820847633




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تپه فرودگاه خرم آباد دارای چهار دوره فرهنگی تاریخی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: تپه فرودگاه خرم آباد دارای چهار دوره فرهنگی تاریخی است خرم آباد - ایرنا -سرپرست هیات کاوش باستان شناسی تپه فرودگاه خرم آباد گفت :تپه فرودگاه خرم آباد دارای چهار دوره فرهنگی تاریخی است.


"علی سجادی " روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود : دره خرم آباد یکی از کهن ترین زیست بوم های جهان است چراکه حیات بشر در این دره به پیش از تاریخ و دوره پارینه سنگی کهن می رسد ،وتا حال حاضر به صورت مستمر ادامه دارد .
وی با اشاره به اینکه این تپه یکی از حلقه های این زنجیر حیاتی است ، اظهار داشت : در تپه فرودگاه خرم آباد تقریبا چهار دوره فرهنگی ،تاریخی شناسایی شده است که دوره فوقانی به دوره اسلامی متعلق است .
وی تصریح کرد : لایه های زیرین متعلق به دوره های تاریخی است و به علت برداشتن سطح تپه آثار باستانی از دوره اشکانی در این تپه کشف شده است .
وی تصریح کرد : مهمترین دوره تپه متعلق به دوره پیش از تاریخ است که حدود سه مرحله تاریخی در این مقطع در سطح تپه وجود دارد.
دکتر سجادی گفت : یافته های تپه فرودگاه خرم آباد مربوط به یک سری دیواره های عظیم خشتی و معماری سازه های با لاشه سنگ و قلوه سنگ است .
وی افزود : یکی از یافته های بسیار مهم در این تپه باستانی وجود یک فضای معماری است که احتمالا متعلق به یک نیایشگاه قدیمی بایک سکوی نذورات و تعدادی پیکره حیوانی است .
وی با اشاره به اینکه اسکلت کشف شده در این تپه متعلق به دوره اسلامی است،اظهار داشت : قبرستانی در این سایت باستانی وجود دارد که متعلق به هزاره اول است .
همچنین دکتر سجادی تصریح کرد : در این تپه باستانی ظروف مفرغی به صورت جام یافت شده است که متعلق به دوره سوم تپه است .
این تپه در جنوب شهر خرم آباد در محوطه فرودگاه خرم آباد واقع شده است.
7274/630


17/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن