تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):ریشه های کفر سه چیز است:حرص و بزرگ منشی نمودن و حسد ورزیدن.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804062933




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گسترش اعتیاد در بین زنان ایرانی از مردان پیشی گرفته است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شرق > خراسان شمالی فرهمندپور:
گسترش اعتیاد در بین زنان ایرانی از مردان پیشی گرفته است
بجنورد- خبرگزاری مهر: مشاور وزیر کشور در امو زنان و خانواده با بیان این که دیگر اعتیاد در کشور از مسأله‌ای صرفا مردانه خارج شده، اظهار کرد: متاسفانه اکنون گسترش اعتیاد در بین زنان ایرانی از مردان پیشی گرفته است.



به گزارش خبرنگار مهر، فهیمه فرهمندپور یکشنبه شب در نشست شورای اداری خراسان شمالی، با اشاره به این که سلامت خانواده در گرو سلامت زنان به عنوان محورهای خانواده است، افزود: زنان مادران خانواده بوده به دلیل آن که نقشی محوری در این نهاد مهم دارند باید برای رفع مشکلات آنها اقدام شود. وی اضافه کرد: تلاش برای خارج کردن زنان از فضای افسردگی در واقع کمک به تامین سلامت روانی و تربیتی جامعه است. فرهمندپور با انتقاد از نگاهی که زنان را رقیب مردان می‌داند، افزود: نگاه رقابتی بین زن و مرد در فرهنگ ایرانی و اسلامی وجود ندارد بلکه تفکری خارجی بوده که به جامعه ایرانی دیکته شده است. به گفته این استاد دانشگاه مدیران می‌باید بیش از پیش به مشکلات حوزه زنان توجه کنند چرا که بسیاری از مشکلات حوزه بانوان و خانواده باید در بخش مردان ریشه یابی و چاره‌اندیشی شود و در این زمینه تنها آموزش زنان کفایت نمی کند. وی با بیان این که بخش بانوان در کشور همواره از سوء‌تفاهم‌های تاریخی رنج برده است، اظهار داشت: محدود دانستن مسائل بانوان به خود این قشر از جمله این سوء تفاهم ها است در صورتی که مشکل زنان در واقع مشکل خانواده و در نهایت مشکل جامعه است. فرهمندپور تصریح کرد: باید نگاه مردان به زنان در جامعه تغییر کند چرا که تا زمانی که پسران برای انتخاب همسر تنها زیبایی دختران را مورد توجه قرار دهند طبیعی است که دختران نیز تلاش زیادی برای خودآرایی و زیباتر جلوه شدن بکنند. مشاور وزیر کشور در ادامه به آسیب‌های عمده موجود در حوزه زنان در کشور پرداخت و با بیان این که اعتیاد و طلاق دو آسیب مهم بانوان جامعه به شمار می‌رود، افزود: دیگر اعتیاد در کشور از مسأله‌ای صرفا مردانه خارج شده و متاسفانه اکنون سرعت گسترش اعتیاد در بین زنان ایرانی از مردان پیشی گرفته و سن گرایش به اعتیاد در بین زنان نیز به صورت نگران‌کننده‌ای کاهش یافته است. وی تصریح کرد: آمار طلاق نیز روز به روز در حال افزایش است در حالی که آمار ازدواج کاهش یافته است. به گفته فرهمندپور این افزایش و کاهش نامناسب نرخ طلاق و میزان ازدواج در حالی در کشور روی می‌دهد که متوسط سن ازدواج افزایش یافته و سن طلاق نیز پایین آمده است. وی افزایش تعداد زنان فارغ التحصیل بیکار در شهرستان‌ها را از دیگر آسیب‌های بخش زنان در جامعه ذکر و اظهار کرد: این موضوع سبب افزایش افسردگی در بین بانوان شده است. فرهمندپور تصریح کرد: باید بپذیریم که بیشتر بودن شمار دانشجویان دختر به نسبت پسران در دانشگاه‌های ایران در درازمدت پیامدهای ناخوشایندی دارد. وی اظهار داشت: بیکاری، پایین بودن سرانه ورزشی دختران، خلاء اوقات فراغت، عدم سلامت جسمی و روانی زنان و... از دیگر مشکلات بانوان جامعه است که دغدغه‌های هویتی را برای این قشر از جامعه ایجاد کرده و لازم است برای رفع آنها برنامه‌ریزی اصولی صورت گیرد.


۱۳۹۳/۶/۱۷ - ۰۹:۰۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن