تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان بلند مرتبه چون به فهم و دانايى رسد، متواضع مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798642591




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زندگی عجیب یک زن قاتل سریالی در آمریکا


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



زندگی عجیب یک زن قاتل سریالی در آمریکا
«ولما مارجی بارفیلد» یکی از پرآوازه‌ترین قاتلان سریالی است که نام خود را به عنوان نخستین زن قاتل سریالی که با ماده کشنده اعدام شده در تاریخ آمریکا ثبت کرده است.



به این مطلب امتیاز دهید


به گزارش سرویس حوادث جام نیوز به نقل از ایران، ولما در 23 اکتبر سال 1923 در روستایی در کارولینای جنوبی به دنیا آمد، او دومین فرزند خانواده و پدرش کشاورز بود که در مزرعه کوچکش کار می‌کرد. پدر وی «مورفی بولدرد» مردی خشک و منضبط بود که همسری مطیع داشت. آن‌ها 9 فرزند داشتند و همسرش «لیلی» اجازه چندانی در تربیت کودکانش نداشت. ولما همچون مادرش فردی مطیع نبود به همین خاطر به شدت از طرف پدرش مورد ضرب و شتم قرار می‌گرفت و همین موضوع باعث می‌شد تا دیرتر به خانه بیاید و بسیار با پدر خود درگیر شود.
وسوسه‌های ولما به سرقت
فقر و حقارت او در برابر دیگر همکلاسی‌هایش باعث شد وی دست به سرقت بزند. او با سرقت سکه از پدرش آغاز کرد سپس به خانه همسایگان سالمندشان رفته و از آن‌ها دزدی‌های کوچکی می‌کرد. او موظف بود از خواهران و برادران کوچک‌تر خانواده‌اش نیز مراقبت کند.
در سن 10 سالگی آموخت که چگونه می‌تواند پدرش را گول زده و با او کمی کنار بیاید. وی پس از دستگیری بارها ادعا کرد پدرش وی را مورد تعرض قرار داده و شکنجه کرده بود اما اعضای خانواده‌اش اتهامات وارده علیه پدرش را رد کردند.
آشنایی با «توماس برک»
هنگامی که ولما وارد دبیرستان شده بود پدرش در کارخانه نساجی مشغول به کار شد. او نمرات تحصیلی بدی داشت اما در بسکتبال بازیکنی موفق بود. در این زمان او با توماس برک آشنا شد و با وجود سختگیری‌های پدر ولما، آن‌ها تصمیم به ازدواج با یکدیگر گرفتند و در دسامبر سال 1951 پسر آن‌ها «رونالد توماس» به دنیا آمد. در سال 1953 میلادی فرزند دوم آن‌ها دختری به نام «کیم» به دنیا آمد.
در حالی که او با فرزندانش در خانه به سر می‌برد شوهرش کارهای مختلفی برای خود انتخاب می‌کرد و شغلش را تغییر می‌داد. ولما سعی داشت فرزندان خوبی را تحت تعالیم مذهبی پرورش دهد. ولما کم‌کم تصمیم گرفت برای خود شغلی دست و پا کند تا درآمد بیشتری داشته باشد و زندگی بهتری برای خانواده‌اش فراهم کند.
آغاز بیماری و درگیری‌های خانوادگی
در سال 1963، ولما به بیماری «هیستر کتومی» مبتلا شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت و پزشکان به او اعلام کردند دیگر نمی‌تواند بچه‌دار شود، در همین زمان وی دچار بدخلقی شدید شد، در همان موقع وی کشف کرد شوهرش پس از کار با دوستان خود تفریح و خوشگذرانی می‌کند.
الکل و موادمخدر
در سال1965 میلادی توماس -شوهر ولما- تحت تأثیر الکل تصادف کرد و به خاطر ضربه مغزی دچار سردردهای شدید شد. وی چند ماه پس از بدخلقی‌هایش در سال 1966 مرد. ولما بار دیگر با فرد دیگری به نام «جنینگ بارفیلد» آشنا شد و ازدواج کرد اما بارفیلد نیز پس از مدت کوتاهی از نارسایی قلبی جان سپرد. دو ازدواج و دو شکست پیاپی روحیه این زن را دگرگون کرد.
آغاز قتل‌ها
ولما در سال 1976 مراقبت از سالمندان را برعهده گرفت که بیشترشان متعلق به منطقه مونتگمری بودند و تمامی بیماران او با علائمی مشابه یکی پس از دیگری در مدت زمان کوتاهی می‌مردند.
مرگ‌ها همگی با تزریق آرسنیک به چای یا نوشیدنی قربانی‌ها صورت می‌گرفت. او طوری وانمود می‌کرد که پرستاری نمونه است که وضعیت بیمارانش بسیار او را نگران می‌کند. هنگامی که پلیس به وی مشکوک شد بازپرس دستور دستگیری وی و نبش قبر شوهر دوم او -جنینگ بارفیلد- را صادر کرد و با وجودی که اثر سم آرسنیک در بدن وی دیده شده بود اما ولما تمامی اتهامات را انکار کرد.
زندان و اعدام
پس از روشن شدن جنایات این زن بیمار روانی او در زندان مرکزی کارولینای شمالی دوران محکومیت خود را آغاز کرد. وی تنها زن و نخستین زن امریکایی بود که برایش حکم اعدام با تزریق ماده کشنده صادر شد.
وی سعی داشت در زندان رفتاری خوب از خود نشان دهد تا در مورد حکمش تخفیف حاصل شود اما هنگامی که پروفسور لوئیس اوتنو از دانشکده پزشکی دانشگاه نیویورک اعلام کرد رفتار وی خشونت‌‌آمیز بوده و دارای اختلال چندگانه شخصیتی است، درخواست تجدیدنظر در حکم اعدامش نیز رد شد.
دوم نوامبر 1984 میلادی ولما در زندان مرکزی کارولینا اعدام شد. او قبل از مرگ از خانواده قربانیان خود عذرخواهی و اظهار تأسف کرد. او برای آخرین وعده غذایی‌اش نوعی چیپس درخواست کرد. وی در گورستان روستایی کوچک در کارولینا کنار قبر همسر اول خود -توماس- دفن شد. 2005




۱۷/۰۶/۱۳۹۳ - ۰۷:۲۵




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


حوادث

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن