تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):مؤمن، خاموشى اختيار مى‏كند تا سالم بماند و سخن مى‏گويد تا سودى ببرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805542598




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مديريت مصرف آب در فصل پاييز فراموش نشود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ شهريور ۱۳۹۳ (۱۱:۵۲ق.ظ)
درخواست قائم مقام وزير نيرو از مردم تهران؛ مديريت مصرف آب در فصل پاييز فراموش نشود گروه انرژي؛
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، تا 15 روز آينده فصل تابستان به پايان مي رسد و رسما وارد پاييزي مي شويم که همگام با شور و هيجان بازگشايي مدارس و دانشگاه ها، کاهش دماي هوا و ورود به فصلي خنک و ملايم تر از تابستان را نيز براي مردم کشورمان به ارمغان مي آورد.
اما موضوعي که در فصل پاييز،همچنان کشورمان به ويژه پايتخت نشينان با کمبود آن درگير خواهند بود آب يعني همان مايه حيات است که اکنون به مرحله هشدار در مصرف رسيده است.
از همان ابتداي سال جاري و قبل از آن يعني زمستان 92، شرايط بي بارشي و مکمل آن افزايش روز افزون برداشت از منابع زميني و زير زميني آب که براي تامين آب شرب، آب صنعت و آب کشاورزي هزينه شد، سبب زرد و حتي قرمز شدن چراغ هشدار کم آبي در برخي از استان هاي کشور به وِيژه استان تهران شد.
هشدار در مورد بي آبي يا کم آبي موضوعي است که به طور حتم سبب جيره بندي آب براي شهر نشين ها مي شود. البته لفظ جيره بندي و يا قطع آب پر مصرف ها، کلماتي هستند که متاسفانه مسئولان دولت يازدهم از بيان آن به صراحت و بدون تعارف، حذر کرده و البته مي کنند! و همين تعارف نابجا با مردم، سبب شد تا هشدارهاي مسئولان کشور در مورد آب به جايي نرسد و تنها اصفهاني ها با کاهش سرانه مصرف، رکوردي را براي استان خود رقم بزنند و آن را جاودانه کنند.
اين تعارفات سبب شد تا کوه نشينان بيشترين مصرف و کوخ نشينان کمترين بهره را از آب تصفيه شده، حداقل در تهران ببرند. زيرا هر که پول بيشتري دارد بايد بيشتر مصرف کند حتي اگر بر سايرين اين موضوع ضررهايي وارد سازد، البته اين نقل قول اصلا در عرف جامعه ما قابل قبول نيست اما شرايط امروزه کشور به اين سمت و سو حرکت مي کند که اين موضوع هم قابل کتمان نيست.
به هر حال بعد از گذران 6 ماه سخت و پر از هشدار زرد و قرمز و البته مصاحبه هاي رنگارنگ مسئولان آبي کشور که در تمامي آنها مردم را به صرفه جويي 10 تا 20 درصدي ارشاد مي کردند تمام مي شود و تا چند روز ديگر وارد فصل پاييز يا به قول وزارت نيرويي ها وارد فصل آبي جديد مي شويم. اما به قول قديمي ها، سالي که نکوست از بهارش پيداست.
شايد فکر شود که فصل پاييز پيش رو باران فراواني براي کشورمان به همراه داشته و از گرماي طافت فرسا و کولرهاي آبي دوستدار انرژي! ديگر خبري نباشد؛ اما اين سوال به وجود مي آيد که با توجه به پيش بيني ها باز هم در منابع آب مشکل خواهيم داشت؟
جواب تنها يک خط است، به لطف مصرف بالاي آب توسط همه ما در 6 ماهه گذشته و البته هم زماني آن با کاهش نزولات آسماني، منابع تخصيص داده شده براي فصل پاييز نيز مصرف شده و ديگر چيزي در چنته سد هاي کشور به خصوص در تهران وجود ندارد که بخواهد در اين فصل زيبا به لوله هاي آب منازل فرستاده شود.
بنابراين بايد دست به دعا برداشته و منتظر بمانيم که شايد باران خوبي در شروع فصل پاييز و مهر ماه ببارد که اگر نبارد، به طور حتم با بحراني جدي در مصرف آب روبرو خواهيم بود.
مهندس ستار محمودي قائم مقام وزير نيرو با اشاره به مشکلات آبي کشور در پاييز به خبرنگار خبرگزاري موج مي گويد: خوشبختانه امسال مردم کشور از ميزان کم آبي و کاهش منابع آبي کشور با خبر بودند.
وي با اشاره به اينکه سال خشکي را پشت سر گذاشتيم، اظهار مي کند: عمده ذخاير آبي ما در فصل تابستان مصرف مي شود که علت آن نيز افزايش مصرف مردم و کاهش نزولات آسماني است.
مهندس ستار محمودي با اشاره به کاهش منابع آبي ورودي به فصل پاييز به دليل هزينه شدن در فصل تابستان، تاکيد مي کند: در فصل پاييز مصرف آب در بسياري از شهرها پايين مي آيد اما مشکل ما در کلان شهرهاست که عمدتا ميزان مصرف با فصل قبل از آن تفاوتي نکرده و يا تغييرات در آن بسيار کم است.
وي با اشاره به اين مطلب که شرايط تنش آبي در بسياري از کلان شهرها حفظ مي شود، تصريح مي کند: در تابستان امسال، 12 کلان شهر با جمعيتي بيش از 23 ميليون نفر در شرايط تنش آبي قرار داشتند که با برنامه ريزي هاي فشرده وزارت نيرو و متوليان بخش آب باعث شده اين تنش به جمعيت ذکر شده آسيبي فشار زيادي وارد نکرد.
اين مقام مسئول ادامه مي دهد: پيش بيني ما از 15 روز باقي مانده از فصل تابستان اين که شرايط آبي و اقليمي کشور مانند 15 روز ابتداي شهريور ماه گذر کند و مشکلي براي مردم از نظر تامين آب به وجود نيايد.
وي تصريح مي کند: شرايط شهر تهران با ساير نقاط کشور کمي متفاوت است زيرا ذخاير سدي تهران به خصوص در شرق، با محدوديت جدي روبه رو بوده و ميزان مصرف مردم در فصل پاييز تعيين کننده خواهد بود.
محمودي با اشاره به اين مطلب که انتقال آب از سامانه غرب به شرق بسيار محدود است، مي گويد: اگر در شرق تهران مصارف بالا رود و يا همانند تابستان باشد، شبکه آبرساني تهران در تنگنا قرار خواهد گرفت.
وي خطاب به مردم تهران اعلام مي کند: اگر شما بزرگواران که در تابستان با وزارت نيرو براي مديريت آب همراهي کرده و اغلب در ميزان آب مصرفي خود صرفه جويي را پيشه کرديد، در فصل پاييز نيز ما را همراهي فرماييد، به لطف خدا اين فصل را نيز به سلامت و بدون مشکلات آبي رد خواهيم کرد.

محمد علي رفيعي













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن