تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كه بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را با اعتقاد و دوستى محمد و آل پاكش و با تسليم در ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819255748




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نخبگان فرهنگی آموزش و پرورش بدون پرداخت شهریه ادامه تحصیل می دهند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: خبرهای خوش برای فرهنگیان در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس: نخبگان فرهنگی آموزش و پرورش بدون پرداخت شهریه ادامه تحصیل می دهند خبرگزاری پانا: در دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد و معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس موضوع تحصیل رایگان نخبگان فرهنگی آموزش و پرورش و انعقاد تفاهم نامه همکاری دوسویه مطرح شد.
۱۳۹۳ يکشنبه ۱۶ شهريور ساعت 12:12



به گزارش خبرگزاری پانا، بهزاد مریدی صبح امروز در نشست با معاون پرورشی و فرهنگی و مدیر اداره فرهنگی و هنری آموزش و پرورش فارس اظهار داشت: کمتر هنرمندی را سراغ دارم که به بالندگی رسیده باشد اما مراحل رشد خود را از مدرسه آغاز نکرده باشد، رویکرد نظام آموزشی جهان و سیستم های مختلف آموزشی هم بر همین مبناست.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس بیان کرد: به اعتقاد من اگر قرار است اتفاقی بیفتد قطعا این تحول باید از آموزش و پرورش صورت بگیرد. وی با اشاره به جایگاه معلمی و سابقه 20 ساله خود در این عرصه ابراز داشت: در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و در اجرای کارهای هنری و فرهنگی با آموزش و پرورش استان هم داستان و در تعامل هستیم.
مریدی با بیان اینکه موضوع و مسائل فرهنگی و هنری دانش آموزان درکارگروه تخصصی مورد بررسی قرار می گیرد، تصریح کرد: طی یک پروسه یک ماهه تفاهم نامه مشترک آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در یک فضای دوستانه، تعاملی، عملیاتی و به دور از شعار منعقد می شود.
وی ادامه داد: متاسفانه توان حوزه آموزش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس فقط بر نظارت بر برخی آموزشگاه ها متمرکز شده که این مهم نیز باید احیا شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در ادامه با اشاره به آغاز فعالیت مرکز آموزش عالی فرهنگ و هنر شیراز از بهمن ماه سال جاری خاطرنشان کرد: نخبگان و برگزیدگان فرهنگی و دانش آموزان فعال در عرصه فرهنگ و هنر آموزش و پرورش بدون پرداخت شهریه در این مرکز به طور تخصصی ادامه تحصیل می دهند.
وی تاکید کرد: نحبگان فرهنگی استان باید بدون دغدغه مسائل مادی به ادامه تحصیل بپردازند.
این مقام فرهنگی ادامه داد: اگر نتوانیم هیجان و استعداد دانش آموزان را تقویت کنیم تلاش آنها بی نتیجه با پایان درس و تحصیل متوقف می شود.
وی با بیان اینکه شیراز مهد فرهنگ، ادب و تمدن است، اظهار داشت: اگر زیباترین پروژه ها را در شیراز بسازیم، اگر قطب صنعتی کشور شویم بازهم شیراز باید به خاستگاه واقعی خود که همان فرهنگ و ادب است بازگردد، در این راستا تمام تلاشمان را خواهیم کرد.
مریدی تصریح کرد: این مهم به جز با همکاری آموزش و پرورش محقق نمی شود ضمن اینکه تلاش های گروهی و اقدامات جمعی نیز از مدارس آغاز می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس یادآور شد: مخالف موازی کاری و جزیره ای عمل کردن هستیم و قطعا از ظرفیت های استان برای پیشبرد اهداف فرهنگی بهره می بریم.
وی در این راستا بر ضرورت تقویت عوامل انگیزیشی در دانش اموزان نیز تاکید کرد و ادامه داد: انجمن های گوناگون فرهنگی و هنری باید از ظرفیت و پتانسیل دانش اموزان بهره گیرند.
مریدی گفت: به زودی کارگروه تخصصی متشکل از دانش اموزان در انجمن های مختلف فرهنگی و هنری استان تشکیل می شود.
وی در ادامه با اشاره به ضرورت گسترش روابط اهالی فرهنگ و هنر با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس عنوان کرد: بزرگان زیادی هستند که دل نگران و دلزده شده اند سعی می کنیم ارتباط دوباره با این هنرمندان برقرار کنیم.
مریدی یادآور شد: هنرمندان چیزی جز حرمت و عزت نمی خواهند، انها توقع زیادی ندارند باید به آنها احترام گذاشت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر ضرورت حمایت از دانش آموزان هنرمند از گروه تئاتر دانش اموزی شیراز که موفق به کسب مقام برتری کشور شده اند خواست در جشنواره تئاتر امسال که در هفته جاری برگزار می شود به اجرای تئاتر خود بپردازند.
به گزارش پانا، صبح امروز معاون پرورشی و فرهنگی و رییس اداره فرهنگی هنری ، مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش فارس و مسئول خبرگزاری پانا در استان با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس دیدار کردند و انتصاب شایسته ایشان را تبریک گفتند.  
 











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن