تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن در گرفتارى صبور است، و منافق در گرفتارى بى تاب.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819193957




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«فلای‌دوبی»:هواپیمای آمریکا ایران را ترک کرد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: «فلای‌دوبی»:هواپیمای آمریکا ایران را ترک کرد
شرکت فلای‌دوبی که هواپیمای نظامی نشانده شده در ایران را به نیروهای ائتلاف تحت رهبری واشنگتن اجاره داده بود در بیانیه‌ای اعلام کرد این هواپیما بندرعباس را به مقصد دوبی ترک کرده است.
تسنیم: رسانه‌های مختلف که خبر فرود هواپیمای نظامی هواپیمای تحت اجاره نیروهای ائتلاف افغانستان به رهبری آمریکا را به طور وسیع پوشش داده بودند دقایقی پیش گزارش دادند این هواپیما با 100 سرنشین آمریکایی شهر بندر عباس در جنوب ایران را به سمت دوبی ترک کرد.

ابتدا یک مقام بلندپایه وزارت خارجه آمریکا به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که مسئله پرواز این هواپیما که به خاطر آن مجبور به فرود در بندرعباس شده بود حل شده و مقامات معتقدند هواپیمای مورد نظر مجوز ادامه سفرش را دریافت کرده است. لحظاتی بعد ان‌بی‌سی نیوز گزارش داد این هواپیما بندرعباس را ترک کرد. این مقام وزارت خارجه به شرط عدم افشای نام این اطلاعات را در اختیار رسانه مورد نظر قرار داده است.

شرکت هواپیمایی «فلای‌دوبی» که این هواپیمای نظامی را به نیروهای ائتلاف اجاره داده در بیانیه‌ای اعلام کرد که این هواپیما بندرعباس را ترک کرده و اکنون در حال پرواز به سمت دوبی است.

روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست در دقایق آغازین بامداد روز شنبه گزارش داد ایران یک فروند هواپیمای نظامی آمریکا را در بندرعباس وادار به فرود کرده است. این روزنامه دقایقی بعد، خبر خود را اصلاح کرد و نوشت هواپیمای مورد نظر تحت اجاره نیروهای ائتلاف نظامی افغانستان به رهبری آمریکا بوده است.
واشنگتن‌پست با ارئه جزئیات بیشتر از این حادثه نوشته جنگنده‌های ایرانی این هواپیمای نظامی که از افغانستان برخاسته بود را وادار به فرود کرده‌اند.
مقامات آگاه به این موضوع به واشنگتن‌پست می‌گویند یک هواپیمای تحت اجاره نیروهای ائتلاف که از پایگاه بگرام افغانستان راهی دوبی بوده روز جمعه در شهر بندرعباس به زمین نشست. بنا به این گزارش، این حادثه پس از آن رخ داد که مقامات ایرانی در برنامه پروازی این هواپیما تردید کردند.
برج‌های مراقبت ایرانی پس از تماس با این هواپیما به آن دستور دادند به افغانستان برگردد و برنامه پروازی خود را اصلاح کند. هنگامی که خلبان‌ها به برج مراقبت ایران گفتند که سوخت کافی برای بازگشت به افغانستان ندارند، از آنها خواسته شد فرود بیایند.
یک مقام آمریکایی گفت که جنگنده‌های ایرانی این هواپیما که 100 سرنشین آمریکایی و 2 سرنشین کانادایی داشت را اسکورت کرده‌اند. مقامات دیگر آن را تکذیب کرده و گفته‌اند هواپیما بدون اسکورت جنگنده‌ها به زمین نشسته است.
این هواپیما از شرکت هواپیمایی فلای دوبی اجاره شده بود.





تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن