تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دورترین مردم ار خداوند عزّو جل در روز قیامت سرکشانِ متکبّر هستند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815397472




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سارقان طلاهاي زرگر اصفهاني گرفتار شدند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: سارقان طلاهاي زرگر اصفهاني گرفتار شدند
چهار سارق خشن كه هشت كيلو طلاي زرگر اصفهاني را در يكي از خيابان‌هاي تهران سرقت كرده بودند دستگير شدند


چهار سارق خشن كه هشت كيلو طلاي زرگر اصفهاني را در يكي از خيابان‌هاي تهران سرقت كرده بودند دستگير شدند. در حالي كه يكي از اعضاي باند ادعا مي‌كند پول فروش طلاهاي  سرقتي را به خيريه داده، سردسته باند مي‌گويد براي دختر مورد علاقه‌اش پرشياي صفر خريده است.
به گزارش خبرنگار ما، دو روز مانده به پايان سال 92 مرد ميانسالي سراسيمه به اداره هجدهم پليس آگاهي تهران رفت و گفت چهار سارق قوي هيكل هشت كيلو طلاي او را سرقت كرده‌اند. شاكي در توضيح ماجرا گفت: من يكي از طلافروشان قديمي اصفهان هستم و يك كارگاه بزرگ طلاسازي دارم. مدت زيادي است هر ماه از اصفهان براي خريد طلاي مستعمل به بازار تهران مي‌آيم و بعد از خريد، با اتوبوس به شهرمان مي‌روم و طلا‌ها را در كارگاهم به شمش تبديل مي‌كنم.
 وي ادامه داد: امروز صبح به تهران آمدم و به بازار رفتم و حدود هشت كيلو طلاي مستعمل خريدم. طلا‌ها را در كيسه‌ زباله‌اي گذاشتم تا سارقان به من شك نكنند و پياده از بازار به طرف ترمينال جنوب حركت كردم تا با اتوبوس به اصفهان برگردم. وقتي زير پل ابوسعيد رسيدم، ناگهان دو موتورسيكلت كه هر كدام دو سرنشين داشت راه را بر من سد كردند. ترك‌نشين‌ها كه دو پسر قوي هيكل بودند پياده شدند و با مشت به صورتم زدند. در حالي كه يكي از آنها مرا كتك مي‌زد، نفر دوم نايلون مشكي را از دستم كشيد. من با آنها درگير شدم و از مردم كمك خواستم اما دو سارق خشن قبل از اينكه مردم به كمكم بيايند طلاها را سرقت كردند و گريختند. يكي از آنها گوشي تلفن همراهش را در محل جاگذاشت. هنوز ثانيه‌هايي از رفتنشان نگذشته بود و مردم اطراف من جمع بودند كه چهار سارق برگشتند و يكي از آنها از موتور پياده شد و با قمه حمله كرد و گوشي تلفن همراهش را از من گرفت و دوباره فرار كردند.
 
   آغاز بررسي‌هاي پليسي
با طرح اين شكايت تيم زبده‌اي از كارآگاهان اداره هجدهم پليس آگاهي تحقيقات خود را براي شناسايي سارقان آغاز كردند. در حالي كه بررسي‌هاي اوليه نشان مي‌داد سارقان بعد از سرقت هشت كيلو طلا هيچ نشاني از خود برجاي نگذاشته‌اند، كارآگاهان فيلم دوربين‌هاي مداربسته بازار را بررسي كردند. دوربين‌هاي مداربسته چهره پسري قوي هيكل را شكار كرده بود كه با مشخصاتي كه شاكي از سارق داده بود مطابقت داشت. پسر قوي هيكل گام به گام مرد طلافروش را تعقيب مي‌كرد.
 
  شناسايي
پس از به دست آمدن تصوير يكي از متهمان، عكس او به دستور قاضي پرونده در روزنامه جوان منتشر شد. در حالي كه تحقيقات درباره حادثه ادامه داشت، پسر جواني به اداره پليس رفت و گفت تصوير متهم را در روزنامه ديده و او را شناسايي كرده است. وي توضيح داد: متهم فرشاد نام دارد و 21 ساله است. او از همكلاسي‌هاي دوران دبيرستان من است و در حال حاضر دانشجو است.

    طمع سردسته برايش گران تمام شد
پس از آنكه كارآگاهان متهم را شناسايي كردند، متوجه شدند فرشاد مخفيگاهش را تغيير داده است. تلاش‌ها براي يافتن نشاني از متهم ادامه داشت تا اينكه يكي از اعضاي باند خودش را تسليم پليس كرد. داريوش گفت: من به همراه سه نفر ديگر از دوستانم به نام‌هاي فرشاد، توحيد و بهرام طلاهاي شاكي را سرقت كرديم. قرار بود طلاها كه حدود يك ميليارد تومان ارزش داشت به صورت مساوي تقسيم شود، اما فرشاد كه سر دسته باند بود مرا فريب داد و فقط 10 ميليون تومان به من داد، به همين خاطر به اداره پليس آمدم تا آنها را رسوا كنم.
  
 بازداشت متهمان
بعد از به دست آمدن اين سرنخ بود كه كارآگاهان چهار عضو باند را بازداشت كردند. چهار متهم صبح ديروز مقابل قاضي هاشميان، بازپرس شعبه سوم دادسراي ناحيه 34 به جرم خودشان اعتراف كردند. فرشاد گفت: ما چهار نفر براي اولين بار بود كه دست به سرقت زديم و سابقه نداريم. يكي از اعضاي باند گفت: هميشه دوست داشتم پولدار شوم و زندگي مرفهي تشكيل دهم، به همين خاطر وسوسه شدم و دست به سرقت زدم اما اين پول باده‌آورده زياد دوام نداشت.

    درباره شناسايي طلافروش
 وي درباره چگونگي شناسايي مرد طلا فروش گفت: يكي از دوستانم به نام صفدر شاگرد مغاز طلافروشي در بازار است. روز حادثه به من تلفن زد و گفت كه يكي از طلافروشان اصفهان به بازار آمده و مقدار زيادي طلا خريده است. او پيشنهاد داد اگر بتوانيم طلاهاي او را سرقت كنيم، پولدار مي‌شويم. بعد از اين من با سه نفر از دوستانم مشورت كردم و تصميم به سرقت گرفتيم.
 
  درباره اجراي نقشه
متهم در توضيح ماجرا گفت: داريوش، بهرام و توحيد در داخل خيابان منتظر ماندند و من به داخل بازار رفتم تا دوستم مرد طلافروش را به من نشان دهد. بعد از اينكه او را شناسايي كردم، به تعقيبش پرداختم تا اينكه از بازار خارج شد. او در حالي كه مقدار زيادي طلا را در نايلون زباله ريخته بود، با پاي پياده در خيابان به طرف ترمينال جنوب به راه افتاد. وقتي زير پل ابوسعيد رسيد ما چهار نفري به او حمله كرديم و بعد از كتك‌كاري نايلون طلا‌ها را از او گرفتيم و از محل فرار كرديم.

    سرنوشت طلاهاي سرقتي
وي درباره طلاهاي سرقتي گفت: بعد از اين هشت كيلو طلا را در كارگاهي كه يكي از دوستانم معرفي كرد، ذوب كرديم و فروختم. من با پول سرقتي خوشگذراني كردم. براي دختر مورد علاقه‌ام يك پژوي پرشياي صفر به مبلغ 35 ميليون تومان خريدم. براي يكي ديگر از دوستانم يك ماشين پرايد خريدم و مبلغي هم به يكي از دوستانم دادم تا در مغازه مبل‌فروشي‌اش شريك شوم. وي در پايان گفت: من قصد داشتم با پول طلا‌ها براي خودم در خارج از كشور زندگي را شروع كنم و قرار بود به زودي به تركيه بروم كه دستگير شدم.
 
   كمك سارق به خيريه!
يكي ديگر از متهمان گفت: وقتي طلاها را فروختيم مبلغ 35 ميليون تومان به يك مركز خيريه كمك كردم.
مأموران در ادامه صفدر و تعدادي مالخر را هم شناسايي و دستگير كردند. تحقيقات از متهمان به دستور قاضي هاشميان ادامه دارد.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


حوادث

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن