تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بار خدايا! حسن و حسين را دوست بدار و دوستداران آن دو را نيز دوست بدار.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805163128




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگرانی رژیم صهیونیستی از اقدامات روحانی/ آغاز لابی ضد ایرانی صهیونیست ها با آمریکا


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



نگرانی رژیم صهیونیستی از اقدامات روحانی/ آغاز لابی ضد ایرانی صهیونیست ها با آمریکا
«آنچه که روحانی انجام داده، واگذاری مسائل ثانویه و امتیازات جزئی بوده است، اما در عوض وی از هسته‌ اصلی پروژه که در اصل تهدیدی برای ما و تمام جهان محسوب می‌شود، محافظت کرده است.»



به این مطلب امتیاز دهید

    به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، رژیم صهیونیستی که خود زرادخانه سلاح های اتمی و شیمیایی در اختیار دارد می گوید مانع دستیابی ایران به فناوری صلح آمیز و هرگونه ظرفیت هسته ای خواهد شد. برخی مقامات رژیم اشغالگر قدس در آستانه اجلاس سازمان ملل و مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 در نیویورک برای لابی با مقامات ایالات متحده آمریکا به این کشور سفر خواهند کرد.    
سایت رادیو آمریکایی رادیو فردا (RADIOFARDA) خبر داده است: "یووال اشتنیتز" وزیر امور استراتژیک و راهبردی اسراییل [رژیم صهیونیستی] می گوید در حال مذاکره با آمریکا هستند تا از ایجاد هر گونه توافقی که بر اساس آن تهران بتواند به تکتولوژی ساخت سلاح هسته‌ای دست پیدا کند، جلوگیری شود.     به گزارش خبرگزاری رویترز، اشتنیتز در گفت‌وگو با رادیو اسراییل تصریح کرد که هفته آینده در راس هیاتی به واشینگتن سفر خواهد کرد تا پیش از دور بعدی مذاکرات که به گفته وی می‌تواند آخرین دور نیز باشد، در خصوص مواضع اسراییل با مقامات ارشد آمریکایی رایزنی کند.    

"یووال اشتنیتز" وزیر امور استراتژیک و راهبردی رژیم صهیونیستی       تل آویو اصرار دارد که ایران از هرگونه فعالیت هسته‌ای منع شود اما مقامات ایران همواره چنین خواسته‌ای را رد کرده‌اند و تعداد زیادی از سیاستمداران غربی نیز آن را غیرقابل اجرا خوانده‌اند.     وزیر امور استراتژیک اسراییل همچنین اظهار امیدواری کرد که دولت باراک اوباما تحریم‌های وضع شده علیه ایران را ادامه دهد و به یک «توافق بد» تن ندهد.     وی گفت: «آنچه حسن روحانی انجام داده مربوط به مسائلی است که در درجه دوم اهمیت قرار دارند. وی هسته اصلی پروژه را حفظ کرده است و این‌‌ همان چیزی است که ما و تمام جهانیان را تهدید می‌کند».    

    اشتنیتز افزود: «این بدین معنی است که موضع ایران همانند گذشته سخت باقی مانده است و اگر در ماه‌های باقی مانده پیشرفتی محسوس حاصل نشود، یا توافقی به دست نمی‌آید و یا توافقی بد حاصل می‌شود که ایران را در آستانه هسته‌ای شدن باقی می‌گذارد. و این چیزی است که ما مایل به پذیرش آن نیستیم. »     اسراییل که خود تنها کشور [رژیم اشغالگر] خاورمیانه دارای زرادخانه هسته‌ای است، همواره نسبت به دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای ابراز نگرانی کرده است و حتی تهدید کرده در صورتی که مذاکرات بین المللی فعالیت‌های هسته‌ای ایران را متوقف نکند، با هدف جلوگیری از دستیابی تهران به سلاح هسته‌ای با این کشور وارد جنگ خواهد شد.     سفر هیات اسراییلی به آمریکا در حالی انجام خواهد شد که مذاکرات بین‌المللی بر سر برنامه هسته‌ای ایران به پایان مهلت تعیین شده‌اش نزدیک می‌شود. بر اساس مهلت تعیین شده، ایران و کشورهای موسوم به پنج به علاوه یک باید تا سوم آذرماه به توافق جامع و نهایی دست یابند.     زی الکلین رییس کمیته امور خارجه و دفاع اسراییل نیز پیش از این از نزدیکی روابط تهران و واشینگتن ابراز نگرانی کرده بود.      

    سایت دویچه وله (Deutsche Welle) در همین زمینه نوشته است:     در آستانه هفتمین دور مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه ۱+۵، اسرائیل برای جلوگیری از انجام هرگونه معامله هسته‌ای با ایران تلاش‌های خود را آغاز کرده است. هیئتی بلندمرتبه به زودی از تل‌آویو به واشنگتن سفر خواهد کرد.     یک مقام ارشد اسرائیلی روز چهارشنبه از لابی‌گری اسرائیل با قدرت‌های جهانی برای ممانعت از حصول توافق بر سر برنامه‌هسته‌ای با ایران خبر داد.     یووال اشتاینیتز وزیر اطلاعات، امور استراتژیک و روابط بین‌المللی اسرائیل در گفت‌وگویی با یکی از شبکه‌های رادیویی این کشور اظهار داشت، وی به همراه یک هیئت دولتی بلندمرتبه هفته آینده برای دو روز راهی واشنگتن خواهد شد تا با مقامات آمریکایی در مورد برنامه هسته‌ای ایران مذاکره کند.    



    "روحانی امتیازات جزئی می‌دهد"     به گفته وزیر اطلاعات اسرائیل، وی علیرغم موضع‌گیری‌های دیپلماتیک حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران هیچ نشانی از اقدام جمهوری اسلامی برای کاهش غنی‌سازی اورانیوم ندیده است.     یووال اشتاینیتز خاطرنشان ساخت: «آنچه که روحانی انجام داده، واگذاری مسائل ثانویه و امتیازات جزئی بوده است، اما در عوض وی از هسته‌ اصلی پروژه که در اصل تهدیدی برای ما و تمام جهان محسوب می‌شود، محافظت کرده است.»     وی با بیان این توضیحات نتیجه‌گیری کرده است که مواضع ایران "همچنان به سرسختی گذشته" بر سر جای خود باقی مانده و "اگر در ماه‌های آینده تغییر قابل توجهی رخ ندهد، نه هیچ معامله‌ای با ایران وجود خواهد داشت و نه حتی یک معامله بد که در نهایت به بقای ایران به عنوان کشوری در آستانه هسته‌ای شدن بیانجامد."     یووال اشتاینیتز اضافه کرده است: «البته این چیزی است که ما آن را نخواهیم پذیرفت.»     وزیر اطلاعات اسرائیل ماه ژوئن گذشته نیز در آستانه دور پیشین مذاکرات هسته‌ای با ایران همراه با هیئتی بلندپایه به واشنگتن سفر کرده بود.     او در گفت‌وگوی رادیویی خود بار دیگر تأکید کرد که اسرائیل "موضع و اطلاعات محرمانه خود در این رابطه را با آمریکا در میان خواهد گذاشت."      

    به نوشته سایت صدای آمریکا (VOA) با نزدیک شدن به دور جدید گفتگوهای دیپلماتیک میان ایران و شش قدرت جهانی بر سر برنامه هسته‌ای ایران، یک مقام ارشد اسرائیلی روز چهارشنبه از آغاز دور جدیدی از رایزنی‌های سیاسی آن کشور با قدرت‌های بزرگ جهانی با هدف جلوگیری از دستیابی تهران به توانایی ساخت سلاح هسته‌ای خبر داد.     به گزارش خبرگرای رویترز، یووال استاینیتز وزیر امور استراتژیک اسرائیل با اعلام این خبر گفت هفته آینده یک هیات دولتی به سرپرستی او به واشنگتن سفر خواهد کرد، تا در گفتگو با مقام‌های آمریکایی، بر خواسته‌های اسرائیل مبنی بر محروم کردن ایران از داشتن هرگونه ظرفیت هسته‌ای تأکید نماید؛ خواسته‌ای که تهران آن را رد کرده و به باور برخی از دیپلمات‌های غربی، دست نیافتنی است.     دور بعدی گفتگوهای هسته‌ای ایران و گروه موسوم به ۱+۵ شامل ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه، چین، روسیه و آلمان، قرار است اواخر ماه جاری، احتمالاً در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، آغاز شود.    

    رادیو فرانسه (Radio France Internationale) نیز نوشت:     در حالی که مذاکره‌کنندگان ایرانی وغربی می‌کوشند تا کمتر از سه ماه دیگر– تا روز ٢۴ نوامبر (سوم آذر) - به تفاهم نهایی دست یابند، اسرائیل نیز در جهت مقابل، تلاش می‌کند تا به هر ترتیب روند مذاکره را به شکست بکشاند.     با نزدیک شدن این تاریخ، اسرائیل به تلاش‌های خود می‌افزاید تا آمریکایی‌ها را از هر نوع توافق احتمالی با ایران برحذر دارد.     امروز چهارشنبه، آقای یووال اشتاینیتس، وزیر امور استراتژیک اسرائیل، در مصاحبه‌ای رادیویی گفت: "هفتۀ آینده، در آمریکا، من هیئت بسیار مهمی را برای شرکت در یک نشست دو روزه هدایت خواهم کرد... این گفتگوها قبل از اجلاس اصلی –شاید آخرین نشست- قدرت‌های بزرگ با ایران صورت خواهد گرفت".     هدف هیأت اسرائیلی این است که به آمریکا بقبولاند که ایران باید فاقد هر نوع ظرفیت اتمی باشد.     به گفتۀ یووال اشتاینیتس، "حسن روحانی تاکنون فقط لحن گفتگوها را عوض کرده و امتیازات گوناگونی داده که همگی در مورد مسائل فرعی بوده‌اند، اما قلب پروژه (اتمی) را همچنان حفظ کرده است: تهدید ما (اسرائیل) و کل دنیا"...     یووال اشتاینیتس که به نخست‌وزیر اسرائیل بسیار نزدیک است، اضافه کرد: "تا یک ماه دیگر خواهیم دید که آیا هیچ تفاهمی (با ایران) صورت نخواهد گرفت یا این که یک «تفاهم بد» امضا خواهد شد، که این حالت اخیر، برای ما غیرقابل قبول خواهد بود".    

  444    




۱۳/۰۶/۱۳۹۳ - ۰۹:۵۵




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن