تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):يا على دانشمند سه نشانه دارد: راستگويى، حرام‏گريزى و فروتنى در برابر همه مردم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805498644




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سیرک جنجال آفرین «قهرمانی» پلمب شد! |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: سیرک جنجال آفرین «قهرمانی» پلمب شد!
وقتی این موضوع با اعتراض دوست داران محیط زیست مواجه شد، علت آن، تاخیر یک هفته‌ای سیرک در شروع نمایش اعلام شد که موجب شد کمتر از بیست روز کار کنند؛ بدین ترتیب مسئولان از نظر خود عقب نشینی کرده و مهلت را «بیست روز مفید» تفسیر کردند تا سیرک برچیده نشود!
کد خبر: ۴۳۱۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۹ - 04 September 2014


توقف فعالیت این سیرک از این رو جالب توجه است که نه تنها اثری از تلاش مسئولان محیط زیست برای توقف آن به چشم نمی‌خورد، بلکه برعکس، شواهدی از مماشات با ایشان وجود دارد که نگرانی فعالان حقوق حیوانات را سبب شده است.

به گزارش «تابناک»، سیرک قهرمانی شیراز که پس از انتشار تصاویر شرایط وخیم نگهداری شیرهایش در سفر به جزیره قشم، چند ماه پیش راهی کرج در استان البرز شده و از همان روزهای ابتدایی اقامت در این کلان شهر، با استقبال خوبی مواجه نشد، بالاخره پس از چند ماه اقامت و هجده روز فعالیت پلمب شد و به فعالیت خود خاتمه داد.

این اتفاق در حالی رخ داد که از ابتدای استقرار این سیرک در حاشیه بوستانی در کرج، جمعی از فعالان حقوق حیوانات و انجمن ها و سمن های شناخته شده این عرصه خواستار توقف فعالیت این سیرک در استان البرز شده و با یادآوری رنج هایی که مالکان این سیر به حیوانات روا می‌دارند، خواستار برچیده شدن دائمی این سیرک شده بودند.

مجموعه این انتقادها و تصاویر بدرفتاری مسئولان سیرک در نمایش‌های قبلی، مسئولان سازمان محیط زیست را بر آن داشت که به درخواست مجوز فعالیت برای این سیرک جواب منفی دهند؛ اتفاقی که هر چقدر خوب به نظر می‌رسید، ولی از دید فعالان حقوق حیوانات به هیچ وجه کافی نبود و البته بعد نقض شد تا نشانی از آن باقی نماند!

مدتی که از اقامت سیرک در کرج گذشت، در حالی که همسایگان سیرک از آزار و اذیت های این مهمان ناخوانده و بوی بدی که شرایط نامطلوب نگهداری حیوانات سبب شده بود به ستوه آمده و برای برچیده شدن بساط سیرک تومار جمع کردند، بالاخره مالک سیرک توانست مسئولان را مجاب کند که برای بازگشت مجموعه به شیراز، اجازه داشته باشد مدتی فعالیت کرده و کسب در آمد کند.

بدین ترتیب مهلت بیست روزه ای برای این سیرک در نظر گرفته شد که وفق برنامه انتهای ماه رمضان، ابتدای آن بود. ولی این بار سیرک به دلایلی نامعلوم شروع کار خود را به تعویق انداخت و با یک هفته تاخیر آغاز به کار کرد؛ تاخیری که زمینه ساز بروز مشکلی جدید شد تا بار فعالان محیط زیست را مجاب به واکنش کند.

در حالی که مهلت بیست روزه به اتمام رسیده بود، سیرک کماکان به فعالیت خود ادامه می‌داد و نشانه‌ای از برخورد با ایشان دیده نمی‌شد. وقتی این موضوع با اعتراض دوست داران محیط زیست مواجه شد، علت آن، تاخیر یک هفته‌ای سیرک در شروع نمایش اعلام شد که موجب شد کمتر از بیست روز کار کنند؛ یعنی مسئولان از نظر خود عقب نشینی کرده و مهلت بیست روزه را «بیست روز مفید» تفسیر کردند تا در نتیجه سیرک بعد از به سر آمدن بیست روز هم دایر بماند!

این نوع تمایل سازمان با محیط زیست که به باور برخی حکایت از مماشات مسئولان سازمان با حیوان آزاری داشت، فعالان حقوق حیوانمات و جمعی از علاقمندان را بر آن داشت که تحصنی علیه فعالیت این سیرک تدارک ببینند و برای آن فراخوان اینترنتی دهند؛ فراخوانی که صفحه کمپین «حذف حیوانات از سیرک» با بیش از یک هزار امضا در آن پیشرو بود و قرار بود شنبه هفته آتی مقابل سیرک در کرج شکل بگیرد.

بدین ترتیب در حالی که از یکسو مسئولان سیرک با همکاری چند شرکت تبلیغاتی و تخفیف دهندگان اینترنتی قصد داشتند روزهای آتی را با سود بیشتری برای خود همراه کنند و در این راستا از ارسال پیامک های تبلیغاتی و بهره جستن از دیگر شیوه های تبلیغاتی هم دریغ نداشتند، در سوی دیگر فعالان حقوق حیوانات که جای خالی اقدامات محیط زیست آزرده خاطرشان کرده بود، مهیا می‌شدند تا روز شنبه تمامی تلاششان را برای پایان دادن به فعالیت این سیرک به کار گیرند؛ غافل از آنکه گره کور ماجرا به نوعی دیگر باز خواهد شد.
سیرکی که مسئولان محیط زیست با آن به مماشات رفتار کردند، توسط شهرداری کرج پلمب شد و شنیده ها حاکی است علت آن، پرداخت نشدن مطالبات شهرداری بوده است. مطالباتی که ظاهرا از اقامت طولانی مدت سیرک در یک بوستان شهری و خدمات جانبی دریافت کرده از شهرداری نشات گرفته و هم خیال مسئولان محیط زیست را راحت کرده و هم مانع شکل گیری تحصن روز شنبه شده است.

بدین ترتیب حتی اگر مطالبات شهرداری در روزهای آتی پرداخت شود، به این دلیل که مهلت بیست روزه با کلی ارفاق به اتمام رسیده، چاره‌ای پیش روی مالکان سیرک نمی‌ماند جز بازگشت به شیراز؛ جایی که در آن باغ وحش خصوصی قهرمانی ها سالهاست با مشکلات زیادی مواجه است و هیچ مسئولی برای خاتمه دادن به اشکالات فراوان آن اقدامی صورت نداده است.

اشاراتی از این کافی است تا دریابیم برچیده شدن بساط این سیرک از البرز و سابقه سفر طولانی مدت و کم سود اخیر، هر چند ممکن است تا حدود زیادی مانع سفرهای این سیرک شود، اما چون هنوز ممنوعیت استفاده از حیوانات در سیرک اعمال نشده، موفقیتی مقطعی و کوچک برای فعالان حقوق حیوانات به شمار خواهد آمد که معلوم نیست چه مدت اعتبار داشته باشد!













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن