تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819239437




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افتتاح 4 هزار واحد مسكن مهر در استان فارس


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ شهريور ۱۳۹۳ (۱۹:۴۳ب.ظ)
افتتاح 4 هزار واحد مسكن مهر در استان فارس با حضور قائم مقام وزير راه و شهرسازي 4 هزار واحد مسكن مهر در استان فارس به بهره برداري رسيد.
به گزارش خبرگزاري موج، در آيين افتتاح 4 هزار واحد مسكن مهر به طور همزمان در استان فارس پروژه 1040 واحدي مسكن مهر شهرستان مرودشت نيز به بهره برداري رسيد.
در اين مراسم احمد اصغري مهرآبادي، قائم مقام وزير راه و شهرسازي، در طرح مسكن مهر از همه دستگاه هاي خدمات رسان كه در ساخت مسكن مهر ياري رسانده اند تشكر و قدرداني كرد.
وي با بيان اينكه سياست وزارت راه و شهرسازي اين است كه هيچ پروژه اي بدون بهره مندي از خدمات زيربنايي به افتتاح نرسد، افزود: از 2ميليون و 320 هزار واحد مسكن مهر در كشور كه ساخت آن ها آغاز شد در حال حاضر بيش از 1 ميليون و 950 هزار واحد در مرحله سفت كاري قرار دارد و 1 ميليون و 600 هزار واحد كار ساخت آن به پايان رسيده است كه از اين تعداد 1 ميليون و 170 هزار واحد به بهره برداري رسيده است.
وي ادامه داد: 100 هزار واحد ديگر از مسكن مهر در كشور نيز آماده افتتاح است كه در هفته دولت بيش از 50 هزار واحد تحويل صاحبان شان شده است و واحدهاي باقي مانده بزودي تحويل خواهد شد.
مهرآبادي همچنين به 330 هزار واحد آماده افتتاح كه از خدمات زيربنايي محرومند اشاره كرد و اظهار داشت: از آنجا كه خدمات زيربنايي آنها آماده نشده است امكان تحويل به مردم وجود ندارد، اما؛ با رايزني هاي صورت گرفته با وزارت نيرو و نفت به زودي مشكل آنها نيز حل خواهد شد و طي چند ماه آينده شاهد افتتاح آنها خواهيم بود.
قائم مقام وزير راه و شهرسازي ادامه داد: در حال حاضر 400 هزار واحد از مسكن مهر نيز در مرحله نازك كاري قرار دارد كه با احتساب 330 هزار واحد در حدود 700 هزار واحد مسكن مهر كشور نياز به خدمات زيربنايي خواهند داشت و برنامه ما اين است كه در صورت فراهم شدن اين خدمات، تا پايان سال جاري همين 700 هزار واحد را به بهره برداري برسانيم.
وي در بخشي ديگر به تشكيل كارگروه هاي تأمين خدمات زيربنايي و روبنايي به دستور معاون رئيس جمهور اشاره كرد و افزود: در بخش زيربنايي اعتبار مورد نياز 5 هزار و 600 ميليارد تومان ارزيابي شده است و مصوب شد كه در شش ماهه اول سال هزار ميليارد تومان پرداخت شود؛ در بخش روبنايي نيز جهت ساخت مدرسه، مسجد، درمانگاه و كلانتري حدود 4 هزار و 800 ميليارد تومان اعتبار لازم است كه پس از جمع بندي تقديم معاون اول رئيس جمهور خواهد شد تا در اين خصوص تصميماتي گرفته شود.
مهرآبادي بيان داشت: تاكنون ساخت 280 باب مدرسه و 270 واحد مسجد از منابع داخلي آغاز شده است كه از اين تعداد 90 باب مدرسه و 70 واحد مسجد به بهره برداري رسيده است و تعدادي كلانتري و درمانگاه نيز در حال ساخت است.
وي يادآور شد در دولت تدبير و اميد و طي يكسال گذشته 260 هزار واحد مسكن مهر به اتمام رسيده است كه از اين تعداد 170 هزار واحد به مردم تحويل داده شده و مابقي نيز در هفته هاي آينده افتتاح خواهد شد.
مسكن مهر در استان فارس به صورت ويژه ساخته شده است
مهرآبادي كيفيت مسكن مهر استان فارس در مقايسه با ديگر استان ها را مطلوب تر ارزيابي كرد و اين ساختمان ها را كه بصورت ويژه ساخته شده اند مورد رضايت وزارت راه و شهرسازي دانست.
وي در پايان ابراز اميدواري كرد كه در صورت پرداخت تسهيلات، پروژه هاي مسكن مهر تا پايان سال 93 به اتمام برسد.
مدير كل راه و شهرسازي فارس نيز در آيين افتتاح 4هزار واحد مسكن مهر استان فارس اظهار داشت: نزديك به 120هزار واحد مسكن مهر در استان فارس تعريف شده كه تاكنون بيش از 60هزار واحد؛ يعني بيش از 50 درصد از مجموع واحدها در شهرهاي مختلف استان در اختيار مردم قرار گرفته است.
عشايري افزود: بيش از 80درصد از ساختمان ها كه شامل 100هزار واحد مسكن مهر مي باشد به اتمام رسيده است، اما؛ به علت عدم وجود تاسيسات زيربنايي امكان تحويل آنها به مردم وجود نداشته است كه انتظار داريم با همكاري سازمان هاي خدمات رساني اين پروژه ها تحويل صاحبان شود. وي با بيان اينكه پروژه 1040 واحدي مسكن مهر مرودشت از زيباترين پروژه هاي مسكن مهر در استان فارس و كشور است كه امروز شاهد افتتاح آن هستيم افزود: اميدواريم با تلاش دستگاه هاي خدمات رسان بتوانيم تا پايان سال 93 اين پروژه ها را تمام كرده و تحويل مردم دهيم.
رضاييان، معاون عمراني استاندار فارس، كه از جمله سخنرانان اين مراسم بود، ساخت مسكن را با هر نامي مقدس دانست و اظهار داشت: مسكن مهر با فراز و نشيبي كه داشت در مراحل پاياني قرار دارد كه خوشبختانه با پيگيري وزارت راه و شهرسازي شاهد اتمام پروژه هاي مسكن مهر تا پايان سال 93 و اوايل سال 94 خواهيم بود.
وي كيفيت ساخت مسكن مهر اين نقطه از استان فارس را مطلوب دانست و تصريح كرد: در پروژه هايي كه بين 3 تا 4 هزار نفر زندگي مي كنند وجود امكاناتي نظير مدرسه، مسجد و سالن و... ضرور است و از اين نظر بايد خود اكتفا باشند تا امكان دسترسي به خدمات تسهيل شود.
برومندي، نماينده مردم مرودشت در مجلس شوراي اسلامي، با ابراز خرسندي از به ثمر نشستن يكي از پروژه هاي بسيار خوب مسكن مهر در مرودشت افزود: تلاش مي شود كه در فاز دوم پروژه 1280 واحدي مسكن مهر مرودشت نيز به زودي تحويل مردم شود.
وي همچنين از فعاليت هاي حوزه راه در شهرستان مرودشت ابراز رضايت كرد و ابراز اميدواري كرد ساخت ايستگاه راه آهن مرودشت با توجه به قابليت هاي گردشگري اين شهرستان هر چه سريعتر آغاز شود.
گفتني است از تعداد 4 هزار واحد مسكن مهر استان فارس كه بهره برداري رسيد تعداد، هزار و 211 واحد در قالب تفاهم سه جانبه،2 هزار و 500 واحد مسكن مهر خودمالك و 275 واحد در قالب تعاوني ها ساخته شده و تحويل مردم شده است.
شايان ذكر است اين مراسم با حضور جمعي از مديران استان فارس، مسوولين شهرستان مرودشت و هم چنين جمعي از مالكان اين واحدها برگزار شد و پروژه 1040 واحدي مسكن مهر مرودشت كه در 65 بلوك و با زير بناي مفيد 80 مترمربع در 4 طبقه ساخته شده است تحويل صاحبان شان شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن