تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خدا را نشناخته آن که نافرمانی اش کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820900297




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دستاوردهای همایش جاده ولایت از حرف به عمل تبدیل شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شرق > خراسان رضوی لباف خانیکی:
دستاوردهای همایش جاده ولایت از حرف به عمل تبدیل شود
مشهد-خبرگزاری مهر: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: تاکنون 8 همایش جاده ولایت برگزار شده است که جنبه‌های نظری پدیده مسیر امام رضا (ع) را مورد بحث قرار داده‌اند اما در این همایش درصدد عملیاتی کردن این حرکت هستیم تا این پدیده را از حرف به عمل و از قوه به فعل تبدیل کنیم.



به گزارش خبرنگار مهر، رجبعلی لباف‌خانیکی بعدازظهر امروز در نهمین همایش علمی، پژوهشی جاده ولایت ضمن اشاره به اینکه بارگاه شریف امام رضا(ع) و اندیشه‌های پیرامون وجود ایشان موهبتی است که در مشهد وجود دارد گفت: هیچ شهری مانند مشهد از حضور مسافر و گردشگر بهره‌مند نیست، زیرا مشهد به  سالانه پذیرای 25 میلیون زائر و گردشگر داخلی و 1.5 میلیون گردشگر و زائر خارجی است.
لباف‌ خانیکی ادامه داد: منافع اقتصادی که به دلیل وجود گردشگر نصیب این استان می‌شود رقم قابل توجهی است.
 
وی با تاکید بر اینکه در بخش صنایع دستی و میراث فرهنگی نیز حرم مطهر رضوی بی نظیر است گفت: از جمله ظرفیت‌هایی که به لحاظ وجود این امام بزرگوار در خراسان رضوی وجود دارد، علاوه بر مباحث فرهنگی، هنری، اعتقادی و تاریخی؛ پدیده‌هایی مانند مسیر حرکت ایشان در ایران و خراسان بوده که متاسفانه تاکنون مغفول مانده است.
 
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 130 هزار زائر پیاده به مشهد مقدس مشرف شده‌اند؛ گفت: نباید زائران پیاده امام رضا(ع) بر روی آسفالت داغ اتوبان‌ها و بزرگراه‌ها حرکت کنند بلکه باید از مسیر حرکت ایشان به مشهد مشرف شوند تا از انبوهی از اثار و شواهدی که در راه باقی مانده است، بهره‌مند شوند.
 
لباف خاطرنشان کرد: در این راستا تاکنون 8 همایش برگزار شده است که جنبه‌های نظری پدیده مسیر امام رضا (ع) را مورد بحث قرار داده‌اند اما در این همایش درصدد عملیاتی کردن این حرکت هستیم تا این پدیده را از حرف به عمل و از قوه به فعل تبدیل کنیم لذا محورهای انتخابی و سفارش شده برای مقالات جنبه‌های کاربردی استفاده از مسیر امام رضا (ع) مد نظر است.
 
وی در پایان گفت: دستاوردهای این همایش نخستین گام در راستای هدف مذکور خواهد بود تا به جاذبه‌ای جدید در میراث فرهنگی، زیارتی و سیاحتی خراسان منتهی شود و شاهد بازپیرایی چاپارخانه‌ها و کاروان‌سراها و مسیری زیبا و مفرح به صورت گردشگاه و جاذبه تاریخی و گردشگری باشیم.
 
همچنین در این همایش مسعود سلطانی فر رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع  دستی و گردشگری کشور طی پیامی بر توسعه زیرساخت‌های عمرانی و بهره‌برداری از ابنیه تاریخی و مذهبی مستقر در طول مسیر جاده ولایت به عنوان مهمترین جاده مذهبی ایران تأکید کرد.
 
در ادامه این پیام اشاره شده است: برگزاری همایش‌های علمی، پژوهشی جاده ولایت به مثابه ادای دین مجاوران رضوی و حق‌گزاری عاشقان به ساحت مقدس امام هشتم(ع) است و نهمین همایش علمی‌پژوهشی جاده ولایت در حالی برگزار می‌شود که در سالیان گذشته ابهاد مختلف هجرت سیاسی، الهی امام رضا(ع) از مدینه به مرو به لحاظ جغرافیایی، فرهنگی، تاریخی و اجتماعی مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته است.
سلطانی‌فر در پیام خود افزوده است: راهکارهای بسط و گسترش فرهنگ پویای رضوی با تکیه بر حضایق مذهبی این جاده و نقش آن در ارتقاء صنعت گردشگری مذهبی در منطقه جغرافیای حرکت امام از مدینه به مرو تدوین و تبیین شده است و بی‌تردید با برگزاری این نشست‌ها، جاده ولایت به عنوان یکی از مهمترین جاده‌های مذهبی خاورمیانه و با اهمیت‌ترین جاده مذهبی ایران معرفی و تثبیت شده است. سلطانی‌فر در خاتمه پیام خویش عنوان کرده است: امیدواریم مسئولان خراسان رضوی و دست‌اندرکاران این طرح در راستای توسعه فرهنگ رضوی، صیانت از سرمایه‌های تاریخی و مذهبی و ارتقاء صنعت گردشگری در منطقه هر چه سریعتر دستاوردهای نظری این همایش‌ها را به اجرا در آورده تا بتوان در آینده‌ای نزدیک از جاده ولایت به عنوان یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری مذهبی کشور رونمایی کنیم.
 


۱۳۹۳/۶/۱۲ - ۱۴:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن