تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداوند روزه را واجب كرد تا به وسيله آن اخلاص خلق را بيازمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804775945




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رد شایعه غیر بهداشتی بودن آب شرب اصفهان/ فقط آب برخی چاه ها قابل شرب نیست


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > اصفهان حاجی دلیگانی در پاسخ به مهر:
رد شایعه غیر بهداشتی بودن آب شرب اصفهان/ فقط آب برخی چاه ها قابل شرب نیست
اصفهان – خبرگزاری مهر: نماینده شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: برخلاف برخی شایعات ایجاد شده از قول من که "آب تمام اصفهان غیر بهداشتی است، صحبت من این است که زمان هایی که با کمبود آب در شبکه مواجه هستیم آب استفاده شده برای تامین کمبود آب بهداشتی نیست.



به گزارش خبرنگار مهر، حسینعلی حاجی دلیگانی شامگاه دوشنبه در  پنجمین نشست خبری خود با اهالی رسانه ها و مطبوعات اصفهان در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر، مبنی بر علل صحبت‌های اخیر خود در رسانه‌ها درباره به عدم سلامت آب شرب اصفهان، گفت: میزان پیک مصرف آب شرب شبکه بزرگ اصفهان که شامل 300 روستا، 16 شهرستان و بیش از 60 شهر است، 14.5 مترمکعب بر ثانیه است، در حالیکه میزان تولید آب شرب توسط تنها تصفیه خانه این شبکه (بابا شیخ علی) 10.5 مترمکعب بر ثانیه است.

وی اضافه کرد: بر این اساس کمبود 400 مترمکعب کسری آب مورد نیاز از چاه های فلمن تهیه می شود که دبی این چاه ها با توجه به خشکی زاینده رود کاهش یافته است.

نماینده شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در جلسات ستاد مدیریت بحران آب از تمام شهرداری ها خواسته شد که در زمان پیک مصرف آب از چاه های فضای سبز شهرداری نیز استفاده کنند.

وی افزود: امسال 70 حلقه چاه توسط شرکت آب و فاضلاب حفر شده که آب برخی از نظر بهداشتی مطلوب و برخی قابل شرب نیست.

 نماینده شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برخی از این چاه ها در نزدیکی منازلی است که دارای شبکه جمع آوری فاضلاب نبوده و از چاه جذبی استفاده می کنند که با چاه های استحصال برای آب شرب فاصله زیادی ندارد.

وی افزود: برخلاف برخی شایعات ایجاد شده از قول من که "آب تمام اصفهان غیر بهداشتی است، صحبت من این است که زمان هایی که با کمبود آب در شبکه مواجه هستیم آب استفاده شده برای تامین کمبود آب بهداشتی نیست.

حاجی اذعان داشت: بر این آب تنها عمل کلرزنی انجام می شود که نمی تواند تامین کننده سلامت کامل آب باشد و این مسئله گاه از رنگ و طعم نامناسب آب نیز مشخص است. وی با اشاره به مواردی از بیماری کودکان در شهرهای گز، گلدیس، گرگاب و شاهین شهر در مواقع کمبود آب و مواردی دیگر از بیماری در دیگر افراد که پزشکان آن را ناشی از مصرف آب آلوده شبکه آبی اصفهان دانسته اند، گفت: شاید این موضوع تلخ باشد اما لازم است واقعیات را بیان کنیم. هیچ منطقی وجود یک تصفیه خانه برای تامین آب شرب 5 میلیون نفر را نمی پذیرد

نماینده شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیچ عقل و منطقی داشتن فقط یک تصفیه‌خانه برای تامین آب شرب 5 میلیون مصرف‌کننده را نمی پذیرد، تاکید کرد: 5 شنبه گذشته به دلیل نشت لکه بزرگ نفتی از تانکر یک منزل ویلایی در باغ بهادران به داخل آب رودخانه زاینده رود شاهد قطعی آب اصفهان و شهرهای هم جوار بودیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه این اتفاق ساعت 8 صبح افتاد که لکه قابل رویت بود و پیش از رسیدن به تصفیه خانه آب ورودی قطع شد اما این هشداری مهم است درباره تامین این جمعیت عظیم توسط یک تصفیه خانه که باید به درستی به مسئولان کشوری انتقال داده شود و در مجلس نیز مطرح شد.

حاجی دلیگانی اظهار داشت: من متخصص امور آب، پزشک یا کارشناس امور بهداشتی نیستم اما فهم برخی مسایل نیاز به حل فرمول های پیچیده ریاضی ندارد و به سادگی خانه اول یک جدول ضرب قابل فهم است.

وی افزود: برخی از افراد دولتی از بیان واقعیات ها می ترسند اما ما به عنوان نمایندگان مردم اعلام می کنیم که حاضر به مناظره درباره این مسایل  نیز هستیم چرا که باید واقعیات بازگو شود.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس در ادامه درباره خشکسالی زاینده رود نیز تأکید کرد: درباره فاجعه خشکی زاینده رود کمتر حرف زده می شود در حالیکه این رودخانه یک تمدن عظیم را ایجاد و نمادهای این تمدن یعنی پل های تاریخی در امتداد این رودخانه ایجاد شده است.

وی تاکید کرد: نوع سازه این پل ها در 400 سال پیش به گونه ای بوده است که صورت کمبود آب سست می شود که متاسفانه در کنار مشکلات مهم تامین آب شرب این مسئله نیز نادیده گرفته شده است.

حاجی در ادامه در ارتباط با تونل بهشت آباد نیز گفت: در زمان فعلی لازم است آب شرب 5 میلیون جمعیت را تامین و استمرار جریان آب در زاینده رود، حق آبه تالاب گاوخونی، حق آبه داران و حق اشتراکی های شهرها و روستاهای اصفهان را نیز تضمین کنیم. وی افزود: در سالهای پیش و پس از از انقلاب تاکنون تونل یک و دو و سه کوهرنگ اجرا شده است اما از تونل سوم آبی به اصفهان نمی آید چراکه سد آن هنوز ساخته نشده و آب باید پمپاژ شود. نادیده گرفتن سخاوت اصفهانی ها برای تبدیل طرح تونل بهشت آباد به لوله

نماینده شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از طرح های مهم که در سال 80 با حضور رهبر معظم انقلاب در اصفهان تصویب شد تونل بهشت آباد است که باید آب را از سرچشمه کارون به فلات مرکزی ایران شامل اصفهان، یزد و کرمان منتقل کند.

وی با بیان اینکه برخی برای انتقال آب به اصفهان لقمه را دور سر خود می پیچانند، اظهار داشت: این امری کارشناسی نیست که آب زلال سرچشمه های کارون که سالانه  11 تا 13 میلیارد مترمکعب آب تولید می کند به هدر رود و مقدار زیادی آب شیرین پس از خروج از آبادان در دهانه خلیج فارس وارد شود آنگاه ما در پی مطالعاتی باشیم تا بار دیگر آب شور خلیج را شیرین کرده و به اصفهان بیاوریم.

حاجی با اشاره به اینکه ما در پی ضایع کردن حق هیچ استانی نیستیم، تصریح کرد: لازم است مدیریت آب ملی باشد تا هر استانی از خوزستان، چهارمحال و یزد به حق خود برسد اما برخی با سیاست تفرقه بینداز هر بار به سراغ یک استان می روند تا آنها را قانع کنند که با طرح بهشت آباد موافقت نکنند.

وی ادامه داد: برخی غیرکارشناس با بهانه های واهی 12 سال کار کارشناسی تونل بهشت آباد را زیر سئوال برده اند و با بنیان نهادن طرحی نامناسب مدعی کارشناسی بودن لوله بهشت اباد به جای تونل شده اند.

نماینده شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لازم است 250 میلیون مترمکعب در سال از بهشت آباد به اصفهان انتقال داده شود، بیان داشت: قرار بود انتقال آب به یزد پس از ایجاد تونل سوم کوهرنگ انجام شود اما سخاوت اصفهانی ها سبب شد که 10 سال زودتر 100 میلیون متر مکعب آب را به یزد انتقال دهد. مدیریت آب تامین کننده حق تمام استان های هم جوار باشد

حاجی با طرح این سئوال که اگر در سال های آینده با سال های پر آب روبرو شدیم چگونه لوله می تواند از سرچشمه ها آب را انتقال دهد، گفت: از سوی دیگر عمر لوله 30 و عمر تونل 10 سال است و در حالی که با لوله می توان 700 متر مکعب آب به اصفهان، یزد، و کرمان را پمپاژ کرد آب تونل به شکل ثقلی منتقل می شود.

وی با اشاره به اینکه به دنبال آن هستیم که همکاران خود در یزد و  کرمان را با خود همراه کنیم و اقدامات خوبی در این باره انجام شده است، گفت: آب باید امروز مدیریت شود به طوری که هم شهروندان خوزستانی و هم مردم چهارمحال و بختیاری از حق خود بهره‌مند شوند و هم اصفهان، یزد و فلات مرکزی ایران حق خود را از آب ببرند.


۱۳۹۳/۶/۱۱ - ۱۰:۳۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن