تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان با ايمان نيرومند، نزد خداوند بهتر و محبوب تر است از انسان با ايمان ناتوان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804928073




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رایزنان بازرگانی در 30 کشور جهان فعال می شوند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قزوین عباسقلی در گفتگو با مهر:
رایزنان بازرگانی در 30 کشور جهان فعال می شوند
قزوین- خبرگزاری مهر: مدیرکل دفتر نمایندگی های خارج از کشور سازمان توسعه تجارت ایران گفت: به منظور توسعه و تقویت مناسبات اقتصادی ایران با کشورهای جهان فعالیت رایزنان بازرگانی از 10 کشور به 30 کشور افزایش خواهد یافت.



رضا عباسقلی در حاشیه سفر یک روزه رایزنان بازرگانی 20 کشور جهان به قزوین و بازدید از شهرک های صنعتی و واحدهای تولیدی این استان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: در دوران جدید فعالیتها کیفی سازی امور در دستور کار قرار گرفته تا بتوانیم به نتایج بهتری در کارها دست یابیم که در این راستا آموزش تخصصی نیروها مورد توجه جدی قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر نمایندگهای خارج از کشور سازمان توسعه تجارت ایران گفت: در حال حاضر تعدادی از رایزنان بازرگانی در حال آموزش زبان هستند که پس از طی دوره تافل در دو مرحله مصاحبه تصخصی هم انجام می شود تا توان تخصصی افراد افزایش یابد.

وی افزود: دوره های زبان، تشریفات و امور دیپلماتیک با همکاری دانشکده امور بین الملل وزارت خارجه برای رایزنان برگزار شده که هر چند بسیار تاثیرگذار و مفید بوده اما اعتقاد داریم کافی نیست و بایستی رایزنان با برخی امور از نزدیک هم آشنا شوند تا به طور ملموس در جریان برخی کارها قرار گیرند که در این راستا سفرهای استانی در برنامه ریزی ها گنجانده شده است.

این مسئول بیان کرد: در سفرهای استانی بازدیدهایی از مراکز صنعتی، تولیدی، کشاورزی مناطق مختلف  کشور را پیش بینی کرده ایم تا ماموران ما با توانمندی و ظرفیت های بالقوه تولیدی، صنعتی و تجاری از نزدیک آشنا شوند تا بهتر بتوانند تصمیم بگیرند.

عباسقلی یادآورشد: در دوره جدید به گونه ای برنامه ریزی شده است تا رایزنان بازرگانی قبل از اعزام به خارج با تولیدکنندگان نمونه جلسات تخصصی برگزار کرده و انتظارات آنها را در کشورهای هدف کسب کنند و هر فرد قبل از رفتن یک برنامه علمی و کاملا مدون و نقشه راه برای توسعه مبادلات تجاری با آن کشور را ارائه کند.

وی اضافه کرد: رایزنان بازرگانی سپس در حضور وزیر صنعت هم باید از برنامه خود دفاع کنند و در صورت تائید عازم ماموریت شوند که در این زمینه لازم است توقعات بخش خصوصی و دولتی مورد توجه جدی قرار گیرد.

فعالیت رایزنان بازرگانی در 10 کشور جهان

عباسقلی تصریح کرد: در حال حاضر در 10 کشور جهان رایزنان بازرگانی اعزام شده اند و قرار است این تعداد به 30 کشور افزایش یابد که کشورهای CIS، الجزایز و آفریقا در دوره جدید مورد توجه قرار گرفته اند تا فعالیتهای اقتصادی در این کشورها نیز توسعه پیدا کند.

این مسئول گفت: رایزنان بازرگانی، صنعتی و معدنی ایران در ماههای آینده به کشورهای افغانستان، روسیه، پاکستان، ویتنام، اندونزی، آفریقای جنوبی، ترکمنستان، برزیل، اسپانیا، مالزی، کنیا، چین، لبنان، ایتالیا، صربستان، بلاروس، ازبکستان، تونس، قطر و اقلیم کردستان عراق اعزام می شوند که افراد منتخب در حال طی دوره های تخصصی هستند.

خروجی هیئت های اعزامی مناسب نیست

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر که در آسیب شناسی اعزام هیئت ها چه مشکلاتی شناسایی شده است گفت: یکی از بزرگترین مشکلات در سالهای گذشته موضوع نقص در اطلاعات هیئت ها بوده و رایزنان بازرگانی هم از توانمدی های کشور خود اطلاع کافی نداشتند و گاهی کشور هدف را بهتر می شناختند که این خلاء باید جبران شود.

عباسقلی یادآورشد: همچنین عدم ارتباط منطقی و لازم و پایدار بین بخش خصوصی و رایزنان بازرگانی از دیگر مشکلاتی است که موجب شده اعزام هیئت های تجاری به نتایج قابل قبولی نرسد که در این دوره لازم است رویکرد منطقی نسبت به این کار داشته باشیم تا سفرها با دستاوردهای بیشتری همراه شود.

وی افزود: برنامه ریزی کرده ایم تا هر استان و اتاق بازرگانی که تصمیم دارد در نمایشگاه خارج از کشور شرکت کند یا اعزام و پذیرش هیئت داشته باشد قبل از هر کاری با رایزن بازرگانی هماهنگی لازم را داشته باشد تا بخشهایی که در کشور هدف باید مورد توجه قرار گیرد در برنامه گتجانده شود سپس پذیرش هیئت انجام شود و اگر برگزاری نمایشگاهی پیش بینی شده به گونه ای باشد تا به نتایج مطلوبی برسد و خروجی کار به توسعه روابط منجر شود.

عباسقلی بیان کرد: باید در ابتدا مشخص شود برای چه نمایشگاهی یا چه موضوعی چه افرادی در هیئت ها عازم سفر تجاری هستند و چه کشورهایی مورد هدف است تا آن کشور پایش شود و در ایران هم افراد مشخص شوند تا هماهنگی لازم برای ارتباط منطقی بین توان داخلی و نیاز خارجی مورد توجه قرار گیرد.

سفرهای استانی رایزنان بازرگانی به همه مناطق کشور انجام می شود

وی افزود: سفرهای استانی خود را از آذربایجان شرقی شروع کردیم و تاکنون به استانهای خراسان رضوی، خوزستان، هرمزگان، قم، قزوین سفر کرده ایم که در آینده هم استانهای دیگر کشور و مناطق آزاد در برنامه قرار گرفته است که می تواند نتایج بسیار ملموس و کاربردی داشته باشد.

عباسقلی گفت: در برخی از این سفرها مشاهده کردیم برخی کالاها در استانها برای کشور خاصی خریداری شده مانند افغانستان، قطر و عراق که توانستیم در هنگام بازدیدارتباط لازم بین تجار و فعالان بخش خصوصی کشور هدف با ایران را برقرار کنیم و در اولین گام صادرات این بخش نیز اجرایی شده است.

وی افزود: سفر به استانهای کشور در روشنگری دیدگاه رایزنان برای آشنایی با توانمندی های تولیدی و صادراتی مناطق مختلف ایران اسلامی بسیار تاثیرگذار است و می تواند به برنامه ریزی و ارائه راهکارها و مشاوره های تخصصی کمک کند.

عباسقلی یادآور شد: برای این که بتوانیم در خارج از کشور بخوبی نسبت به معرفی توانمندی ها و کالاهای صادراتی و نیز خدمات فنی و مهندسی، اقدام کنیم باید اطلاعات دقیقی از محصولات تولیدی و نیازهای منطقه ای داشته باشیم و جمع آوری این آمار ضروری است.

این مسئول تصریح کرد: اگر ارتباط رایزنان بازرگانی با فعالان اقتصادی بیشتر شود می توان کارها را به صورت مطلوبی ساماندهی کرد که امیدواریم بخش خصوصی در این زمینه همکاری بیشتری کند.

مدیرکل دفتر امور نمایندگی های سازمان توسعه تجارت ایران اظهار داشت: با همکاری اتاق بازرگانی و سازمان صنعت درخواست می کنیم بسته اطلاعاتی استان قزوین در اختیار رایزنان بازرگانی قرار گیرد تا پس از اعزام افراد بتوانیم برنامه ریزی مدونی برای پذیرش هیئت ها و عقد قراردادها پیش بینی کنیم.

تجار از مشاور ه رایزنان بازرگانی استفاده کنند

عباسقلی اظهارداشت: آمده ایم تا بگوئیم آماده ایم اطلاعات کارشناسی و تخصصی خود را به رایگان در اختیار تجار قرار دهیم لذا انتظار داریم بخش خصوصی وتجار ارتباط خودرا با رایزنان حفظ کنند و اطلاعات دقیقی که از کشور هدف لازم دارند را به رایزنان منتقل کرده و خواستار پیگیری موضوع باشند.

وی افزود: در دفاتر نمایندگی های خارج از کشور در خدمت تجار و بازرگانان هستیم و امیدواریم به عنوان نمایندگان بخش دولتی بتوانیم تجربه و اطلاعات خود را در اختیار بخش خصوصی قرار دهیم و از تجار کشور درخواست می کنیم از این ظرفیت و فرصت برای تعامل پایدار و تحقق توسعه مناسبات تجاری ایران با کشورهای جهان بخوبی استفاده کنند.
 


۱۳۹۳/۶/۱۰ - ۱۵:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن