تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيبت كردن در (نابودى) دين مسلمان مؤثرتر از خوره در درون اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820061681




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طراحي پلان مديريت بحران در مجموعه فرهنگي تاريخي نياوران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ شهريور ۱۳۹۳ (۱۴:۳۵ب.ظ)
طراحي پلان مديريت بحران در مجموعه فرهنگي تاريخي نياوران معاون ميراث فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري از تلاش براي تهيه پلان مديريت و مديريت بحران در مجموعه فرهنگي تاريخي نياوران و ديگر موزه ها و همچنين تقويم رويدادها خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، محمد حسن طالبيان،در حاشيه اختتاميه نمايشگاه دستاوردهاي سازمان ميراث فرهنگي و دستاوردها و مجموعه فرهنگي تاريخي نياوران در يک سال گذشته در خصوص عملکرد اين مجموعه در يک سال اخير اظهار داشت: فضاهايي که در بخش توليدات فرهنگي و خدمات اوليه براي بازديد کنندگان مفيدند بايد طراحي شده و در صورت بروز بحران مي بايست جهت تامين امنيت بازديدکنندگان و موزه آمادگي کامل داشت.
وي توضيح داد: خوشبختانه در يک سال گذشته مجموعه فرهنگي تاريخي نياوران روي مسير درستي قرار گرفته؛هرچند يک سال مدت زمان کافي جهت ساماندهي فضاي موزه اي و باغ موزه اي که موردنظر است نمي باشد ولي از ميان برداشتن مشکلاتي که در فضاهاي مختلف اين مجموعه همچون کافي شاپ آن وجود داشت و منظر اين فضاي تاريخي را خدشه دار کرده بود،فعاليت مهمي است که در اين مدت انجام شده است.
وي گفت: حفظ اصالت و يکپارچي به عنوان دو اصل کليدي در بحث حفاظت،مرمت و ساماندهي مطرح است که در اين يک سال تلاش شده موضوعات به صورت کارشناسي و توجه به فضاي موزه اي و باغ موزه اي پيگيري شود.
طالبيان با بيان اينکه مستندات و اين گزارشات عملکرد نشان از پويايي اين مجموعه دارد تصريح کرد: اجراي برنامه هاي فرهنگي به صورت برنامه ريزي شده جهت پوشش مخاطبين در گروه هاي سني مختلف،مشارکت با سازمان هاي مردم نهاد و انجمن ها و مجموعه داران خصوصي در طول يک سال گذشته و مرمت و احياي ساختمان هاي مختلفي که در ثبت ملي هستند با استفاده از اعتبارات و منابع موجود از جمله فعاليت هايي هستند که گواه اين پويايي مي باشند.
وي با اشاره به اينکه اين مجموعه به عنوان فضايي براي يادگيري و تفريح فرهنگي و سالم براي گردشگران داخلي و خارجي جذاب است توضيح داد: مجموعه فرهنگي تاريخي نياوران در مسير درستي قرار گرفته و بايد اين مسير را ادامه داد و سازمان نيز از لحاظ کارشناسي و اعتباري هرگونه حمايتي بتواند از اين مجموعه انجام خواهد داد.
وي افزود: در مخازن مجموعه فرهنگي تاريخي نياوران آثار بسيار ارزشمند و منحصر بفردي وجود دارد که نحوه نگهداري و محافظت از آن ها بسيار مهم است؛در اين بخش نيز تلاش هاي بسياري صورت گرفته تا بتوان آثار را از بي ساماني گذشته نجات داد و از آن ها به گونه درست حفاظت کرد.
معاون ميراث فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي اظهار داشت: اميدواريم اين مجموعه فرهنگي و تاريخي بتواند در آينده نزديک با مشارکت همکاران و پژوهشگران و علاقه منداني که به اينجا مراجعه مي کنند توليدات فرهنگي خوبي منتشر کند و همين انتخاب درست مسير روزنه خوبي جهت نيل به اين هدف است.
طالبيان مهمترين تفاوت نياوران امسال با يک سال گذشته را مديريت يکپارچه در آن عنوان کرد و گفت: تمام کارمندان به تمام بخش ها حساس هستند و اين حساسيت از فضاي طبيعت آن گرفته تا فضاي فيزيکي و آثاري که وجود دارد مشاهده مي شود و در فضاهاي موزه اي تلاش مي شود تا انجام وظيفه در قبال آثار تاريخي و مخاطبان که همانا حفظ اصالت فضا و عدم افزودن شي اضافي به آن است به نحو مطلوب دنبال شود.
وي با ارائه پيشنهاد به مجموعه فرهنگي تاريخي نياوران جهت افزايش تعامل و تبادلات کارشناسي با مجموعه هاي مشابه در داخل و خارج کشور و بهره گيري از تجربيات سايت هاي ديگر به صورت دوسويه تصريح کرد: اين امر کمک به معرفي و برجسته کردن اين فضاها در داخل و خارج کشور خواهد کرد و اين مجموعه بايد بيش از اقداماتي که جهت معرفي انجام مي دهد با پژوهشگر ارتباط برقرار کرده و فضاي پژوهش و حمايت از پژوهشگران بيشتر شود تا بتوان از همين آثاري که وجود دارد توليد علم و دانش شود.
وي خاطر نشان ساخت: شايسته است از امسال ارتباط مجموعه فرهنگي تاريخي نياوران با هنرمندان و اشخاصي که آثار هنري را خوب مي شناسند و مي توانند آثار را به گونه اي ديگر تفسير کرده و کتاب تاليف کنند،پر رنگ تر شود تا بتوان اطلاعات بهتري به بازديدکننده ارائه داد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن