تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه براى من است و من پاداش آن را مى‏دهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820108836




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درمان سکته قلبي با داربست هيدروژلي توسط محققان دانشگاه صنعتي اميرکبير


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ شهريور ۱۳۹۳ (۱۲:۵۰ب.ظ)
درمان سکته قلبي با داربست هيدروژلي توسط محققان دانشگاه صنعتي اميرکبير محققان دانشکده مهندسي پزشکي دانشگاه صنعتي اميرکبير با همکاري پژوهشگاه رويان با بهينه سازي داربست هيدروژلي با استفاده از نانو ذرات طلا روشي را براي ترميم بافت عضله قلب ارائه کردند.
به گزارش خبرگزاري موج،پيام بائي مجري طرح،انفارکتوس ميوکارد را از رايج‌ترين بيماري‌هاي قلبي و عروقي دانست و گفت: براي ترميم بافت قلب محققان حوزه مهندسي بافت از ترکيب سلول و داربست‌هاي پليمري استفاده مي‌کنند ولي يکي از مشکلات استفاده از اين داربست‌ها آن است که ارتباط الکتريکي بين سلول‌هاي قلبي را در داخل داربست با مشکل مواجه مي‌سازد.
وي اين مشکل را به دليل عايق بودن ماده پليمري به کار رفته در ساخت داربست ذکر کرد وافزود: نتايج پژوهش‌هاي انجام شده نشان مي‌دهد که افزايش قابليت هدايت الکتريکي داربست‌هاي مورد استفاده براي مهندسي بافت قلب مي‌تواند موجب افزايش ارتباط الکتريکي و در نتيجه بهبود عملکرد سلول‌هاي قلبي در اين داربست‌ها شود.
بائي با اشاره به تحقيقات انجام شده در اين زمينه،اظهار داشت: در اين تحقيق،داربست هيدروژلي بر پايه کيتوسان ساخته شد و به منظور افزايش قابليت هدايت الکتريکي اين داربست،نانو ذرات طلا به آن افزوده شد.
وي با بيان اينکه براي توليد نانو ذرات فلزي معمولا از کاهنده‌هاي شيميايي استفاده مي‌شود،خاطر نشان کرد: در اين طرح از کيتوسان،هم به عنوان پليمر سازنده داربست مهندسي بافت و هم عاملي کاهنده براي سنتز نانوذرات طلا استفاده شد.
وي به بيان عملکرد اين داربست پرداخت و اظهار داشت: سلول‌هاي مورد نظر مي‌توانند با محلول پليمري ترکيب شوند و به دليل خاصيت حساس به دماي اين هيدروژل پس از تزريق به بدن در دماي 37 درجه سانتيگراد تبديل به ژل خواهند شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن