تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس نيّتش خوب باشد، توفيق ياريش خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813174059




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

منشا تحولات در جامعه زنان هستند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ شهريور ۱۳۹۳ (۱۰:۱۱ق.ظ)
وزير‌آموزش و پرورش: منشا تحولات در جامعه زنان هستند وزير آموزش و پرورش با اشاره به اين جمله از حضرت امام (ره) که از دامن زن مرد به معراج مي رود گفت: به اين جمع بندي مي رسيم که منشا تحولات و رشد و شکوفايي جامعه وجود زنان هستند.
به گزارش خبرگزاري موج،صبح امروز علي اصغر فاني در دوره آموزشي توجيهي «برنامه ريزي عملياتي در آموزش و پرورش» و «ايمني و بهداشت محيط کار» با رويکرد زنان ويژه کارشناس مسئولان امور زنان در استان ها که در باشگاه فرهنگيان برگزار مي‌شود، با بيان اين که هر مرد موفقي را يک زن موفق پشتيباني کرده است، اظهارکرد: به همين علت است که گفته مي شود تکريم از زن تکريم از انسانيت است.
وي تربيت نسل آينده را تابعي از تربيت دختران دانست و افزود: با توجه به اين که آموزش و پرورش مکلف به تربيت 5/12 ميليون دانش آموز کشور است به نظر مي رسد تربيت دختران بايد در اولويت قرار گيرد تا بتوانيم نسل آينده بهتري را پرورش دهيم.
فاني با اشاره به ترکيب نيروي انساني در آموزش و پرورش تصريح کرد: بخش بزرگي از کارمندان آموزش و پرورش را زنان تشکيل مي دهند و از اين رو برنامه ريزي و رشد و پرورش زنان کارمند نيازمند برنامه ريزي ويژه مي باشد.
وزير آموزش و پرورش درصد حضور کارکنان زن در استان ها از 34 درصد تا بيش از 80 درصد در برخي از استان ها اعلام و عنوان کرد: اهميت زنان از آنجا ناشي مي شود که بخش عمده اي از دانش آموزان نيز دختران تشکيل مي دهند که علاوه بر حمايت و هدايت کارکنان زن بايد پاسخگوي مخاطبان دانش آموز دختر نيز باشيم و از اين رو استفاده از زنان در برنامه ريزي، تصميم گيري و تصميم سازي مورد تاکيد آموزش و پرورش مي باشد.
عضو کابينه تدبير و اميد با اشاره به توانمندي هاي بالا زنان در حوزه هاي مديريت، سازماندهي و نظارت گفت: تجربه نشان مي دهد مديريت زنان در حوزه هاي سرپرستي و نظارت نسبت به مردان قوي تر است که شاهد آن طراوت و زيبايي ظاهري و معنوي مدارس دخترانه در مقايسه با مدارس پسرانه مي باشد.
وزير آموزش و پرورش با بيان اين که بايد از توان ، تجربه و ديدگاه هاي زنان در آموزش و پرورش استفاده کرد، افزود: تغيير نگرش و باور‌داشتن اولين شرط حضور زنان در حوزه هاي مديريت است و تا زماني که مديران به اين باور نرسند اثربخشي حضور زنان بسيار کم‌رنگ خواهد بود.
وي شناسايي استعدادها را شرط دوم حضور زنان در حوزه هاي مديريت خواند و تاکيد کرد: بايد متناسب با توان افراد به آن‌ها مديريت واگذار شود تا تناسب ميان توانمندي افراد و پذيرش مسئوليت در رسيدن به اثربخشي رعايت شود.
فاني «آموزش و توانمندسازي زنان» را سومين پيش نياز مديريت زنان معرفي و خاطرنشان کرد: يکي از لوازم اين پيش شرط تفويض اختيار است که بايد بانوان قبل از تصدي پست آموزش هاي لازم را ببينند تا توانمند سازي در آن ها تقويت شود.
وي چهارمين پيش نياز مديريت را «رشد پلکاني» عنوان کرد و ادامه داد: افراد بايد در رده هاي مختلف مديريتي کار کنند و بتدريج رشد و ارتقا بيابند تا تجربه مديريتي در کنار دانش بتواند به هم‌افزايي نائل شود.
وزير آموزش و پرورش افزايش پوشش حداکثري تحصيل دانش آموزان دختر را يکي از ماموريت هاي ويژه آموزش و پرورش خواند و تاکيد کرد: برطبق قانون چهارم و ششم توسعه تحصيل تا پايان دوره متوسطه اول اجباري است و بايد براي افزايش پوشش تحصيلي دختران در مناطق روستايي، عشايري و مرزي از توسعه مدارس شبانه روزي و روستا مرکزي استفاده کرد.
عضو کابينه تدبير و اميد با بيان اين که تلاش مي کنيم پوشش تحصيلي در دوره ابتدايي را به 100 درصد برسانيم، تصريح کرد: معاونت هاي مختلف آموزش و پرورش طرح « خانه به خانه » در دوره ابتدايي را با جديت پيگيري مي کند تا پوشش تحصيلي به حداکثر برسد .
وي با بيان اين که زيبنده نظام جمهوري اسلامي نيست که بيسواد توليد کنيم ، افزود: دفتر امور زنان وخانواده وزارت آموزش وپرورش در تعامل با معاونت هاي آموزش و پرورش بايد برنامه ريزي هاي محتوايي براي دختران انجام دهد تا متناسب با توان دختران پاسخگوي نياز امروز آنان باشيم که اين امر علاوه بر زمان بر بودن نيازمند ظرافت هاي فني مي باشد.
فاني با اشاره به ظرفيت هاي بالقوه انجمن اوليا و مربيان گفت: هماهنگي با اين انجمن مي تواند در شکل گيري شخصيت دانش آموزان تاثير بسزايي داشته باشد و همکاري قسمت هاي مختلف آموزش و پرورش با انجمن اوليا و مربيا مي تواند باعث هم افزايي مثبت در امور شود.
وزير آموزش و پرورش با اشاره به وجود 14 هزار معلم زن سرپرست خانوار تاکيد کرد: آموزش و پرورش تلاش مي کند برنامه‌هايي در جهت حمايت از اين گروه اتخاذ کند تا مشکلات اين گروه برطرف شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن