تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرکس نماز را سبک بشمارد ، بشفاعت ما دست نخواهد یافت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821160742




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دروغی بزرگ در تیتر و متن رسانه های فارسی زبان غرب/ پایان سکوت پس از هفتاد روز


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



دروغی بزرگ در تیتر و متن رسانه های فارسی زبان غرب/ پایان سکوت پس از هفتاد روز
در حالی که دولت آمریکا در برابر محاصره دوماهه ترکمان های شیعه آمرلی سکوت کرد، رسانه های غربی می کوشند پس از پایان عملیات موفقیت آمیز ارتش عراق در آزادسازی این شهر، جای پایی برای دولت آمریکا بگشایند.



به این مطلب امتیاز دهید

    به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، با تلاش و همکاری مشترک نیروهای مردمی شیعی، پیشمرگه های کرد و ارتش عراق محاصره شهر آمرلی شکسته شد اما رسانه های غربی در تیترها و متن هایشان نام دولت آمریکا را نیز وارد این لیست می کنند.     ترکمان های شیعه که بیش از دو ماه است در محاصره داعش قرار گرفته بودند، به جای فرار کردن، ایستادند، در سختی فراوان با تروریست های داعش جنگیدند و در نهایت با حمایت دیگر نیروهای عراقی توانستند از محاصره خارج شوند و تروریست ها را فراری دهند.     موضوعی که در میان خبر آزادسازی شهر آمرلی، مهم تر به نظر می رسد نقش ارتش و دولتمردان آمریکایی در عراق است. چرا ارتش آمریکا که با تجهیزات فراوان در منطقه حضور فعالی دارد و دولت آمریکا که ادعای حقوق بشرشان همواره شنیده می شود، در این دو ماه هیچ کاری برای نجات شیعیان در آمرلی نکردند؟ چرا اجازه دادند مردم بیگناه و بی پناه این مدت طولانی را با گرسنگی و ترس سر کنند؟ چرا دولت آمریکا همچون ایزدی ها برای کمک به ترکمان ها فضایی جهانی به راه نینداخت؟ و ...     این مسأله زمانی جای تأمل بیشتری می یابد که پس از عملیات مشترک ارتش، کردها و شیعیان برای آزادسازی آمرلی، دولت آمریکا تلاش می کند نام خود را نیز در این میان بگنجاند و بدون اشاره به سکوت هفتاد روزه اش عملیات آزادسازی را به نام خود سند بزند.     همه تلاش های آمریکا در حالی صورت می گیرد که سخنگوی ارتش عراق و دیگر مقامات عراقی نامی از آمریکا در این عملیات نیاورده اند و تا قبل از پایان موفقیت آمیز عملیات، خبرهای رسانه های غربی تنها از کمک های محدود غذایی آمریکا از راه هوایی برای مردم این شهر پس از هفتاد روز حکایت می کردند.     روز گذشته در خبر حملات جدید نمایشی و تبلیغی آمریکا در عراق نوشتیم که تاکنون حملات هوایی آمریکا در عراق بسیار محدود و بیشتر برای نجات جان سربازان آمریکایی بوده است. عملیات هایی که بیشتر جنبه تبلیغاتی و نمایشی دارند. نمونه آن هم در جریان آزادسازی شهر آمرلی نمایان شد. در حالی که ارتش عراق با کمک نیروهای مردمی در حال تلاش برای نجات مردم آمرلی بود ارتش آمریکا تنها چند اتومبیل داعش را در اطراف سد موصل هدف قرار داد و سپس آن را با کمک رسانه ها بزرگ نمایی کرد. آیا آمریکا توانایی نابود کردن داعش را ندارد؟ هدف از این عملیات های محدود و نمایشی و تبلیغات گسترده آن چیست؟     رسانه های فارسی زبان وابسته به دولت های انگلیس، آمریکا، فرانسه و آلمان نیز در راستای سیاست دولت هایشان در متن یا تیتر خبرهایشان، دروغ بزرگی به نام شرکت نیروهای غربی یا آمریکایی در عملیات نظامی آزادسازی آمرلی را منتشر کردند اما در نهایت مشخص می شود که منظورشان از کمک دولت های غربی در عملیات نظامی، همان بسته های غذایی بوده که پس از هفتاد روز با بالگرد برای مردم آمرلی پرتاب کرده اند.     سایت انگلیسی بی بی سی فارسی (BBCPERSIAN) نوشته است:     گزارش‌ها از عراق حاکی است که محاصره شهر آمرلی در شمال شرق این کشور که از حدود دو ماه پیش در محاصره شبه‌نظامیان دولت اسلامی (داعش) بود، شکسته شده است.    

  تیتر دیروز بی بی سی فارسی/ عدم اشاره به نقش آمریکا     بی بی سی فارسی که در خبر دیروزش با عنوان "حمله گسترده ارتش عراق، شیعیان و کردها برای شکستن محاصره آمرلی" نشانی از حمایت نظامی آمریکا در آن دیده نمی شد ناگهان تغییر موضع داد و پس از پایان موفقیت آمیز عملیات، تلاش کرد نام دولت آمریکا را نیز در خبرش بگنجاند:      «ارتش عراق دیروز شنبه ۳۰ اوت با پشتیبانی گروه‌های مسلح شیعه و کرد و با حمایت حملات هوایی آمریکا، عملیات گسترده‌ای را برای پایان دادن به محاصره این شهر آغاز کرد. در جریان عملیات اخیر نیروی هوایی آمریکا، بریتانیا، فرانسه و استرالیا در کمک‌رسانی هوایی به ساکنان آمرلی شرکت داشته‌اند.»     بی بی سی مشخص نکرد که آیا منظورش از کمک رسانی هوایی آمریکا، عملیات نظامی علیه داعش بوده یا رساندن بسته های غذایی پس از هفتاد روز؟!      

    سایت آمریکایی رادیو فردا (RADIOFARDA) نیز این دروغ را منتشر کرد و نوشت: گزارش‌های رسیده از عراق حاکی است که با پشتیبانی هوایی آمریکا و ارتش عراق و پیشروی شبه نظامیان شیعه، محاصره ترکمن‌های ساکن شهر آمرلی در شمال بغداد روز یکشنبه ۹ شهریور شکسته شد.     خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌نویسد که بعد از ۴۵ [70] روز محاصره آمرلی توسط نیروهای افراطی «خلافت اسلامی»، نیروهای امنیتی و شبه نظامیان شیعه عراق با کمک حملات هوایی آمریکا، محاصره شهر آمرلی را شکستند.     در ادامه این خبر سخنان سخنگوی ارتش عراق آمده است که در آن هیچ اشاره ای به نقش آمریکا در این عملیات نشده است:  ژنرال قسیم الموسوی، سخنگوی ارتش عراق در یک برنامه زنده تلویزیونی اعلام کرد که عملیات علیه نیروهای افراط گرای داعش، از بامداد یکشنبه آغاز شد و نیروهای نظامی عراق اواسط روز یکشنبه موفق شدند وارد شهر آمرلی شوند.     رادیو فردا در نهایت منظورش از کمک آمریکا در این عملیات را آشکار کرد: شکستن حصر شهر آمرلی در حالی است که وزارت دفاع آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد که از طریق هوایی اقدام به توزیع کمک به مردم این شهر کرده است.    

    سایت دویچه وله (Deutsche Welle) سخنان یک سخنگوی امنیتی عراق را آورده است که او هم اشاره ای به نقش آمریکا نکرده است:     سپهبد قاسم عطا، یک سخنگوی امنیتی عراق، به خبرگزاری فرانسه گفته است: «نیروهای ما محاصره آمرلی را شکسته و وارد این شهر شدند.»     جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که ارتش ایالات متحده در پاسخ به درخواست دولت عراق اقدام به پرتاب هوایی کمک‌های انسان‌دوستانه برای مردم محصور در شهر آمرلی کرده است. به گفته وی کشورهای استرالیا، فرانسه و بریتانیا نیز در این عملیات نوع‌دوستانه با آمریکا همکاری داشته‌اند.     در حالی که ارتش آمریکا به گفته خود منابع غربی تنها چند عملیات محدود در اطراف سد موصل علیه داعش داشته، دویچه وله نوشته است: در همین حال به گفته یک افسر ارتش آمریکا، همزمان با توزیع هوایی بسته‌های غذا و آب و در راستای حمایت از این عملیات، "حملات هوایی نیز علیه مواضع تروریست‌های دولت اسلامی در آمرلی" صورت گرفته است.     این سایت آلمانی نام این افسر ارتش آمریکا را نیاورده است و توضیح نداده که این عملیات چه زمانی انجام شده است؟ چرا مقامات عراقی اشاره ای به آن نمی کنند؟ و چرا تا قبل از آزادسازی موفقیت آمیز آمرلی، ارتش آمریکا منکر دخالت خود در این عملیات می شد و تنها از کمک های غذایی سخن می گفت اما پس از عملیات نظامی...؟     ضمن آنکه "حاکم الزاملی" نماینده فراکسیون پارلمانی الاحرار، هرگونه دخالت آمریکا در این عملیات نظامی را صراحتا رد کرده است.  

    سایت صدای آمریکا (VOA) وابسته به وزارت خارجه آمریکا این دروغ بزرگ را در تیتر خود آورد: "ارتش عراق با پشتیبانی هوایی آمریکا محاصره آمرلی را شکست"     نیروهای ارتش عراق و گروه‌های مسلح شیعه و کرد آن کشور، که از روز شنبه عملیات نظامی گسترده‌ای را با پشتیبانی هوایی ارتش ایالات متحده برای آزادسازی شهرک آمرلی واقع در شمال شرق آن کشور آغاز کرده بودند، موفق شدند روز یکشنبه محاصره آن شهر که از حدود ۶ هفته پیش در محاصره پیکارجویان گروه «دولت اسلامی»[داعش] بود را بشکنند.     منظور این سایت آمریکایی نیز ظاهرا همان کمک های غذایی بوده است؛ چون در ادامه نوشت: نیروی هوایی آمریکا، بریتانیا، فرانسه و استرالیا نیز در عملیات کمک‌رسانی هوایی به ساکنان آمرلی شرکت داشتند.     به گفته سخنگوی ارتش عراق، شکستن حصر آمرلی «یک دستاورد بزرگ و یک پیروزی مهم» برای همه کسانی که در این عملیات درگیر بودند، از جمله ارتش عراق، نیروهای ویژه، پیشمرگه‌های کرد و گروه‌های مسلح شیعه به حساب می‌آید.     اگر آمریکا در این عملیات نظامی نقشی داشته، چرا سخنگوی ارتش عراق نام همه را آورده جز دولت و ارتش آمریکا؟!    

    سایت رادیو فرانسه(Radio France Internationale) نیز برای کمک به دولت آمریکا، تیتر کذبی برای خبرش آورد:  "محاصره شهر آمرلی با حمایت هوائی آمریکا شکسته شد"     ارتش عراق با پشتیبانی شبه نظامیان مسلح کرد و شیعه عملیات گسترده ای را از روز شنبه برای پایان دادن به محاصره شهر آمرلی آغاز کرده بود. این نیروها توانستند با حمایت حملات هوائی آمریکا به پیشروی خود ادامه دهند.     شهر آمرلی محل سکونت نزدیک به ٢٠هزار تن اقلیت ترکمن شیعه مذهب است. از زمان آغاز محاصره شهر آمرلی توسط شبه نظامیان دولت اسلامی، ساکنان این شهر با کمبود آب آشامیدنی، مواد خوراکی و دارو مواجه بودند.     این سایت نیز مانند دیگر سایت های غربی، حمایت هوایی ارتش آمریکا را اینگونه شرح داده است: روز گذشته (شنبه) برخی از کشورها از جمله ایالات متحده آمریکا، استرالیا، فرانسه و بریتانیا اقدام به ارسال محموله های کمک‌های بشردوستانه حاوی آب آشامیدنی و مواد خوراکی به این منطقه نمودند.     آیا منظور از حمایت هوایی و حملات هوایی ارتش آمریکا، ارسال بسته های آب معدنی است؟!    

444    




۱۰/۰۶/۱۳۹۳ - ۰۹:۳۳




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن