تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن زود خشنود و دير ناراحت مى شود و منافق زود ناراحت و دير خشنود مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819422829




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زیرساخت‌های لازم برای پذیرش افزایش زائران در قم فراهم شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قم آیت الله هاشمی شاهرودی:
زیرساخت‌های لازم برای پذیرش افزایش زائران در قم فراهم شود
قم - خبرگزاری مهر: نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ورود میلیون‌ها زائر به قم گفت: شهرداری و دیگر دستگاه‌ها باید مسئولانه عمل کرده و زیر ساخت‌های لازم را فراهم کنند تا در شرایط این حجم از جمعیت، جرائم افزایش نیابد.



به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی در دیدار فرمانده انتظامی استان قم ضمن تبریک دهه کرامت، وضعیت امنیتی و انتظامی استان را مطلوب ارزیابی و اظهار کرد: قم از نظر علمی، فکری و دینی مرکز تشیع، خاستگاه انقلاب اسلامی و‌ام القرای جهان اسلام است. وی با تاکید بر اینکه امروز حوزه مهم اسلام و روحانیت در قم قرار دارد به تحصیل بیش از 160 هزار طلاب خارجی در قم اشاره و تصریح کرد: توجه به قم از همه جهات باید در رده‌های اول باشد. عضو جامعه مدرسین حوزه با مهم خواندن فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی پلیس قم، افزود: ارتباط با حوزه‌های علمی و دانشگاهی ضروری است و هرقدر کار مشترک در این زمینه انجام شود، جا دارد. وی سپس با مقایسه وضعیت امنیتی و انتظامی سابق و حال استان، گفت: در گذشته در حوزه مواد مخدر و برخی جرائم خاص مشکلاتی متوجه قم بود اما امروز به لطف الهی و با همبستگی نیروی انتظامی، دستگاه قضایی و دادستانی این موضوعات مدیریت و مرتفع شده است. آیت الله هاشمی شاهرودی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ورود میلیون‌ها زائر خارجی از کشورهای مختلف و همچنین از استان‌ها به قم، در خصوص کمبود یا نبود زیرساخت‌های لازم برای پذیرش این حجم از زوار، تصریح کرد: شهرداری و دیگر دستگاه‌ها باید مسئولانه عمل کرده و زیر ساخت‌های لازم را فراهم کنند تا در صورت این حجم از جمعیت، جرائم افزایش نیابد. ارتباط منظم و مستمر پلیس قم با مراجع تقلید سردار کاظم مجتبایی نیز در این دیدار به جهت گیری فکری و رفتاری پلیس در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی اشاره و اظهارکرد: پلیس باید با بهره گیری از ظرفیت‌های دینی و علمی و در کنار آن با رفتار منظم و مقتدرانه به وظایفش عمل کند. وی گفت: بخش اندکی از جامعه که قانون را بر نمی‌تابند باید با قدرت و اقتدار با آن‌ها برخورد شود و این اقتدار را امروز در پلیس شاهد هستیم. محور دیگر سخنان فرمانده انتظامی استان قم ارتباط منظم و مستمر پلیس قم با مراجع عظام دینی بود که وی آن را خط محوری پلیس دانست و تصریح کرد: ارتباط بین پلیس و دانشگاه ارتباط مناسبی است و جلسات هم اندیشی و تفاهم نامه بین طرفین منعقد شده که به غنای علمی پلیس می‌افزاید.

سردار مجتبایی سپس با اشاره به وجود بیوت مراجع معظم، حرم مطهر کریمه اهل بیت (س)، ‌مسجد مقدس جمکران، حوزه‌های علمیه و مراکز علمی و فرهنگی در قم، اظهارکرد: این مهم باعث شده تا فرماندهی انتظامی استان در حل مشکلات مصمم عمل کند. وی در ادامه با اشاره به راه اندازی قرارگاه‌های مرصاد، خیبر و ذوالفقار، گفت: قرارگاه خیبر به منظور پیشگیری و مبارزه با سرقت‌های خرد و کلان و قرار‌گاه مرصاد به منظور کنترل وضعیت امنیتی محورهای مواصلاتی استان است که با انجام ایست و بازرسی در ورودی‌های محورهای مواصلاتی عمل می‌کند و همچنین قرارگاه ذوالفقار نیز عمدتاً متمرکز در برخورد با اراذل و اوباش حرفه‌ای است که آن‌ها را مستمر رصد و کنترل می‌کند. سردار مجتبایی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به انسجام قابل قبول در درون مجموعه فرماندهی انتظامی استان، گفت: تعامل و همکاری بین پلیس و دستگاه قضایی، اطلاعاتی، امنیتی و همچنین سپاه استان به نحو مطلوبی برقرار است. برگزاری فصلی رزمایش امر به معروف و نهی از منکر فرمانده انتظامی استان با اشاره به برگزاری فصلی رزمایش امر به معروف و نهی از منکر در استان و حضور نیروهای مردمی و ناصحین در این رزمایش، تصریح کرد: استفاده از توان مردمی در دستور کار پلیس است، در این رزمایش تذکر لسانی در سطح استان داده می‌شود و در صورت لزوم نیروی انتظامی وارد عمل خواهد شد. وی افزود: نیروی انتظامی در قم رسالت مهمی دارد که به آن پایبند است و سعی می‌کند این حساسیت‌ها را به دقت دنبال کند. فرمانده انتظامی استان قم با بیان رضایتمندی مردم قم در حوزه امنیت به نظر سنجی‌های صورت گرفته در این رابطه اشاره کرد و گفت: قم در حوزه تامین امنیت در رتبه‌های اول تا سوم قرار دارد و از نظر رضایتمندی مردم نسبت به سایر استان‌ها وضعیت بهتری دارد. سردار مجتبایی در خاتمه با اشاره به پیشرفت‌های قرآنی در مجموعه فرماندهی انتظامی استان، اظهار کرد: اکنون بیشتر خانواده‌های کارکنان این فرماندهی حافظ و قاری قرآن هستند و در خصوص بصیرت افزایی کارکنان و سالم سازی محیط کار و همچنین فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و آگاه سازی اقدامات خیلی خوبی انجام شده است.


۱۳۹۳/۶/۹ - ۱۸:۳۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن