تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803247128




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کلوپ و کانون های ورزشی در مدارس برتر راه اندازی می شود/ مسیر ترقی دانش آموزان نباید متوقف شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش: کلوپ و کانون های ورزشی در مدارس برتر راه اندازی می شود/ مسیر ترقی دانش آموزان نباید متوقف شود خبرگزاری پانا: معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای در مدارس سراسر کشور برگزار می شود.
۱۳۹۳ يکشنبه ۹ شهريور ساعت 18:40



به گزارش خبرگزاری پانا، بهزاد حمیدی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای در مدارس سراسر کشور خبر داد و اظهار داشت: هدف از برگزاری المپیاد ورزشی در مدارس تقویت روحیه نشاط و شادابی دانش آموزان و ارتقای سطح تعلیم و تربیت آنان است.
وی استعدادیابی، توجه به ورزش همگانی و قهرمانی را سه سیاست مهم معاونت تربیت بدنی کشور دانست و افزود: همزمان با آغاز هفته تربیت بدنی در 26 مهر ماه آینده، زنگ آغاز المپیادهای درون مدرسه‌ای توسط وزیر آموزش و پرورش نواخته می‌شود.
وی گفت: این مسابقات با مشارکت والدین، مدیران و معلمان مدارس برگزار می شود.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه المپیاد ورزشی درون مدرسه ای بزرگترین رویداد ورزشی آموزش و پرورش است، اضافه کرد: در این رویداد ورزشی بیش از 3 میلیون دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی شرکت می کنند.
وی با اشاره به اهمیت برگزاری المپیاد‌های ورزشی در مدارس اضافه کرد: تمام مدارس کشور باید نسبت به برگزاری المپیاد‌های ورزشی درون مدرسه‌ای اقدام کنند .
این مقام مسئول پایان طرح المپیاد‌ها را اسفند ماه بیان کردو افزود: کشور نیازمند انس دانش آموزان با مدرسه، شادابی و نشاط محیط های ورزشی است که در سایه این حرکت، افزایش خواهد یافت.
حمیدی گفت: مدارس این اختیار را دارند که در المپیادها از ظرفیت رشته های ورزشی بومی نیز بهره ببرند.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: 33 هزار دبیر تربیت بدنی در 105 مدرسه کشور به دانش آموزان سلامت و تندرستی می‌بخشند.
وی تصریح کرد: هم اینک سه هزار مکان ورزشی برای 12 میلیون و 13 هزار دانش آموز کشور وجود دارد که با همت دولت و خیرین افزایش نیز خواهد یافت.
حمیدی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کتاب‌های راهنمای معلم با همکاری سازمان پژوهش، تالیف و تدوین خواهند شد و دامنه مخاطبان آن را معلمان ورزش و تربیت ‌بدنی از کلاس یک ابتدایی تا سال آخر دبیرستان تشکیل می‌دهند.
وی ادامه داد: محتوای این آثار در سال‌های نخستین مدرسه حرکات پایه، سپس اجرای ورزش‌های مادر و در پایان نیز مهارت‌های پیچیده را در قالبی مدون به مربیان ورزش در مدارس آموزش و ارایه می‌دهند.
معاون تربیت‌ بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش درباره دیگر برنامه‌های این سازمان گفت: برگزاری و ساماندهی المپیادهای ورزشی در مدارس، راه‌اندازی نهضت داوطلبی در مدرسه‌ها، استفاده از توانمندی‌ کادر مدرسه و اولیای دانش‌آموزان و بهبود بخشیدن به وضع تربیت ‌بدنی و ورزش در مدارس، از جمله برنامه‌های معاونت تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش به شمار می‌آیند.
حمیدی تصریح کرد: باید هویت علمی و اخلاقی دانش آموزان در مدارس مورد توجه قرار گرفته تا خصلت قهرمانی و هویت ملی آنها شکل بگیرد.
وی در همین راستا بر ضرورت انس دانش آموزان با ورزش همگانی و قهرمانی تاکید کرد و ادامه داد: این مهم باید در مدارس احیا شود.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: سعی داریم در ورزش مدارس مینیاتوری از ورزش المیپک را اجرایی کنیم.
وی تعداد رشته های ورزشی قابل اجرا در مدارس را 27 رشته برای دانش آموز پسر و 24 رشته برای دختران دانش آموز عنوان کرد.
حمیدی گفت: اگر قطار ورزشی در مدارس متوقف شود نه تنها این امر قابل ترمیم نیست بلکه وررزش ملی در 10 سال آینده کمرشکن خواهد بود و لطمه خواهد خورد.
وی با بیان اینکه مسیر ترقی دانش آموزان نباید متوقف شود، ادامه داد: با وجود تمام موانع و سختی ها کلید مسابقات ورزشی را در مدارس زده ایم و با جدیت دنبال خواهیم کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تمام مدارس جدید و تازه تاسیس ملزم به دارابودن سالن های ورزشی هستند ابراز داشت: برای مدارس غیر انتفاعی نیز که از این ظرفیت مهم بی بهره هستند نیز راهکارهایی در نظر گرفته شده است.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش سرانه فضای ورزشی در مدارس را 22 صدم متر مربع دانست و ابراز داشت: تا رسیدن به استاندارد فاصله بسیار زیادی داریم.
وی در پایان با بیان اینکه 98/5 درصد بودجه آموزش و پرورش صرف حقوق می شود، گفت: بودجه تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش امسال 5/5 برابر شده و به 28 میلیارد تومان افزایش یافته که امیدواریم این رقم اختصاص یابد.
به گزارش پانا، بهزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش به منظور حضور در بیست و ششمین دوره رقابت های علمی تخصصی معلمان تربیت بدنی سراسر کشور و دهمین دوره جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تربیت بدنی به شیراز سفر کرده است.
ملیحه فریدفر
 











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن