تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس سه روز آخر ماه شعبان را روزه بگيرد و به روزه ماه رمضان وصل كند خداوند ثواب روزه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820279496




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تأکيد آيت‌الله مکارم شيرازي بر پالايش فضاي مجازي/ سخنانم در ارتباط با اينترنت تحريف شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ شهريور ۱۳۹۳ (۱۶:۳۱ب.ظ)
تأکيد آيت‌الله مکارم شيرازي بر پالايش فضاي مجازي/ سخنانم در ارتباط با اينترنت تحريف شد يکي از مراجع تقليد قم با اشاره به برنامه وزارت ارتباطات در اجراي نسل سوم اينترنت تلفن همراه گفت: شوراي عالي فضاي مجازي توضيحاتي را در اين ارتباط به من دادند و احساس کردم در اين خصوص خطري ايجاد مي‌شود، اما؛ متأسفانه برخي‌ سخنان مرا تحريف کردند.
به گزارش خبرگزاري موج، آيت‌الله ناصر مکارم شيرازي در ديدار با دکتر لاريجاني با بيان اينکه رئيس مجلس در ديدار امروز توضيحات کاملي را در مسائل مختلف کشور؛ به ويژه مسائل درجه اول ارائه کرد، گفت: واقعيت اين است که دولت در يک سال اخير خدمات خوبي ارائه کرده است، ولي؛ مشکلات هنوز وجود دارد که دولت بايد در راستاي رفع آنها تلاش کند.
اين مرجع تقليد در ارتباط با مسائل مربوط به انتقاد از مسوولان دولتي افزود: قطعاً اگر انتقاد سازنده باشد مطلوب است و اگر مخرب باشد، عذاب است. از طرف ديگر به طور حتم انتقاد سازنده تلخ است، ولي؛ بايد تحمل کرد و پذيرفت، اما اگر اين انتقادها نباشد، اشتباهات تکرار مي‌شود، بنابراين دولت نبايد از انتقادات سازنده ناراحت شود. همچنين اين موضوع را بايد متذکر شد که انتقادات مخرب در شرايط فعلي درست نيست.
وي با اشاره به وجود برخي مشکلات اقتصادي و فرهنگي در کشور گفت: مشکلات اقتصادي متوليان زيادي دارد، ولي؛ مشکلات فرهنگي داراي متوليان کمتري است، از اين‌رو ما بر مشکلات فرهنگي کشور تاکيد مي‌کنيم.
آيت‌الله مکارم شيرازي با اشاره به برنامه وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات در اجراي نسل سوم اينترنت گفت: شوراي عالي فضاي مجازي توضيحاتي را در اين ارتباط به من دادند و من احساس کردم که در اين خصوص خطري ايجاد مي‌شود که در نهايت تذکر دادم، اما متاسفانه برخي‌ها اين صحبت‌هاي من را تحريف کردند.
وي با تاکيد بر اينکه ما مخالف تکنولوژي نيستيم افزود: به نظر ما استفاده از تکنولوژي واجب است، زيرا وقتي مسلمانان داراي نهضت علمي و انقلابي بودند اروپايي‌ها دوران قرون وسطي را طي مي‌کردند از اين رو ما موافق تکنولوژي هستيم.
اين مرجع تقليد ادامه داد: تکنولوژي غربي مانند يک آب گل‌آلود و غيربهداشتي است، البته آب مايه حيات است ولي آب گل‌آلود را بايد تصفيه کرد، بنابراين تکنولوژي نسل سوم اينترنت هم مانند آب گل‌آلود بايد تصفيه شود تا در اختيار مردم قرار گيرد، بنابراين اين را بايد گفت که آدم بي‌عقل مخالف تکنولوژي و پيشرفت علم است.
آيت‌الله مکارم شيرازي تصريح کرد: قطعاً غربي‌ها در حوزه تکنولوژي پايبند به مسائل اخلاقي و فرهنگي نيستند اما ما که پايبند هستيم و خط قرمزهايي داريم، معتقديم که هر تکنولوژي‌ بايد پالايش شود.
وي با بيان اينکه شتاب و عجله در اجراي نسل سوم اينترنت اشتباه است، گفت: در ارتباط با استفاده از اين تکنولوژي اعضاي شوراي فضاي مجازي نظراتي را دارند که اين نکات بايد در نشست‌هايي با مسئولان و وزير ارتباطات مطرح شود؛ زيرا در غير اين‌ صورت در آينده مشکلات بسياري ايجاد مي‌شود.
اين مرجع تقليد با بيان اينکه در کشور ما مسائل فرهنگي هميشه تبديل به مسائل اقتصادي و سياسي مي‌شود، ادامه داد: ما به‌عنوان يک دولت اسلامي معتقديم که اگر اخلاق فاسد شد، مشکلات ديگر هم به تبع آن ايجاد مي‌شود، از اين‌رو مي‌توان ريشه برخي مشکلات مانند طلاق، بي‌بندوباري و آسيب‌ديدن نظام خانواده را در استفاده اشتباه از اين موارد مشاهده کرد.
وي با بيان اينکه ما مسائل فرهنگي را به دقت رصد مي‌کنيم، خطاب به دکتر لاريجاني تاکيد کرد: البته گاهي اين مسائل هزينه‌هايي را براي ما دارد، اما اميدواريم شما هم پيام ما را به مسئولان به ويژه وزير ارتباطات برسانيد تا در ارتباط با اين تکنولوژي فکري کند.
آيت‌الله مکارم شيرازي با اشاره به توليد نشريات داخلي در دانشگاه‌ها گفت: بايد بر نشريات داخلي دانشگاه‌ها نظارت شود، البته ما علاقه زيادي به دانشجويان و اساتيد و دانشگاهيان داريم، اما دشمنان مي‌خواهند از اين راه و حربه استفاده کنند، اميدوارم با موقعيت تاثيرگذار جنابعالي و نفس عالي شما، مشکلات فرهنگي حل شود.
در ادامه دکتر لاريجاني با اشاره به موضوعات مطرح شده درخصوص نسل سوم اينترنت در کشور گفت: قطعاً اين تکنولوژي‌ها بايد پيوست فرهنگي داشته باشند، البته بايد براساس برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده اينترنت داخلي گسترش پيدا مي‌کرد و حتي طراحي‌هاي اوليه آن انجام شد، اما؛ من قطعاً براي پيگيري موضوعات مطروحه از سوي جنابعالي با وزير مربوطه و دبير شوراي عالي فضاي مجازي تماس مي‌گيرم و موضوع را بررسي مي‌کنم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن