تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):كسى كه در دلش هوايى جز خشنودى خدا خطور نكند، من ضمانت مى‏كنم كه خداوند دعايش را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803347465




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از ارادت آیت الله خاتم یزدی تا مودت اسقف اعظم گرجستان به رهبر معظم انقلاب


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



معاون فرهنگی هنری جامعه المصطفی مطرح کرد؛
از ارادت آیت الله خاتم یزدی تا مودت اسقف اعظم گرجستان به رهبر معظم انقلاب خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگس هنری جامعه المصطفی گفت: مرحوم آیت الله خاتم یزدی، وصی امام راحل، حضرت آقا را دارای شخصیتی بی همتا در زمان خود می دانست و معتقد بود در حوزه مسائل سیاسی و فرهنگی جهان اسلام، دیگران در برابر مقام معظم رهبری حرفی برای گفتن ندارند.



به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین صالح با اشاره به جایگاه فقهای دین در مکتب اهلبیت(علیهم السلام)، اظهار کرد: در نظام تربیتی مکتب اهل بیت(علیهم السلام)، جایگاه عالمان برجسته دینی که انعکاسی از شخصیت پشوایان دینی هستند، مشهود و انکارناشدنی به شمار می آید.
وی با تأکید بر پشتوانه معنوی علما در هدایت و رهبری جامعه، افزود: نگاه به شخصیت و منش علمای اعلام تأثیرگذار در تاریخ حوزه های علمیه شیعه، به ما می نمایاند که از جایگاه برجسته ای در حوزه دانش و بینش معرفتی برخوردار بوده اند.
معاون فرهنگی- تربیتی جامعه المصطفی با بیان این که در دکترین و نظریه اهل بیت(علیهم السلام)، بحث ولایت از جایگاه ویژه ای برخوردار است، اضافه کرد: در نگاه اهل بیت(علیهم السلام)، ولایت انسان انحصار در خداوند متعال دارد، چرا که او فیض هستی است و فیض وجود انسان از خداوند متعال ریشه می گیرد. از این رو، هیچ ولایتی به غیر او اصالت ندارد که در قرآن کریم نیز بارها به آن تأکید شده است.
مستند قرآنی و روایی ولایت فقیه
حجت الاسلام والمسلمین صالح با اظهار این که خداوند متعال، پس از ولایت خود بر هستی و انسان، با آیه "اطیعوالله و اطیعوالرسول و اولی الامرمنکم" به ولایت رسول اکرم(ص) اشاره می کند که در امتداد ولایت خداست و به معنای سرپرستی و ولایت کامل است، ادامه داد: با تصریح آیه و فرموده امام صادق(ع) "وَلَایَتُنَا وَلَایَةُ اللَّهِ الَّتِی لَمْ یَبْعَثْ نَبِیّاً قَطُّ إِلَّا بِهَا"، ولایت ائمه هدی(علیهم السلام)، همان ولایت الهی شمرده می شود که همه انبیاء با آن ولایت مبعوث شده اند و ریشه در همان ولایت پیدا می کند.
وی ابراز کرد: معتقدیم که امام زمان(عج)، در پس پرده غیبت نیز مرجع و نماینده خداوند بر زمین است، اما مردم برای رسیدگی به حوائج و کارهای خود احتیاج به ولایت ظاهری نیز دارند که از پس این مسئولیت خطیر برآید و ولایت او ریشه در ولایت اهل بیت(علیهم السلام)، رسول خدا(ص) و پروردگار بزرگ داشته باشند تا حجت برای همگان باشد.
معاون فرهنگی- تربیتی جامعه المصطفی با اذعان این که در تئوری ولایت فقیه، هدایت جامعه به دست کسی داده می شود که عالمی فرهیخته باشد و بینشی صحیح داشته باشد تا با تقوای الهی، دچار هوای نفس نگردد، افزود: هرچند که در غیبت، جهاد ابتدایی معنا پیدا نمی کند، اما کلید جهاد دفاعی به عهده مدیر عالم باتقواست تا سعادت بشر را بیمه کند.
 انقلاب اسلامی، بستری برای عملیاتی سازی نظریه ولایت فقیه
وی با ابراز این که امام خمینی(ره) مبدع نظریه ولایت فقیه نبوده اند، بلکه آن را تبدیل به نظریه ای عملیاتی کردند و آن را به جهان ارائه دادند، خاطرنشان کرد: در مسافرت به یکی از کشورهای اسلامی که داشتم، یکی از علمای شاخص آن کشور نقل می کرد "پس از استقلال کشورم، علما جلسه ای گرفتند که چه حکومتی داشته باشند که در نهایت تصمیم گرفته شد تا حکومتی سکولار داشته باشیم و همه اقشار جامعه در آن دخیل باشند. اما هنگامی که انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید و شاهد حکومت فراگیر و جامع آن شدیم، آرزو کردیم که ای کاش این انقلاب، قبل از انقلاب ما روی می داد تا از آن الگو می گرفتیم و در کشور خود حکومت اسلامی مبتنی بر ولایت فقیه ایجاد کرده و از شخصی همانند رهبری انقلاب اسلامی ایران پیروی می کردیم".
 نظر مستشرق غربی درباره مذهب شیعه
نماینده جامعه المصطفی در چین افزود: یکی از مستشرقین غربی که مذاهب اسلامی را مورد مطالعه قرار داده است، اذعان می کند "یکی از مترقی‌ترین مذاهب اسلامی را مذهب شیعه یافتم، چرا که پیروان آن مذهب، لحظه‌ای بدون امام نمی‌مانند و هر مذهبی که لحظه‌ای از امام خود دور نماند، به حق است".
وی، با اشاره به حدیث "من مات و لم یعرف امام زمانه مات میته جاهلیه"، بیان کرد: به تصریح این حدیث، اگر انسان در عصر غیبت ولی فقیه خود را نیز نشناسد و در فتنه ها و پیچ و خم های روزگار به رهبر خود تأسی نکند، به مرگ جاهلیت از دنیا رفته است.
امام خامنه ای(حفظه الله)، واژه ای نامأنوس در بین ما
معاون فرهنگی- تربیتی جامعه المصطفی با اظهار این که واژه امام خامنه ای(حفظه الله) باید در بین ما رواج یابد، اظهار کرد: با توجه به مسئولیتی که در جامعه‌المصطفی دارم که حضورم در بسیاری از کشورهای اسلامی را به همراه داشته است، می گویم که مردم این کشورها به علمایی که به مراتب در حوزه علمی، فقهی و سیاسی توانایی کمتری نسبت به حضرت آقا دارند، لفظ امام اطلاق کنند. اما متأسفانه ما ایشان را کمتر به این نام می شناسیم و خطاب می کنیم.
 دیدگاه آیت الله سید خاتم یزدی درباره شخصیت رهبر انقلاب
وی با بیان این که در جهان اسلام، شخصیت ایشان بدیل ندارند، افزود: روزی طلاب را برای درس اخلاق به محضر مرحوم آیت الله سید عباس خاتم یزدی، فقیهی برجسته که سال ها شاگرد و وصی امام(ره) بودند، بردیم و از نگاه ایشان به حضرت آیت الله خامنه ای پرسیدیم، گفتند "ادعا نمی کنم که از جهت علمی رتبه علمی بالاتری از دیگر مراجع دارند، اما این شهادت را می دهم که ایشان چیزی از دیگر فقها کم ندارد، بلکه در برخی موارد نوآوری های بیشتری در مسائل مستحدثه علمی که هیچ سابقه ای در میان مراجع گذشته ندارد، دارند و به شکل ماهرانه ای به آن ورود پیدا می کنند که تنها از شخصیت برجسته فقهی همانند ایشان بر می آید. در حوزه مسائل سیاسی و فرهنگی جهان اسلام نیز سایرین در برابر مقام معظم رهبری حرفی برای گفتن ندارند و ایشان در دوران خود بی همتا هستند".
نگاه مردم آسیای شرقی و چین به مقام شامخ ولایت
نماینده جامعه‌المصطفی در چین جایگاه امام خامنه‌ای در کشورهای آسیای شرقی به خصوص چین را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: مسلمانان این منطقه از آسیا علاقه بسیاری به ایشان دارند و همه شیعیان چین مقلد معظم‌له هستند و هنگامی که ایشان را از ماهواره‌ها می‌بینند، اشک شوق می‌ریزند و سخنان ایشان را پیگیری می‌کنند.
وی اضافه کرد: نمایندگی جامعه المصطفی در چین توانسته است بسیاری از شخصیت های ممتاز اهل سنت و دیگر ادیان این کشور را با ایشان آشنا کند، به گونه ای که نشریه معتبر "گلوبال پیپل" وابسته به روزنامه چینیزبان "گلوبال تایمز"، که هر دو هفته یکبار، یکی از شخصیتهای برجسته جهانی را معرفی میکند، شماره ای را به زندگی و رهبری حضرت آیت الله خامنه ای اختصاص داد و در روی جلد خود تصویر بزرگی از ایشان درج کرد و به بررسی شخصیت، خلقیات، نوع رهبری حضرت آقا و اطاعت پذیری مردم ایران از ایشان پرداخت.
آراء و افکار حضرت آقا را به مسلمانان دیگر کشورها صادر کنیم
حجت الاسلام والمسلمین صالح، با بیان این که طلاب جامعه المصطفی می توانند در قالب جریانی منظم ایشان را به ملل خود معرفی کنند، تأکید کرد: در میان مسلمانان چینی، افکار حسن البنا و دیگر شخصیت های مصری ترجمه و به افکار آنها تزریق می شود، ما نیز می توانیم از این فضا استفاده و افکار و آراء حضرت آقا را در میان مسلمانان کشورهایی همانند چین ترجمه، تنظیم و ارائه کنیم.
وی با اظهار این که اندیشه‌های مقام معظم رهبری، باید به صورت نظریه و مدل حکومتی به جامعه اسلامی ارائه شود، ادامه داد: مدیریت و تصمیم گیری های حکومتی ایشان، با تأکید بر اصالت قرآن و حدیث است و با توجه به این که مفسر قرآن و مسلط به فنون قرآنی هستند، به خوبی می توانند از عهده تشخیص راه برآیند.
معاون فرهنگی هنری جامعه المصطفی، با تأکید بر پایبندی بر اصول در عین تحول آفرینی معظم له، ادامه داد: امام خامنه ای، شخصیت امام راحل را به عنوان الگوی خود حفظ کردند و در هر سخنرانی خود از نام او یاد می کنند. ایشان توانستند با افکار او تصمیم بگیرند و بر اساس مقتضیات زمان عمل کنند.
تشخیص مصلحت نظام و تعدد سلایق آن، دلیلی بر مشورت پذیری رهبر انقلاب
وی مشورت پذیری رهبر انقلاب را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: ایشان از شخصیت هایی هستند که نخبگان و صاحبان اندیشه را به میدان تصمیم‌گیری می آورند و با آنها مشورت می کنند و بر اساس آن نظر خود را اعلام می کنند. بر این اساس، شوراهای متعدد از سلایق متعددی را به وجود آوردند تا به صورت تخصصی در امور مملکتی اعمال نظر کند که تشکیل مجمع تشخیص مصلحت نظام و تعدد سلایق اعضای آن، خود بهترین گواه بر این مهم است.
حجت الاسلام والمسلمین صالح بیان کرد: نگاه بین المللی و فتاوایی مانند حرمت اهانت به مقدسات دیگر مذاهب را می توان در این راستا ارزیابی کرد که با فتواهای خود، جوامع اسلامی را از فتنه هایی بزرگ نجات دادند. از این روست که بسیاری از گروه های تندروی اسلامی ایشان را متهم به تقریب گرایی بیش از اندازه مذاهب اسلامی می کنند و با ایشان آگاهانه یا ناآگاهانه مخالفت می کنند.
ارادت اسقف اعظم گرجستان به حضرت آقا
نماینده جامعه المصطفی در چین، با اشاره به میزان تأثیرگذاری ایشان بر عرصه بین الملل، اظهار کرد: گرجستان، کشور بزرگ مسیحی است که بیش از هشتاد درصد جمعیت آن را مسیحیان تشکیل می دهند و دارای اسقف اعظم بسیار محبوبی در بین دولت و مردم است. در مسافرتی که به این کشور و دیداری که با این اسقف داشتم، احترام بسیاری به هیات ایرانی گذاشت و در ادامه این گونه گفت "در مسافرتی که به ایران آمدم و با رهبر شما دیداری داشتم، تکریم و احترام بسیاری به من کرد که هیچگاه آن روز را از یاد نمی برم. از این رو به هر گروهی که از ایران می آیند، با دید احترام می نگرم و می توانید برنامه های مذهبی خود در این کشور را انجام دهید و به نشر تشیع بپردازید".
خاطره استاد قرائتی از فتنه و عزت نفس رهبر انقلاب
وی تهذیب نفس حضرت آقا و آثار آن در جریان فتنه 88 را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: استاد قرائتی نقل می‌کند در جریان این فتنه به مقام معظم رهبری گفتم که چرا آن کاندیدای انتخاباتی که در زمان ریاست جمهوری نیز با ایشان اختلاف داشتید را رد صلاحیت نکردید تا فتنه به وجود نیاید، جواب فرمودند: اگرچه من با ایشان مخالفت هایی داشتم، ولی از نظر شرعی این اجازه را ندارم که بر خلاف نظر شورای نگهبان دستور رد صلاحیت ایشان را دهم.
معاون فرهنگی تربیتی جامعه المصطفی با بیان این که فتنه 88، گرچه آسیب‌های بسیاری برای نظام ما داشت، اما دارای برکاتی مانند شناخت مردم از نوع مدیریت رهبری را به دنبال داشت، خاطرنشان کرد: یکی از این برکات، حضور طلاب غیرایرانی در حوزه علمیه قم است که یکی از همین طلاب، نگاه خود در مورد نظام ایران را، در وبلاگ خود اینگونه می‌نویسد "من دست کاسب دست فروش ایران را می بوسم که مایحتاج خود را از او خریدم تا قدرتی برای تعلم در حوزه علمیه پیدا کنم".
چرایی عدم توزیع رساله حضرت آقا در داخل کشور
وی با توجه به شاخصه‌های مدل مدیریت مطلوب از نگاه مقام معظم رهبری، اظهار کرد: ایشان، قوام حوزه های علمیه را به مراجع عظام آن می دانند و هیچگاه نخواسته اند که مراجع را تضعیف کنند. یکی از نزدیکان معظم له نقل می کند که وقتی از ایشان دلیل عدم توزیع رساله در داخل کشور را پرسیدم، فرمودند "با وجود مراجع عظام کنونی، نیازی به توزیع رساله علمیه ام نیست و از طرفی می ترسم که توزیع آن باعث مراجعه کمتر مردم به دیگر بیوت شود که راضی به آن نیستم. هرچند در خارج از کشور این چالش وجود ندارد و مشکلی در توزیع رساله نیست".
طلاب، تئوری نظام جامع اسلامی را به مردم معرفی کنند
حجت‌الاسلام والمسلمین صالح، با اشاره به استقلال حوزه ها، اذعان کرد: دستاورد کنونی ما از حوزه ها، از پیشینه نبود وابستگی آنها به دستگاه های حکومتی است. بنابراین در نظام اسلامی کنونی نیز باید حوزه ها خلاق باشند و تئوری و الگوی اسلامی در ابعاد مختلف حکومتی مانند قضا، خانواده و پزشکی را به عنوان "نظام جامع اسلامی" به جامعه معرفی کنند.
معاون فرهنگی- هنری جامعه المصطفی تحول گرایی در حوزه های علمیه از منظر رهبری را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: حوزه های علمیه نباید، حالت جمود و ایستایی داشته باشند، از این روست که حضرت آقا تأکید می کنند" هرچند شهید مطهری باید شناخته گردد، اما نباید در اندیشه های ایشان درجا زد و به عقب برگشت، چراکه آنها ناظر به فضا و مقتضیات آن برهه از زمان بوده است".
وی به دیدارهای طلاب با امام خامنه ای و تعمم آنها به دستان مبارک ایشان اشاره و اضافه کرد: در این دیدارها، حضرت آقا با هر طلبه سلام و احوال پرسی می کنند و خواسته های آنها را با روی باز می پذیرند. جمله های معروف حضرت آقا درباره طلاب غیرایرانی در مسافرت اخیرشان به قم فراموش نشدنی است که "شما فرزندان عزیز من هستید، شما در ایران غریبه نیستید، بلکه صاحب خانه اید".
معمم شدن یکی از مبلغان آفریقایی به دستان مبارک حضرت آقا
نماینده جامعه المصطفی در چین، در پایان با نقل خاطره ای از معمم شدن یکی از طلابی که از مسیحیت به تشیع گرویده بود، اظهار کرد: این طلبه که یکی از مبلغان مسیحی بود که مسلمان و امام جماعت مسجدی در آفریقا شده بود، برای تعمم خود به ایران و دیدار حضرت آقا آمده بودند. وقتی ایشان را معرفی و سابقه دینی او را متذکر شدم، حضرت آقا با شوق غیرقابل وصفی، سه مرتبه آفرین، آفرین، آفرین فرمودند که با اشک شوق این طلبه سیاه پوست و بوسه بر دستان حضرت آقا همراه شد./916/102/ع
منبع: مرکز خبر مجتمع آموزش عالی فقه




۱۳۹۳/۶/۹






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن