تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله هرگاه ميهمان داشتند، با او غذا مى‏خوردند و دست ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802736062




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اقتصاد کشور بزودی رونق می یابد/ درباره فتنه به قانون عمل می کنیم/ برنامه ای برای ملاقات با اوباما ندارم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



رییس جمهوری در کنفرانس خبری:
اقتصاد کشور بزودی رونق می یابد/ درباره فتنه به قانون عمل می کنیم/ برنامه ای برای ملاقات با اوباما ندارم خبرگزاری رسا ـ رییس جمهور در نشست خبری با تاکید بر این که دولت رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را اجرایی خواهد کرد، درباره فتنه 88 گفت: در این باره به قانون عمل می کنیم.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، رییس جمهوری روز شنبه در کنفرانس خبری با تبریک میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) و امام رضا (ع)، دستاوردهای یکساله دولت در عرصه های اقتصادی ، سیاسی و فرهنگی را تشریح کرد. حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری گفت: دولت در عرصه اقتصادی موفق شده تورم را طی یکسال گذشته مهار و به وعده ای که به مردم داده بود، عمل کند و تا پایان سال نرخ تورم کمتر از 20 درصد خواهد بود.
دکتر روحانی اظهارداشت: تصمیم دولت ، پیگیری تداوم کاهش نرخ تورم است و ما تلاش داریم به گونه ای عمل کنیم که تورم در سال 95 یک رقمی بشود. امیدوارم این پیش بینی و هدف تحقق یابد که این در تاریخ 40 ساله اخیر بی سابقه است.
رییس شورای اقتصاد، موضوع رکود را مهم‌ترین مساله اقتصادی دولت دانست و اظهار داشت: تلاش بر این بود که در سال 92 از رشد منفی کاسته شود. در سال 91 رشد منفی منهای 6.7 بوده و در سال 92 منهای 1.1 بوده است بنابراین ما تا حدی رشد منفی را کاهش دادیم. البته آمارهای بانک مرکزی با مرکز آمار مقداری تفاوت‌ دارد و همواره اختلاف جزئی بین این دو مرکز آمار وجود داشته است.
رییس جمهوری افزود: در سال جاری تمام تلاش ما این است که از رکود خارج شویم و رشد ما در پایان سال مثبت باشد پیش‌بینی ها بر این مبنا است و بزودی از رکود عبور می‌کنیم و وارد رونق می‌شویم. دولت در این زمینه برنامه‌ریزی‌های بسیار مفصلی داشته است.
دکتر روحانی خاطرنشان کرد: بسته خروج از رکود دولت 177 بند دارد، که 30 بند آن نیاز به قانون دارد لذا به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده و بقیه در دولت تصویب شده و دستور العمل اجرایی برای آنها صادر می شود. بنابراین با این برنامه ما امیدواریم از رکود عبور کنیم و کشور شاهد رونق اقتصادی باشد.
رییس جمهوری با اشاره به برنامه های دولت در زمینه رفع معضل بیکاری گفت: بی تردید اگر رشد تولید داشته باشیم، معضل اشتغال هم کم و بیش حل خواهد شد البته معضل بیکاری معضل جدی است و یک معضل اساسی در سراسر کشور است امیدواریم امسال به پیش بینی هایی که برای اشغال داریم برسیم و تا پایان سال یک حرکت مثبت و خوبی در زمینه اشتغال خواهیم داشت.
دکتر روحانی گفت: در زمینه مسأله درآمد و وضع خزانه و وضع مالی، در سال گذشته بودجه را اصلاح کردیم و بودجه 150 هزار میلیارد تومانی را تقدیم مجلس کردیم که البته مجلس کمی اضافه کرد و به 170 هزار میلیارد تومان رساند. برنامه ای برای سفر به عربستان ندارمرییس جمهور در پاسخ به سؤال دیگری اعلام کرد که هرچند مشتاق زیارت حرمین شریفین است، اما در حال حاضر برنامه ای برای این کار و سفر به عربستان ندارد. رییس جمهور در پاسخ به سؤال دیگری درباره بیانات رهبر انقلاب در دیدار دولتمردان و لزوم مرزبندی به فتنه تاکید کرد: مسائلی که مربوط به سال های گذشته است و در کشور وجود دارد؛ ما در چارچوب و معیار قانون عمل خواهیم کرد. روحانی گفت: کسی اگر محکومیتی دارد و دادگاه او را محکوم کرده ما به قانون عمل می کنیم، اما این که تخیلی باشد نمی پذیریم که کسی بخواهد بر مبنای توهمات کسی را محکوم کند یا به دولت بگوید که او از حقوق اجتماعی محروم است. رییس جمهور تاکید کرد: آنچه رهبری فرمودند که خطاب به وزرا بود حتما وزرا به آن عمل می کنند و آنچه ایشان درباره دولت فرمودند ما به همه آن عمل می کنیم. هنوز برای سفر به نیویورک تصمیم نگرفته ام/ برنامه ای برای ملاقات با اوباما ندارمروحانی در پاسخ به سؤال دیگری درباره این که آیا تصمیمی برای سفر به نیویورک و ملاقات با اوباما دارید؟ گفت: درباره سفر به نیویورک هنوز تصمیم نگرفته ام و برنامه ای هم برای ملاقات با اوباما ندارم. رییس جمهور کشورمان همچنین در پاسخ به سؤال خبرنگار یک شبکه آمریکایی( ان بی سی) درباره تحریم های روز گذشته آمریکا علیه ایران و احتمال به نتیجه نرسیدن مذاکرات، گفت: در جمع 1+5 کشوری که روی آن بسیار تردید است که آیا حسن نیت کافی برای حل و فصل نهایی دارد، آمریکایی ها هستند، بقیه کشورها خیلی در این زمینه رفتاری از خود نشان نداده اند که بخواهند مذاکرات به نتیجه نرسد. مذاکرات را تا حصول نتیجه ادامه می دهیمروحانی بیان کرد: آنچه ما حس می کنیم این است که همه هفت کشور به دنبال حل و فصل هستند، راه تحریم پاسخ نداده و به ضرر همه بوده است و امروز همه به دنبال برد برد هستیم، منتهی مذاکرات سخت است و آسان نیست، سه تا چهار مساله پیچیده وجود دارد که ساعت ها روی آن مذاکره شده و باز هم مذاکره خواهد شد. وی تاکید کرد: ما مذاکرات را تا حصول نتیجه ادامه می  دهیم و اگر حسن نیت در طرف مقابل باشد امیدواریم به نتیجه برسیم، تحریم های روز گذشته آمریکا به نظر ما کار درستی نبوده و خلاف روح توافق ژنو است و به اصل مذاکرات ما لطمه نمی زند، اما به مسیر صداقت و اعتماد لطمه می زند، اما مذاکرات را ادامه می دهیم و امیدواریم در فرصت باقی مانده بتوانیم به تفاهم برسیم. سازمان تحریم ها درهم شکسته استرییس جمهور تاکید کرد: بازگشت شرایط به یکسال گذشته امکان ناپذیر است و اگر به توافق نرسیم به این معنا نیست که سازمان تحریم باقی می ماند، سازمان تحریم درهم شکسته است. وی گفت:  ما در مذاکرات جدی هستیم و با حسن نیت امیدواریم در فرصت باقی مانده به نتیجه برسیم.
خبر تکمیل می شود. 



۱۳۹۳/۶/۸






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن