تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815342703




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدرسه علمیه ارسنجان مستندنگاری می شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: مسئول دفتر فنی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری فارس : مدرسه علمیه ارسنجان مستندنگاری می شود خبرگزاری پانا: مسئول دفتر فنی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس از مستندنگاری مدرسه علمیه ارسنجان درسال جاری خبرداد.
۱۳۹۳ شنبه ۸ شهريور ساعت 13:58



به گزارش خبرگزاری پانا، سیامک بصیری گفت : مستندنگاری آثار و بناهای تاریخی ازجمله مهمترین اقدامات درراستای حفاظت از بناهای تاریخی می باشد زیرا مطالعات و مستنداتی که پیرامون ابنیه تاریخی صورت می گیرد به عنوان مهمترین سند برای احیاء آثار در دوره های بعدی و به منظور حفظ هویت اثر می باشد .
این کارشناس با اشاره به علمیات مستند نگاری مدرسه علمیه ارسنجان درسال جاری گفت : این عملیات با اختصاص اعتباری بالغ بر 120 میلیون ریال در حال انجام می باشد که در طی این پروژه کارشناسان نسبت به گردآوری مطالعات تاریخی و پایه شامل تهیه و جمع آوری عکس های هوایی قدیم و جدید از محوطه اثر ، محوطه اثر نقشه های منطقه ای ، جداول و آمار های مربوط به وضعیت اقلیمی منطقه ، نقشه حرایم مصوب ، تهیه گزارش از عملیات اجرایی حفاظتی مرمت صورت گرفته در اثر منابع تاریخی ، سفرنامه و متون تاریخی ، بررسی جغرافیای منطقه و مقالات منتشره اقدام می نمایند.
بصیری افزود: تحلیل و استنتاج از مدارک گرد آوری شده ، مطالعات کالبدی اثر ، تغییرات و تحولات تاریخی ، مطالعه پیشینه تاریخی ، مطالعات تطبیقی ، بررسی الحاقات و مداخلات در بنا ، بررسی تزئینات و مستند سازی کلیه تزئینات و جزئیات معماری ، تهیه آرشیو بصری از فضاها از دیگر مراحل این پروژه تحقیقاتی می باشد .  











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن