تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 26 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر جوانى كه در سن كم ازدواج كند ، شيطان فرياد بر مى‏آورد كه : واى برمن ، واى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806610269




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حذف کامل قراردادهای سفید امضا


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
حذف کامل قراردادهای سفید امضا




نماینده کارگران در شورای 3 جانبه ملی کار با اعلام جزئیات نشست ویژه نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت درباره توافق بر سر مدل جدید امنیت شغلی نیروی کار و فراهم شدن زمینه های امنیت سرمایه گذاری، گفت: این مدل که با ابتکار وزارت کار دنبال می‌شود.





خبرگزاری مهر: نماینده کارگران در شورای 3 جانبه ملی کار با اعلام جزئیات نشست ویژه نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت درباره توافق بر سر مدل جدید امنیت شغلی نیروی کار و فراهم شدن زمینه های امنیت سرمایه گذاری، گفت: این مدل که با ابتکار وزارت کار دنبال می‌شود، به دنبال جلوگیری از حذف آسان نیروی کار و همچنین جرم محسوب شدن امضای قراردادهای سفید کاری و حتی قراردادهای چندماهه است.

فرامرز توفیقی از برگزاری نشست 3 ساعته نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت در شورای 3 جانبه ملی کار خبر داد و گفت: معاونین وزیر کار، نمایندگان کارگران و کارفرمایان مدل جدید وزارت کار درباره موضوع امنیت شغلی نیروی کار را به بحث و بررسی گذاشتند.

نماینده کارگران در شورای 3 جانبه ملی کار با اشاره به اینکه دغدغه امنیت شغلی نیروی کار و همچنین پرداختن به موضوع امن شدن فضای سرمایه گذاری؛ دو موضوع درستی است که از سوی معاون روابط کار وزیر کار مطرح و دنبال می شود، اظهارداشت: به صورت کلی مدل جدید به دنبال این است که علاوه بر ساماندهی وضعیت قراردادهای کار در کشور، انعقاد قراردادهای سفیدامضا متوقف شود و حتی بستن قراردادهای یک‌ماه، تا چندماه نیز جرم تلقی شود.

توفیقی خاطرنشان کرد: در حال حاضر امنیت شغلی نیروی کار در سطح بسیار پایینی قرار دارد و متاسفانه مبحث قراردادهای کار انحصارا در اختیار کارفرمایان قرار دارد؛ بنابراین کارفرمایان می توانند با صلاحدید خود نیروی کار را ابقا و یا اخراج کنند.

این مقام مسئول کارگری کشور ادامه داد: در قالب مدل جدید امنیت شغلی مشمولان قانون کار، قرار است ترتیبی اتخاذ شود تا قراردادها و اخراج براساس یک آئین نامه انضباطی باشد و از این طریق امکان حذف آسان نیروی کار، از بین خواهد رفت.

رئیس کارگروه تخصصی مزد و بهره وری وزارت کار تاکید کرد: در نشست تاکید شد که در صورت افزایش بهره وری و خروج اقتصاد از رکود می توان به تقویت امنیت سرمایه گذاری ها نیز امیدوار بود. همچنین بهره وری می تواند ارتباط مستقیمی با میزان تولید ناخالص داخلی کشور داشته باشد.

به گفته توفیقی، یکی از مباحث مورد توجه در مدل جدید امنیت شغلی نیروی کار بحث منصفانه شدن دستمزدها و تبدیل قراردادهای موقت به نیمه دائم است. البته در کنار این موارد که به امنیت شغلی نیروی کار و انعطاف پذیری بنگاه ها توجه دارد، وزارت کار امتیازاتی را نیز برای کارفرمایان در نظر گرفته است.

نماینده کارگران در شورای 3 جانبه ملی کار اظهارداشت: دریافت امتیازات مناسب از سوی کارفرمایان می تواند منجر به ارائه تعهدات و امنیت شغلی نیروی کار منجر شود. بنابراین نمایندگان کارگران و کارفرمایان با کلیات طرح دولت موافقت کردند.

وی به لزوم تقویت صندوق بیمه بیکاری به عنوان یکی از پیش نیازهای ساماندهی قراردادها اشاره کرد و گفت: در حال حاضر، درصد مستمری بگیران از صندوق بیمه بیکاری دو رقمی است و نسبت دریافت کنندگان مستمری از این صندوق به نسبت کل افرادی که بیمه پرداخت می کنند، بالا است.

این مقام مسئول کارگری کشور تصریح کرد: پس از توافق بر سر کلیات مدل جدید امنیت شغلی نیروی کار و لزوم فراهم شدن امنیت سرمایه گذاری در کشور، قرار شد کارگروه هایی تخصصی با حضور نمایندگانی از کارگران، کارفرمایان و دولت مباحث جزئی را بررسی و کارشناسی کنند.

توفیقی خاطرنشان کرد: در نهایت مصوبه کارگروه به تایید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواهد رسید و پس از آن برای بررسی و طی مراحل قانونی، راهی مجلس خواهد شد.






تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن